Wat te doen... laten dekken of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:59

Billy schreef:
Jij wilde ook een merrie van 20 nog laten dekken schrijf je zelf.
Als de hengst 27 is en de merrie 20 lijken ze me iig gezond.
Als de hengst niet meer bevrucht of de merrie niet opneemt, merk je dat vanzelf..


Een fokmerrie die dus al meerdere veulens had gehad en niet al jaren niet. Ook een bewezen merrie met nakomelingen die ons bekend zijn. Daarbij hadden we haar vroeger al in ons bezit en al eerder met haar gefokt.

Niet zomaar; ik heb toevallig een merrie, mn buurman een hengst, dus zou wel leuk zijn.

De omstandigheden waren bij ons ook optimaal; In een kudde met andere merries en veulens bijv, ervaren toezicht.

En wij kochten haar terug, zijn haar gaan nakijken en hebben besloten het niet op de gok maar weer te doen. Waar ze nu 27 is, nog goed hengstig wordt en topfit is.

Mikkado567
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:04

Ik had het geprobeert aangezien ze al eerder een veulen heeft gehad. eerst laten checken bij de da natuurlijk en haar goed op conditie houden.
Veel succes met de keuze!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Wat te doen... laten dekken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:06

Ik zou het persoonlijk niet aandurven en gewoon kijken voor een leuk veulen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:49

Paardenfann4 schreef:
Ik zou een leuk veulen kopen. Zo'n oude merrie en hengst lijkt me niet heel handig.

Als het werkt dan werkt het. Mijn merrie kreeg vorig jaar op haar 25e nog een veulen. Het is dat ze door een klap van een ander paard haar voorknie brak anders had ze nu weer een veulen gehad.