Ouders van paard zijn elkaars halfbroer en halfzus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pempy
Berichten: 523
Geregistreerd: 15-06-08

Ouders van paard zijn elkaars halfbroer en halfzus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-20 20:29

Hi,

Wij zijn langzaam aan het rondkijken voor een tweede paard.
Nu hebben wij er een op het oog waar we misschien willen gaan kijken, maar ik kwam erachter dat de ouders van dit paard dezelfde vader hebben. De FF en MF zijn dus gelijk en de ouders zijn dus eigenlijk halfbroer en -zus.

Heeft iemand enig idee of dit erg is / vaker voorkomt? Ik heb er zelf helemaal geen verstand van en kon op internet ook niet specifiek iets vinden over deze situatie. Zou wel goed zijn om te weten of dit 'kwaad kan' voor we er gaan kijken.

Hopelijk weet iemand op Bokt er iets van af :)


Brainless
Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ouders van paard zijn elkaars halfbroer en halfzus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:33


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Debbie
Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:43

Ik heb ook een paard waarbij de ouders allebei dezelfde vader hebben. Ik heb niet het gevoel dat ze er last van heeft :+ Er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen maar of dat terug te leiden is naar 2x dezelfde Opa betwijfel ik (al zal je dat natuurlijk nooit weten..)

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:57


Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:01