Omgaan met tijdnood tijdens WFT examen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Overleven
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-07-20

Omgaan met tijdnood tijdens WFT examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-20 12:55

Hallo allen,

Ik heb kortgeleden een account aangemaakt op Bokt om een vraag te stellen. Helaas kan ik niet gelijk een onderwerp starten in de wat meer algemenere zaken. Vandaar dat ik het volgende onderwerp start in de wat meer paardachtige zaken: omgaan met tijdnood tijdens een WFT examen.

Ik moet WFT diploma's behalen en dus ook WFT examens afleggen. Hoeveel tijd je krijgt verschilt per WFT module. Mijn probleem tijdens het afleggen van die examens is dat ik altijd in tijdnood kom.

Ik heb al een tijdsplanning gemaakt voor het examen. De V&C en PG vragen kosten immers meer tijd dan de K&B vragen. Ook sla ik moeilijke vragen over en begin ik met de vragen die ik gelijk kan beantwoorden. Maar toch kom ik telkens weer in tijdnood met die WFT examens.

Ik denk dat het probleem voor een groot deel ligt aan de rekenvragen op het examen. Omdat die veel tijd kosten om te beantwoorden.

Mijn vraag is: hoe gaan jullie om met tijdnood tijdens een WFT examen?

Overleven


maj0
Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Omgaan met tijdnood tijdens WFT examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:57

Hoi

Welkom op bokt.

Ik had gelukkig geen last van tijdnood dus kan je daar niet mee helpen.
Wat ik wel als tip dan wil mee geven is eerst de vragen doen die je "snel" kunt doen zodat je aan het eind meer tijd over hebt voor de reken vragen.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

swartbeessie
Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:57

Mijn eerste gedachte is wtf is een wft examen? :+

Ir111
Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:58

Je topic staat niet juist (zoals je zelf al opmerkte).

Ik heb geen tips voor je want ik kwam niet in tijdnood... Ik denk dat je gewoon moet door oefenen op de rekenvragen zoals ik het nu lees. Zodat je die sneller kunt maken?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

maj0
Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:59

swartbeessie schreef:
Mijn eerste gedachte is wtf is een wft examen? :+


Haha heeft te maken met wet financieel toezicht.
Dus met banken, zorg dat soort dingen daarvoor moet je speciale examens afleggen om voor die werkgevers te mogen werken

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Vanillia
Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:01

Ik heb nog nooit een WFT examen gedaan, maar wel behoorlijk wat andere examens onder tijdsdruk.
Ik denk dat het goed is dat je een planning maakt, zaak is wel om je er dan aan te houden. Verder, als je weet dat rekenvragen je veel tijd kosten zou ik daar extra op oefenen tijdens je voorbereiding.
Tot slot, het is ook wel interessant om te kijken naar of je wel echt alleen antwoord geeft op de vraag. Hoe langer je antwoord, hoe meer tijd het kost natuurlijk en een uitgebreider antwoord levert (helaas) geen extra punten op.

Succes!

maj0
Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Omgaan met tijdnood tijdens WFT examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:05

Bedenk me nog even bij de rekenen vragen moet je dingen gaan opschrijven wat belangrijk is. Lees eerst de hele vraag door kijk dan wat je nodig hebt en schijf dat op. Zo laat je al heel wat dingen weg en dat scheelt gewoon tijd.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Omgaan met tijdnood tijdens WFT examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:51

Dit topic staat niet op de juiste plek. Aangezien TS nog niet voldoende berichten heeft geplaatst om het op de juiste plek te plaatsen zet ik het op slot.

TS kan wellicht overleggen met haar medestudenten over hoe zij dit aanpakken.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eretria, Homerup, Miiej en 136 bezoekers