Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:16

Waaauw mooie Poker, dan kan ik niet achter blijven met Pokerstar showen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:00

Cioccolato schreef:
Tof julia! Gaan we zeker doen. Ik wil echt graag fotos van je :j

Eerst de natte corona winter nog door..

Oehlala schreef:
wat voor iets heb je gekocht?


Wie bedoel je?


Jouw en het moest verkocht zijn, oeps Typfoutje :o

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:09

Ah ik volgde het al niet _O-
Heb een 5 jarige latour verkocht. Machtig fijn dier. Zat nog heel hard te twijfelen of ik niet zou wachten en haar b te starten. En toen kwam corona weer om de hoek dus het is goed zo.

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:24

Brigitte_D schreef:
Waaauw mooie Poker, dan kan ik niet achter blijven met Pokerstar showen!

[ [url=m/jkE54o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LbVjgT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3iOPz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knappe ook! <3 Ik zie ook wel wat gelijkenissen. Mijn Poker komt uit een Wizzerd en dat is weer een Indoctro. Die van jou is ook flink aan de maat of niet? Hoe is zijn karakter?

Cioccolato: jammer dat je hebt moeten verkopen, maar hele corona situatie maakt het indd niet makkelijk, helaas..

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:26

Brigitte_D schreef:
Waaauw mooie Poker, dan kan ik niet achter blijven met Pokerstar showen!

[ [url=m/jkE54o.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LbVjgT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/G3iOPz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi groot dier :wow:

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:48

Hij is echt enorm, wat van mij eigenlijk helemaal niet persee hoeft, m'n paardenvriendin heeft al een goed cadeau in gedachten... Een ladder voor als ik er ooit op ga rijden :')
Gelukkig is die niet heel grof verder en kan die fantastisch lopen

Karakter is prima, hij is altijd relaxed, wel wat meer op zichzelf(veulen van vorig jaar uit dezelfde merrie vader Highway is veeeeeel aanhankelijker)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:15

Mooie pokers hier, maar wel veel maat zo te zien :+

Gefeliciteerd met de verkoop Cio!
Ik snap wel dat je niet nog een hele winter gaat afwachten of er weer concoursen komen dit indoorseizoen...Als ik om me heen kijk op het werk hoop ik dat het nog even duurt voordat de maatregelen versoepeld worden, hoewel ik aan de andere kant net zo hard baal dat we weer aan de kant staan ;(

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:39

Grappig, die van mij is wel heel aanhankelijk. Maakt het soms lastig om foto’s te maken, hij is telkens te dichtbij om knuffels te halen. :+ Is in de koppel wel echt een mannetje.

Als ik me niet vergis, werk jij in de zorg waarmee je ook direct contact hebt met patiënten toch, Gomir?
Kan me voorstellen dat dit wel heel pittig kan zijn, zeker als zoveel mensen zich niet aan de maatregelen houden en je ziet hoe ziek mensen kunnen worden. Verwacht ook niet dat de maatregelen snel versoepeld gaan worden. Erg lastig voor zoveel sectoren die keihard geraakt worden door deze crisis. Dat de sport nu zo op z’n gat ligt is voor velen ook niet gunstig.

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:22

Die pokers zien er goed uit, al moet ik eerlijk zeggen geen vossen-fan te zijn... ik hoop toch altijd met hele m’n hart dat er geen vos komt :s

Heel raar seizoen zo! Wij hebben er volgende week nog twee voor de ibop maar ik denk dat dat ook niet doorgaat. Morgen avond even afwachten...

De Cornado (drachtig van Nixon van’t Meulenhof) begint het wel goed te snappen nu dus zou echt jammer zijn als het niet doorgaat. De Il est Balou is al topzwaar dus voor haar zou het minder erg zijn en die is bovendien ook al voorlopig keur.

Afbeelding

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:24

Ik heb gister degene bericht gedaan die voor ons altijd zadelmak maakt of hij binnenkort plek heeft voor de laatste drie-jarige: lamm de Fetan x Baloubet du Rouet x Jus de Pomme. Is nog heel jeugdig dus ook expres niet gedekt, maar ik ben woensdag geopereerd en hoop toch echt met een poosje weer op te kunnen stappen. Zou jammer zijn als er dan geen paard is

Marijkeeee
Berichten: 6287
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:05

Gefeliciteerd Cioccolato met de verkoop!

Bij ons zijn er ook paarden vertrokken. Soms loopt het zo en is er vraag. Dit jaar is toch een apart jaar. Ben het jaar begonnen met 2 Z paarden en nu heb ik 2 BB paarden alleen nog jong spul. Tussendoor nog even in het ziekenhuis gelegen. Ook niets gedekt en geen idee of dat volgend jaar gaat gebeuren. Stiekem zou ik mijn oude merrie wel willen spoelen. Ze is lichamelijk nog heel best maar wil het haar niet meer aandoen om zelf nog een dracht te voldragen. Volgend jaar maar zien hoe gezond ze dan nog is.

@Ior: Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, wat voor operatie?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:12

Mooie Pokers hier!
Ik overweeg Connect voor mijn merrie volgend jaar. Zijn er mensen hier die veulens van hem hebben?

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:16

Vos blijft een kleur die je of mooi of vreselijk vindt. Persoonlijk vind ik het heel mooi, vooral als ze dan ook nog veel wit hebben.

Fijne merrie zo te zien op de foto! Zou inderdaad jammer zijn als het niet doorgaat..

Mooi gefokt die 3-jarige. Zal voldoende bloed hebben denk ik. (?)
Hopelijk is je operatie goed gegaan en verloopt het herstel voorspoedig. Zou mooi zijn als je na een tijdje zelf weer op kunt stappen!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:19

Hier de Marius Claudius merrie die drachtig van Poker is vertrokken en twee 3 jarigen erbij gekocht. Die ik verkocht heb is naar Engeland gegaan en de twee 3 jarigen heb ik uit Ierland en Engeland gehaald. :)

Ik heb er nu dus 3 staan en dan de merrie met veulen en twee Shetlanders als gezelschap. Veel teveel. :D

Ik hou wel van vosjes! En een goed paard heeft geen kleur natuurlijk.

Iorr, sterkte met je herstel. En mooie foto!

Mijn Dourkhan Hero Z veulen groeit overigens als kool! Nu goed 3 maanden oud.

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:21

Ik hou van vos. Daarom ook een vos op mn vos merrie.

Ik heb een jaarling van connect lopen.

Hopelik gaat je herstel voorspoedig ior. Druk, lees ik. Leuk! Ik vrees ook voor je ibop..

Gek jaar, vooral voor jou marijke. Met ook ziekenhuisbezoek..


Ik hoop dat we volgrnd jaar weer lekker aan de bak kunnen.
Mijn 2 jarige merrie snapt de beginselen van longeren, in stap een nog kleinere volte om me heen dus daar blijf ik heel rustig mee aan de gang..
En zwemles natuurlijk.

Julia
Berichten: 24743
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:34

Dipsaus <3 Hij is echt zo leuk en zoveel humor. En dan ook nog eens knap. Ga je hem eigenlijk zelf houden of wel te koop voor het juiste adres?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:01

Ik heb een vosmerrie en hierna hopelijk geen vos meer.
Wil haar nog steeds bij de hengst volgend jaar. Twijfel nog tussen 2 hengsten. For treasure en for friendship. Laatste lijkt wat te scherp voor die van mij en helaas vos al is er natuurlijk grote kans dat er vos uit mijn merrie komt.

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:04

Als je geen vos wil pak je gewoon een bruine zonder vos factor. Bij mij is dat gelukt. Heb een bruine uit mn vos gekregen

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:58

Mieke schreef:
Mooie Pokers hier!
Ik overweeg Connect voor mijn merrie volgend jaar. Zijn er mensen hier die veulens van hem hebben?

Wij gaan connect volgend jaar ook op onze merrie gebruiken.

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:24

Ach geen vos willen is teveel gezegd maar het heeft niet mijn voorkeur ;)

De Lamm de fetan is ook vos met 4x wit en een bles... Maar als ze goed aanpakt mag ze wel
Blijven als opvolger ;) Ik denk inderdaad dat ze bloed zat heeft al is ze ook wel heel cool op heel veel dingen... we gaan het zien!

Ik ben geopereerd aan mijn knie. Een jaar geleden ben ik van het paard gevallen op de bestrating en daarmee is mijn knieschijf verbrijzeld. Mijn knie is toen ijzer gemaakt en dat is er nu weer uitgehaald omdat ik er heel veel last van had... Ze hebben nog twee OCD’tjes laten zitten :p en mijn knieschijf zelf is trapsgewijs aangegroeid, oftewel vol hobbels en bobbels. Dus goed wordt het nooit meer, maar hopelijk is de ergste pijn over nu het ijzer eruit is. Voor de geïnteresseerden, dit zat erin:

Afbeelding

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:25

Ketaki schreef:
Mieke schreef:
Mooie Pokers hier!
Ik overweeg Connect voor mijn merrie volgend jaar. Zijn er mensen hier die veulens van hem hebben?

Wij gaan connect volgend jaar ook op onze merrie gebruiken.


Zelf geen veulens van hem, maar vriendin van mij heeft er wel een :)

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:30

Julia schreef:
Dipsaus <3 Hij is echt zo leuk en zoveel humor. En dan ook nog eens knap. Ga je hem eigenlijk zelf houden of wel te koop voor het juiste adres?


Hij voelt zich ook heel wat. {:}

Plan is om hem te houden en dan over 3 jaar bekijken wat ik ermee doe. Voor een echt goed bod is alles te koop hoor, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Iorrr

Berichten: 4033
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:32

Change3x schreef:
Julia schreef:
Dipsaus <3 Hij is echt zo leuk en zoveel humor. En dan ook nog eens knap. Ga je hem eigenlijk zelf houden of wel te koop voor het juiste adres?


Hij voelt zich ook heel wat. {:}

Plan is om hem te houden en dan over 3 jaar bekijken wat ik ermee doe. Voor een echt goed bod is alles te koop hoor, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.


Ja hij is mooi! Zo’n kleur heeft dus mijn voorkeur hahah

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:36

Dit is mijn connect. De donkere
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:38

Dat hele donkere vind ik ook het mooiste! Heel chique. :j