Gaat Mansion (Totilas x Krack C) nog verrichting doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Gaat Mansion (Totilas x Krack C) nog verrichting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 14:53

Een vraag voor degenen die een beetje de hengstenkeuringen volgen.
Ik was op de hengstenkeuring gek van Mansion. De jury ook, want hij werd premiehengst. Heb afgelopen seizoen ook een paar mooie veulens van hem voorbij zien komen. Maar volgens mij heeft hij nog steeds geen verrichting gelopen. Kan er niks van terugvinden bij KWPN. Dus dan zou hij niet goedgekeurd zijn?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gaat Mansion (Totilas x Krack C) nog verrichting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 21:03

Niemand?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Sannum
Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 21:26

manubres schreef:
Een vraag voor degenen die een beetje de hengstenkeuringen volgen.
Ik was op de hengstenkeuring gek van Mansion. De jury ook, want hij werd premiehengst. Heb afgelopen seizoen ook een paar mooie veulens van hem voorbij zien komen. Maar volgens mij heeft hij nog steeds geen verrichting gelopen. Kan er niks van terugvinden bij KWPN. Dus dan zou hij niet goedgekeurd zijn?


Klopt! En ook nergens anders goedgekeurd volgens mij

manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 22:10

Sannum schreef:
manubres schreef:
Een vraag voor degenen die een beetje de hengstenkeuringen volgen.
Ik was op de hengstenkeuring gek van Mansion. De jury ook, want hij werd premiehengst. Heb afgelopen seizoen ook een paar mooie veulens van hem voorbij zien komen. Maar volgens mij heeft hij nog steeds geen verrichting gelopen. Kan er niks van terugvinden bij KWPN. Dus dan zou hij niet goedgekeurd zijn?


Klopt! En ook nergens anders goedgekeurd volgens mij


Weet je ook waarom niet? En of hij nog verrichting gaat lopen?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

AM_Horses
Berichten: 2580
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:33

Hij heeft vorig jaar in najaarsonderzoek meegelopen. Is net voor het examen naar huis gegaan in overleg? Dat stond zo omschreven in het bericht.

manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 13:20

AM_Horses schreef:
Hij heeft vorig jaar in najaarsonderzoek meegelopen. Is net voor het examen naar huis gegaan in overleg? Dat stond zo omschreven in het bericht.


Ja, zoiets had ik begrepen, vanwege gebitsproblemen...Maar zou in het voorjaar weer aangeboden worden, maar niks meer over gehoord. Heb KWPN gevraagd maar staat ook niet voor het najaar ingeschreven. Vond het wel een aansprekende hengst eventueel voor mijn merrie. Maar zonder verrichting krijg je een register B veulen en daar zit ik niet op te wachten...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

s0173957
Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Gaat Mansion (Totilas x Krack C) nog verrichting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:18

Bel of mail dan eens naar de eigenaar?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 00:38

s0173957 schreef:
Bel of mail dan eens naar de eigenaar?


Ik heb na de hengstenkeuring via Messenger contact met hem gehad. Om wat te vragen over moederlijn en karakter. Daar heeft hij destijds overal op geantwoord. Heb nu weer een bericht gestuurd, het bericht is bekeken maar ik krijg geen antwoord....

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing
Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gaat Mansion (Totilas x Krack C) nog verrichting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 21:03

EHK -> F-AM

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)

lonimma
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:06

Ik heb een mansion nakomeling gekocht en de vraag bij de eigenaren neergelegd. Enerzijds maakt het me niet heel veel uit, anderzijds is een (goed)gekeurde vader altijd beter natuurlijk.

Het laatste nieuws wat ik gehoord heb is dat hij als het goed is aankomend onderzoek aangeboden gaat worden!

Nu nog even afwachten tot eind van de maand of het echt gebeurd.

Reden dat hij nu aangeboden wordt en niet in het voorjaar was dat er toen een hengst meeliep uit dezelfde moeder, en dat wilden ze niet. Dan kon hij nog doorgetraind worden en het hopelijk beter doen als zijn (half)broer. De verwachtingen van mansion zouden hoger zijn als van die hengst.

Spoiler:
Z1 + 5

manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 15:56

lonimma schreef:
Ik heb een mansion nakomeling gekocht en de vraag bij de eigenaren neergelegd. Enerzijds maakt het me niet heel veel uit, anderzijds is een (goed)gekeurde vader altijd beter natuurlijk.

Het laatste nieuws wat ik gehoord heb is dat hij als het goed is aankomend onderzoek aangeboden gaat worden!

Nu nog even afwachten tot eind van de maand of het echt gebeurd.

Reden dat hij nu aangeboden wordt en niet in het voorjaar was dat er toen een hengst meeliep uit dezelfde moeder, en dat wilden ze niet. Dan kon hij nog doorgetraind worden en het hopelijk beter doen als zijn (half)broer. De verwachtingen van mansion zouden hoger zijn als van die hengst.


Oké, dat is apart...bij het KWPN zeiden ze dat hij nu niet was ingeschreven...aankomend voorjaar dan pas?

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

lonimma
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Gaat Mansion (Totilas x Krack C) nog verrichting doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:19

Geen idee dan helaas, toen ik mijn veulen kocht heb ik ze gebeld en was het plan hem zeker aan te leveren. In augustus zag ik net heb ik via Messenger contact gehad en werd er verteld dat het zeker nog het plan was.
In dat tijdsbestek kan er nog veel gebeuren natuurlijk maar ik had wel de hoop dat hij echt nog aangeleverd werd. Maar ik ga het langzaam somber inzien dan helaas…

Spoiler:
Z1 + 5

lonimma
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:23

Hij lijkt er niet te zijn…. Heel jammer

Spoiler:
Z1 + 5

manubres
Berichten: 2765
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 11:01

lonimma schreef:
Hij lijkt er niet te zijn…. Heel jammer


Ik vind het heel raar dat er zoveel geheimzinnigheid rondom dat paard is...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers