Nakomelingen lord loxley - gevoelige rug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NixeNiro
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-01-20

Nakomelingen lord loxley - gevoelige rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 11:57

Dag Bokkers,

Voor een stalgenoot ben ik op zoek naar meer informatie over nakomelingen van Lord Loxley.

Ze heeft er zelf 2 staan, en beiden zijn heel gevoelig op hun rug. (Met de jongste, 7 jaar, kan ze momenteel zelf niet rijden - dierenartsen vinden geen oorzaak)

Toen de zadelmaker een aantal weken geleden langs kwam wist die ons te vertellen dat de oudste een heel gevoelige rug had (wisten we al door zijn reacties op de osteopaat), en dat dat zou kunnen komen omdat zijn wervel uitsteeksels groter zouden kunnen zijn dan bij andere paarden.
Omdat ze er 2 heeft van dezelfde bloedlijn, vroeg de zadelmaker zich ook af of dat eventueel iets genetisch zou kunnen zijn.

Vandaar mijn oproep : zijn er mensen met nakomelingen van Lord Loxley, met een gevoelige rug?

Ik hoor het graag!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Nakomelingen lord loxley - gevoelige rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:09

Op basis van 2 nakomelingen kan je daar helemaal niks over zeggen.

Het kan aan het rijden/trainen van die stalgenoot liggen.
Het kan aan een verkeerd zadel liggen.
Het kan aan domme pech liggen dat zij er net 2 heeft met een slechte rug.

Kan uiteraard aan de afstamming liggen. Maar je zegt zelfde bloedlijn. Ze komen dus ook uit dezelfde moeder of moederlijn?
Want de moeder heeft ook invloed.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nakomelingen lord loxley - gevoelige rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:14

Natuurlijk kan je op basis van 2 paarden niks zeggen. Daarom juist de vraag van TS: hebben meer afstammelingen van deze hengst een gevoelige rug. TS neemt geen stelling, TS vraagt om informatie.

Ik kan je niet helpen TS. Succes.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:19

rien10 schreef:
Natuurlijk kan je op basis van 2 paarden niks zeggen. Daarom juist de vraag van TS: hebben meer afstammelingen van deze hengst een gevoelige rug. TS neemt geen stelling, TS vraagt om informatie.

Ik kan je niet helpen TS. Succes.


Das leuk. Maar hoeveel nakomelingen heeft Lord Loxley in Nederland?
Die eigenaren moet dan allemaal op bokt maar reageren.
En toevallig een gevoelige rug hebben.

Ja het kan. Maar zelfs al reageren er 10 en 5 zeggen ja de mijne ook. Dan zegt dat nog steeds niet zo heel veel.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nakomelingen lord loxley - gevoelige rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:37

Misschien moet je de zoektocht uitbreiden, Lord Leatherdale is een zoon van Lord Loxley, Lord Sinclair de vader. Sir Sinclair ook een zoon van Lord Loxley en ggk bij het kwpn.

Het enige wat ik weet van een oud collega, is dat die verschillende nakomelingen van Lord Sinclair ohz had gehad en dat het niet de meest soepele paarden waren. Maar dat is dus van horen zeggen en geen eigen bevinding.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 08:58

Hier een nakomeling op stal van Lord Loxley. Maar deze heeft absoluut geen gevoelige rug. Wel zat hij erg vast in zijn lijf toen hij bij mij kwam. Dit gaat gelukkig inmiddels een stuk beter.
Bij de eerste eigenaar heeft hij M dressuur gelopen.

Gaat regelmatig staan slapen bij behandeling van de osteopaat, zo geniet hij ervan.

BAPLW
Berichten: 27
Geregistreerd: 13-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:34

Ik heb een Lord Loxley merrie, heel fijn te rijden, maar laat het wel merken als haar zadel moet aangepast worden, niet extreem ofzo, je merkt het gewoon.