Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:15

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Kan best leuk bewegen ja, maar ik vind haar in de stap heel stijf, vooral in de hals. De draf is ook niet wat ik mooi vind. Maar dat is ook gewoon smaak.

Het is ook wel minimaal en opgejaagd qua beeldmateriaal, kan ook vertekenen :).

En een Totilas is ook absoluut niet wat ik zou willen :P. Dat is weer een ander uiterste, haha.

Die stap kan best goed komen. Als je mijn palomino zag stappen als 3 jarige dacht je ook "dat komt nooit goed." maar die stapt meer dan voldoende nu.

Ja, zoals ik zei, het is best opgejaagd dus dat zal ook kunnen vertekenen.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:25

[***] schreef:
Super leuke merrie om te zien, heel sympathiek, fijn lopen en dan ook nog mooie kleur!
En inderdaad ook goede punten voor Bosco in het ZZzwaar!
Snap dat het voor de haters even slikken is :+


Want? Ik ben geen voorstander van Bosco maar zou niet weten waarom ik nu zou moeten slikken.
De zogenoemde haters vinden zijn voorkomen niet mooi, maar wil niet zeggen dat ie van ons geen punten mag hebben.

Met zo’n ruiter gaat ie vast nog wel meer mooie punten halen.

De merrie vind ik wel oké. Doet me nog wel denken aan een pony. Maar misschien moet je zo’n merrie in het echt zien. Ze is wel beter dan papa.

MarjanB

Berichten: 16443
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:24

Lijkt nog overbouwd en vind het geen gek dier!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:46

Vind die merrie niet beter dan Bosco zelf. Beweegt neerwaarts en geen beste stap. Leuk kleurtje dat wel.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 21:28

VValar schreef:
Vind die merrie niet beter dan Bosco zelf. Beweegt neerwaarts en geen beste stap. Leuk kleurtje dat wel.


Wil wel eens een filmpje zien zonder dat ie wordt opgejaagd. Zelfs in de stap loopt er iemand achter hè?

Denk dat ze dan wel iets beter loopt. Tenminste dat hoop ik. Ze is 3 in loopt los in een bak waar ze wordt opgejaagd. Dan krijg je ook een gespannen bovenlijn.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:51

Ik heb het niet over een gespannen bovenlijn. De romp is neerwaarts gebouwd en zo beweegt het paard ook. Of ie nou opgejaagd wordt of niet, zo zit dat paard in elkaar.
Ik hou persoonlijk meer van een paard wat vlijtig uit zichzelf stapt. Deze zit eruit alsof ie de opjager ook echt nodig heeft. Maar dat is wat ik zelf graag zie. Er zullen genoeg kopers zijn voor dit dier, al is het alleen om dat mooie kleurtje.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:57

MarjanB schreef:
Lijkt nog overbouwd en vind het geen gek dier!

Hoe lijkt ze dat dan? Op de standfoto is schoft duidelijk hoger dan de achterhand. Dus niet overbouwd. Wat jij ziet is een neerwaartse romprichting.

Heel even dacht ik bij de stap "is die wel helemaal zuiver" maar zal me wel vergissen...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:23

Ze stapt achter kort lang. Dus nee. Maar dat is volgens mij spanning voor zover ik het zie.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:23

VValar schreef:
Ik heb het niet over een gespannen bovenlijn. De romp is neerwaarts gebouwd en zo beweegt het paard ook. Of ie nou opgejaagd wordt of niet, zo zit dat paard in elkaar.
Ik hou persoonlijk meer van een paard wat vlijtig uit zichzelf stapt. Deze zit eruit alsof ie de opjager ook echt nodig heeft. Maar dat is wat ik zelf graag zie. Er zullen genoeg kopers zijn voor dit dier, al is het alleen om dat mooie kleurtje.


Nou ik ben geen fan van de hengst en vind deze kleur alleen mooi bij pony’s. Maar ik denk dat deze wel ruimer kan lopen als ie minder gespannen Was. Takt fouten of bijna komt echt door spanning. Zo’n dier moet je eigenlijk eens ontspannen zien.

Al zou ik zelf nooit een kijkersafspraak maken, daarvoor ken ik leukere paarden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 03:15

Ik vind haar ook niet zo verkeerd, al heb ik wel twijfels over de halslengte.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 06:11

Ayasha schreef:
Ze stapt achter kort lang. Dus nee. Maar dat is volgens mij spanning voor zover ik het zie.

LV Ayasha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:03

janderegelaa schreef:
MarjanB schreef:
Lijkt nog overbouwd en vind het geen gek dier!

Hoe lijkt ze dat dan? Op de standfoto is schoft duidelijk hoger dan de achterhand. Dus niet overbouwd. Wat jij ziet is een neerwaartse romprichting.

Heel even dacht ik bij de stap "is die wel helemaal zuiver" maar zal me wel vergissen...


Dacht ik ook al te zien. Heb m wel 3 keer teruggespoeld maar de beelden zijn zo kort. Een keer met je ogen knipperen en het is alweer voorbij

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:55

Ze maakt de pas niet helemaal af links voor voor zover ik zie. Maar ze oogt voor mij op één of andere manier ook "scheef" dus ik heb het daar aan geweten denk ik. Vind het net als de anderen ook wel erg irritante beelden overigens. Laat dat dier gewoon zien zoals het is zonder trukage. :roll:

Zie nu wel net de prijs pas. :') Dat zou ik er niet voor over hebben. Nu zou ik dat sowieso niet voor een paard over hebben dus dat kan ook aan mij liggen. Maar voor een 3 jarige die letterlijk alleen longeerwerk kan vind ik het erg enthousiast. Ze is niet verkeerd maar daar is ze IMO ook niet bijzonder genoeg voor.

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:59

Ayasha schreef:
Ze maakt de pas niet helemaal af links voor voor zover ik zie. Maar ze oogt voor mij op één of andere manier ook "scheef" dus ik heb het daar aan geweten denk ik. Vind het net als de anderen ook wel erg irritante beelden overigens. Laat dat dier gewoon zien zoals het is zonder trukage. :roll:

Zie nu wel net de prijs pas. :') Dat zou ik er niet voor over hebben. Nu zou ik dat sowieso niet voor een paard over hebben dus dat kan ook aan mij liggen. Maar voor een 3 jarige die letterlijk alleen longeerwerk kan vind ik het erg enthousiast. Ze is niet verkeerd maar daar is ze IMO ook niet bijzonder genoeg voor.


De kleur is bijzonder voor een dressuurpaard van die stokmaat. Denk dat er echt wel iemand voor komt voor dat geld.

Vind het wel een grappig dier om te zien, maar ik zou haar niet willen hebben oid. Leuk voor een ander :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:02

Oh ik geloof meteen dat er iemand komt voor dat geld. Een paard is waard wat de gek er voor geeft. :) Maar ík vind het erg veel geld voor "wat het is". :)

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:57

Prijs gemist. Wat moet ze kosten?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:10

10.000 - 15.000

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:30

Ayasha schreef:
10.000 - 15.000


Oké beste prijs. Als ze de keuring doorkomt zou ik het als verkoper ook proberen... voor velen is die kleur toch heel belangrijk

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:05

Ex btw ook nog, dus komt ook nog wat bij op

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:24

Hoeveel btw zit er op? 9 of 21%?

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:43

Knert schreef:
Hoeveel btw zit er op? 9 of 21%?


Neem aan 21%, 9% is alleen voor fokmerries en dekhengsten. En als je dan bijvoorbeeld een hengst hebt die ook in de sport loopt is het ene deel 9% en het andere deel 21%.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:45

Ohw. 21% op 15.000 is wel hoog

Maar vaak presenteert een bedrijf toch wel inclusief btw toch? Beest is echt geen 18150 waard als we uitgaan van de maximale vraagprijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:19

Tja wat is een paard waard? Geloof maar dat je voor de kleur al een flinke duit kunt neertellen.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:23

Joman schreef:
Tja wat is een paard waard? Geloof maar dat je voor de kleur al een flinke duit kunt neertellen.


Zoals ik zei. Zou het dier niet willen kopen.
Maar als verkoper zou ik ook hoog gaan zitten.
Zat gekken die zich blind staren op dat kleurtje.

Maar ik denk dat de verkoopprijs inclusief is

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:33

Er staat heel specifiek vermeld exclusief BTW. Vind het type van de merrie zeker niet verkeerd, filmpjes inderdaad wat gejaagd. Sportpaarden in een kleurtje willen mensen over het algemeen wel wat extra voor neerleggen, al vind ik zelf palomino alleen mooi bij pony’s.