Ervaringen EU Station Freeze and Breed (duitsland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jobreivy
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-02-19

Ervaringen EU Station Freeze and Breed (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-21 17:14

Hoi Bokkers,

Ik heb besloten mijn merrie te dekken met een hengst die gevestigd is in Duitsland en alleen middels diepvries sperma beschikbaar is bij Freeze and Breed. Nu heb ik hun voorwaarden geprobeerd te lezen door de gebrekkige vertaling van goolge translate door maar ik vind de voorwaarde en de website erg chaotisch.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit station en die mij punten van aandacht kunnen geven. dit is de eerste keer dat ik met diepvries sperma en een buitenlandse hengst ga werken en weet echt niet wat ik kan verwachten.

morgen word een andere merrie gescand door de dierenarts dus dan ga ik haar ook nog wat vragen stellen :D


Utixo
Berichten: 6561
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen EU Station Freeze and Breed (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:44

Met diepvries is het makkelijker je merrie weg te brengen, of je moet een veearts aan huis hebben. Het insimineren luistert heel nauw en dit is thuis vrijwel niet te doen.

Verder werkt het bestellen vaak wat makkelijker dan vers, omdat je het van te voren kunt bestellen. En vaak spreken de hh gewoon Engels.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

acerdurac
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:57

Ik heb dit jaar bij freeze en breed besteld. Mijn advies is om dit op tijd te doen. alle hengsten die in het blouw zijn afgebeeld zijn wel beschikbaar maar je moet via de fokker het contract aangaan. Die voeren het papierwerk in en geven die dan aan Freeze and Breed. Dan moet je een order plaatsen bij freeze en breed zelf. En dan begint het verzend proces. Het ligt dus aan de hengstenhouder hoe snel je het sperma ontvangt. Als die lang doet over invullen of het niet juist invult... ja dan kan het lang duren.

Er zijn ook hengsten met gele/oranje markering. Deze worden aangeboden door freeze and breed zelf en dan hoef je alleen een order formulier in te vullen. Het wordt verzonden naar de dierenarts die insemineert. Als je eerder besteld ga dan goed na of het ook opgeslagen kan worden: niet alle dierenartsen hebben de faciliteiten :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers