Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Revali
Berichten: 1191
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:04

Oehlala schreef:
Vind het een leuk paardje hoor Dakario. Ze verslikt zich iets in de eerste, maar ze blijft wel springen, en naarmate ze hoger en vaker springt zie je haar ook verbeteren. Voorhand trekt misschien nog wat bij naarmate ze ouder en sterker wordt. Heb je vaak met haar geoefend?

Gaat Jos hem nu rijden? Ik dacht dat Smolders ook voor Verlooy reed, maar niet meer dan?

@Revali, Christians Chacco springt weer geloof ik, was afgelopen week op de Peelbergen. Ik weet nog niet of ik ga dekken. Ik wacht even af of het nu wel helemaal goed gaat met beide veulens en kijk daarna wel.


Ja had het gezien. Paar weken geleden ook al daar. Toen reed een kennis mee en heb ik even gevraagd naar de hengst te kijken. Ze was positief over het type en vond dat ie veel balans in de galop had. En vorige week was meneer S.chep hier. Die zei dat hij ze heel bloederig gaf, in mijn geval is dat positief. Weet niet of Ermitage ze zo bloederig geeft.


Iorrr
Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:12

Revali schreef:
Charisma schreef:
Beterschap met je vinger Revali! Spalken is idd misschien wel een goed idee!


Ik tape hem elke dag in(met een soort sokje eromheen ivm stoten) . Als ik met de hengsten bezig ben tape ik hem aan mijn ringvinger. (wijsvinger vrij) Als ik ga rijden aan mijn wijsvinger.
Ik heb wel een spalkje. Maar ik vind het zo onhandig als die zo recht blijft -O- het is sowieso onhandig :D

Vandaag heeft er iemand voor het eerst op onze nieuwe Global Express gezeten. Merrie lijkt super braaf (maar wel scherp op geluid en beweging net als haar half zus :+ ) Even kijken hoe ze het oppakt en dan is de vraag doe ik haar onder de hengst of eerst toch maar richten op de sport. Weet het niet zo goed.


Leuk!! Zag foto op fb dacht ik?

Beterschap met je vinger :(

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

Iorrr
Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:15

Dakario ik vind dr groen, maar niet dom! Benieuwd hoe die zich ontwikkeld :)

Wij hebben dressuurpaard van schoonzus verkocht en (dankzij m’n oproepje hier!) een hele fijne merrie terug gekocht :D Denk echt dat dit is wat ze zich, benieuwd hoe het zich ontwikkeld.

Ik ben eigenlijk helemaal nog niet bezig met hengstenkeuze of überhaupt wie wat waar… komende maand(en) maar eens in verdiepen!

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:58

Even minder actief geweest hier. Drukke job in combinatie met kindje :Y)

Ik vind het een leuk paard Dakario. Beetje groen maar komt zeker goed.

Ik ook nog niet echt bezig met mijn hengstenkeuze. Eerst maar eens kijken wat er dit jaar uit komt :+

Antonius
Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:47

Mag ik eens iets vragen over het AES stamboek? Een 4 jarige hengst die online staat op de site van het stamboek met licensed doorstreept en nu op status archived: betekent dat dat die hengst wel goedgekeurd was maar nu niet meer mag dekken?
En moeten hengsten bij het AES geen goede RX keuring hebben? Deze hengst werd 2 maand geleden geruind en gekocht door kennis van mij. Zij heeft bij aankoop rx gekeurd en hengst/ruin heeft een chip op de kogel.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:33

Antonius schreef:
Mag ik eens iets vragen over het AES stamboek? Een 4 jarige hengst die online staat op de site van het stamboek met licensed doorstreept en nu op status archived: betekent dat dat die hengst wel goedgekeurd was maar nu niet meer mag dekken?
En moeten hengsten bij het AES geen goede RX keuring hebben? Deze hengst werd 2 maand geleden geruind en gekocht door kennis van mij. Zij heeft bij aankoop rx gekeurd en hengst/ruin heeft een chip op de kogel.


Archived is meestal als ze dood of gecastreerd zijn.

Chip op de kogel is geen reden tot afkeur, daarmee krijgt een paard gewoon een goedkeuring.

CAS_3
Berichten: 220
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:07

Iorrr schreef:
Dakario ik vind dr groen, maar niet dom! Benieuwd hoe die zich ontwikkeld :)

Wij hebben dressuurpaard van schoonzus verkocht en (dankzij m’n oproepje hier!) een hele fijne merrie terug gekocht :D Denk echt dat dit is wat ze zich, benieuwd hoe het zich ontwikkeld.

Ik ben eigenlijk helemaal nog niet bezig met hengstenkeuze of überhaupt wie wat waar… komende maand(en) maar eens in verdiepen!


De stille meelezer heeft soms toch een meerwaarde. ;) Bizar maar wel blij hoe het gelopen is. (Ik kruip dan terug onder mijn steen :D )

Iorrr
Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:21

CAS zeker bijzonder gegaan, maar wij zijn allen heel blij met haar. En ze gaat onwijs goed mee op stal! Ze is vrolijk en vriendelijk voor iedereen. Volgens mij vind ze het wel gezellig :) Zoonlief (7 jaar) heeft haar al buiten gezet. Gaat top :D vooral blijven meelezen!

Wij hebben een 5 jarige die echt de auto niet op wil… Met geduld en liefde geprobeerd, maar ook mer bezems en touwen :p paard is wedstrijdklaar maar niet op de auto te krijgen: toch lastig. Maar het is gelukt zondag: uur verder en heel wat mankracht. Foei wat kunnen ze dan dwars zijn! Niet slaan of wat dan ook; 700 kg kracht. Vol gas achteruit of gewoon helemaal niet lopen. Uiteindelijk in het shovelhok gezet (3 kanten muren) en trailer ervoor zodat ze echt nergens anders meer heen kon… vrijdag weer. Daglicht is wel noodzakelijk bij deze :D

Eerste veulen hier is er al over 2 maand. Draagmerrie is inmiddels ook op stal. Kan helaas niet met onze Baloubet, maar gaat top met de pony van dochterlief dus dan maar daarbij :D

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

Pantykous
Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:52

Ik zou daar zo'n trailerpro bij halen Iorr. Mijn Warrant was ook zo. Ochtend met zo'n vrouw aan de gang geweest en nooit meer last gehad, kon hem daarna alleen laden.

Gaat hard met de veulens alweer bij jullie!

Ik heb nog niet nagedacht over aankomend jaar, weet ook niet goed wat te doen. Wil graag blijven sporten maar spoelen is natuurlijk ook kostbaar.

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:20

Ik heb vroeger een pony gehad die nooit op de vrachtwagen wou. Wat een ellende :Y)

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:33

In de gang zetten, schäfer erachter met bot stro vooraan op en duwen maar :D

Hoe gedraagt ze zich eens ze op de trailer staat?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

MizzMontana
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:15

Wij hadden er ooit eentje die de vrachtwagen niet meer af wou, dan sta je ook mooi te kijken kan ik je vertellen :D

Iorrr
Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:34

Pantykous schreef:
Ik zou daar zo'n trailerpro bij halen Iorr. Mijn Warrant was ook zo. Ochtend met zo'n vrouw aan de gang geweest en nooit meer last gehad, kon hem daarna alleen laden.

Gaat hard met de veulens alweer bij jullie!

Ik heb nog niet nagedacht over aankomend jaar, weet ook niet goed wat te doen. Wil graag blijven sporten maar spoelen is natuurlijk ook kostbaar.


Wie had jij erbij als ik vragen mag? Je hoort zulke verschillende dingen!

Er is overigens geen trauma of iets. Ze is bij ons geboren en wil blijkbaar gewoon niet weg ;)

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

Iorrr
Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:35

s0173957 schreef:
In de gang zetten, schäfer erachter met bot stro vooraan op en duwen maar :D

Hoe gedraagt ze zich eens ze op de trailer staat?


Ook al geprobeerd: gaat ze liggen :+

Zondag ook stukje gereden en dat ging (na wat gerommel in het begin) prima.

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:37

Oké, een echte diehard dus :D }:) }:)
En als er eentje mee op de trailer gaat helpt ook niet?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Iorrr
Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 12:39

Ja ik ben inmiddels best wel wat gewend, maar dit slaat alles…

Ze doet helemaal niks op 1 erbij… Het enige wat we daarmee bereiken is dat de ander ook niet meer wil door al het geklier erom heen…

Wordt vervolgt: het is nu in ieder geval een keer gelukt. Misschien valt het kwartje :D

You can lead a horse to water, but you can't make it drink

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 13:35

Hier ook een gehad die gewoon van de een op de andere dag niet meer wilde. Ik heb ook iemand erbij gehaald. Daarna nog 2x geprobeerd en was het klaar. Nooit meer ellende gehad

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:01

Hier ooit iemand nakomelingen van United Touch gezien?

Ik heb precies al de gekste modellen voorbij zien komen. Kan ook puur toeval zijn natuurlijk.

Revali
Berichten: 1191
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:50

Umeo schreef:
Hier ooit iemand nakomelingen van United Touch gezien?

Ik heb precies al de gekste modellen voorbij zien komen. Kan ook puur toeval zijn natuurlijk.


Haha nu ben ik wel benieuwd!!

Hou op over laden }:0 mijn pony wilde alleen de trailer op als ik er op zat :D

Maar ook wel eentje die voor dood op de grond ging liggen.dan kijkt iedereen je wel raar aan op concours :o uiteindelijk verdoving erin. En daarna nooit weer geen problemen gehad. Was blij als hij mee mocht *\o/*

Vorige week nog een jaarling in de trailer geladen. Paard was super braaf gekomen. Maar moest nu natuurlijk van de rest weg. Van alles geprobeerd. Uiteindelijk van onze klep een deur gemaakt (kan bij onze trailer. ) aar nooit nodig gehad. Ideaal.. Stapte er zo in.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:55

Umeo schreef:
Hier ooit iemand nakomelingen van United Touch gezien?

Ik heb precies al de gekste modellen voorbij zien komen. Kan ook puur toeval zijn natuurlijk.


whaha nu ben ik ook wel nieuwsgierig. Ik ken er eentje, en dat is een bloedgemaakt beestje met karakter.

Qua laden meestal geen problemen, wel 1x een merrie die de trailer niet meer af wilde, maar gewoon echt niet. Toen zijn we weer naar huis gereden. :o

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:09

Wat een ellende inderdaad als ze niet willen laden.

Hier ook nieuwschierig naar United touch nakomelingen. Mijn overbuurman verwacht een veulen van hem begin april.

Carienke <3 ster, IBOP v. Upgrade x Burggraaf
Gemma <3 Indoctro x G. Ramiro Z
On the way <3 Highway TN x Indoctro
Orlando <3 Heavy Metal x Verdi

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:05

Kameraad van mij is zo vorige winter met sneeuw en ijzel in het donker 5km te voet naar huis kunnen wandelen.
Paard wilde ook niet meer laden, blinde paniek.

Wij hebben op deze vrachtwagen nog nooit een paard gehad dat er niet op wilde.
Ze leren hier wel van veulen af op die vrachtwagen meerijden, met altijd onze ouwe ruin er bij op (wij hebben 1 veulen per jaar dus dan is dat te overzien). Vrachtwagen is 2m50 binnenhoogte, dat doet echt wel veel hoor.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Pantykous
Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 17:12

Iorrr schreef:
Pantykous schreef:
Ik zou daar zo'n trailerpro bij halen Iorr. Mijn Warrant was ook zo. Ochtend met zo'n vrouw aan de gang geweest en nooit meer last gehad, kon hem daarna alleen laden.

Gaat hard met de veulens alweer bij jullie!

Ik heb nog niet nagedacht over aankomend jaar, weet ook niet goed wat te doen. Wil graag blijven sporten maar spoelen is natuurlijk ook kostbaar.


Wie had jij erbij als ik vragen mag? Je hoort zulke verschillende dingen!

Er is overigens geen trauma of iets. Ze is bij ons geboren en wil blijkbaar gewoon niet weg ;)


Cissy van hier op bokt is bij mij geweest, voor 2 paarden. 1 ruin waarmee ik elke keer een uur stond te kloten, net als jouw merrie. Hij had geen wilde streken, hij ging gewoon niet. :') En voor deze merrie ook, die was niet trailermak en is er de eerste keer met shovel opgedrukt toen we met spoed met veulen naar Utrecht moesten. Die wilde daarna ook niet meer, allemaal goed gekomen.

http://www.horse-assist.nl/algemene-informatie.html
He

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 22:46

Ik heb een bloedhekel als ze niet willen laden :Y)
Moet zeggen dat ik een ifor williams daarvoor ideaal vind met de voorlader
Vanf veulen leerden we laden met de voorlader open al spelend erin en meteen langs voor eruit ,paar keer na elkaar ...iedereen gaat graag op pad en ze hinniken als we aankoppelen :=
Ik doe nooit uitladen langs achter
Maar ik heb al portretten gezien op concours of aan de kliniek bvb en dan staan mensen met een emmertje brok of 100 meter longe uren geduldig pogingen te wagen

rensju
Berichten: 1591
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:15

Ik heb ook ifor, veel gedoe met eerste paard gehad. Die kan er niet achteruit af dus veel angst. Voorlader is idd top. De rest leer ik wel achteruit, wel handig voor als het eens moet.
Tot nu toe gaat elk jong paard er hier super goed op. Mi heeft het alles te maken met je eigen timing qua druk geven en loslaten. Bij lastige, verpeste gevallen gebruik ik clickertraining.

Bjoet (v.Cardento)
Maéva (v. Connect) Verkocht
Skyeda (v. Ipsthar)
Noud Willem van Bourboom (v. Fonger)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers