Advies KWPN merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faya_barock

Berichten: 332
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Advies KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 18:31

Hallo,

Graag zou ik meer advies over mijn merrie willen.
Ik heb verder (nog) geen ervaring met KWPN ers, maar heb in een opwelling deze merrie een half jaar geleden drachtig gekocht van KWPN hengst Kjento.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... mond-s-vdm

Afbeelding

Ze is 4 jaar geleden met longeren met beiden achterbenen naar achter gevallen en wordt sindsdien alleen voor de fok gebruikt. Ik heb haar al door verschillende behandelingen beter gekregen met lopen en zou het leuk vinden dat ze nog ster zou worden.
Ze heeft verleden jaar bij de vorige eigenaar nog meegedaan met de keuring en had 65 punten voor het exterieur, voor beweging wel genoeg punten (dus de blessure van de val valt niet al te veel op).

Zouden jullie misschien eens naar haar stamboom willen kijken, alle reacties zijn welkom.

En zouden jullie haar voor ster laten gaan, heb begrepen dat je haar ieder jaar aan kan bieden.

Merrie is eind april uitgerekend, wanneer het beste dan voor de keuring, en ik heb begrepen dat dit ook thuis kan?

Alvast bedankt voor lezen en als jullie antwoorden hebben zou ik dat heel fijn vinden.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Advies KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:39

dacht dat bij drs paarden kwpn, minimaal 75 pt beweging was, bij 70 punten exterieur.

ze heeft 2 veulens gehad, waarvan 1 ster prok.

ik ben lid kwpn. dus kan database bekijken, ook haar punten op keuring.

ik zou keuring na bevalling doen, als veulen 2 a 3 mnd oud is, dan is ze weer sterk, en hersteld van de bevalling.

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Advies KWPN merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:38