Pavo Fertile

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rien_92
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-05-19

Pavo Fertile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 14:46

Hoi Bokkers,

Eind april / begin mei wil ik onze merrie laten dekken. Zij toont haar hengstigheid zeer slecht.
Om de kans op succes te vergroten wil ik Pavo Fertile gebruiken. Advies is om hier 30 dagen voor de verwachte dekdatum mee te beginnen. Ik heb de volgende vragen:

- Wat zijn de gevolgen als je eerder zou beginnen? (Ik hoef geen adviezen, maar wil weten wat de lichamelijke reactie is bij eerder beginnen).
- Wie heeft ervaring met Pavo Fertile? Wil je die ervaring delen?
- Heel specifiek: gaat een merrie haar hengstigheid beter tonen na toedienen van Pavo Fertile?

Ik hoor het graag!

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Pavo Fertile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:47

Ik heb het een jaar gedaan toen de merrie uit de sport kwam. Met rijden nooit last van hengstigheid gehad dus was bang dat dekken een probleem ging worden. Toen inderdaad mooi zichtbaar hengstig geworden. Eerder zichtbaar dan ze er klaar voor was. Bij volgende veulens niet meer gedaan maar meer aan dierenarts besteed.

Rien_92
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 20:38

Lami schreef:
Ik heb het een jaar gedaan toen de merrie uit de sport kwam. Met rijden nooit last van hengstigheid gehad dus was bang dat dekken een probleem ging worden. Toen inderdaad mooi zichtbaar hengstig geworden. Eerder zichtbaar dan ze er klaar voor was. Bij volgende veulens niet meer gedaan maar meer aan dierenarts besteed.


Begrijp ik het goed dat je Pavo Fertile een jaar lang hebt gegeven?
Fijn dat jouw paard zichtbaar hengstig werd. Hoeveel tijd zat er tussen het zichtbaar hengstig worden en het er daadwerkelijk klaar voor zijn?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:38

Bij sommige van mijn merries hielp het wel en bij andere deed het dan zichtbaar niets. Dus ja moeilijk te zeggen of bij die van jou gaat helpen of niet.

Rien_92
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 20:40

petraaken schreef:
Bij sommige van mijn merries hielp het wel en bij andere deed het dan zichtbaar niets. Dus ja moeilijk te zeggen of bij die van jou gaat helpen of niet.


Goed om te weten dat er duidelijk verschil in werking is tussen verschillende merries!

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:42

Rien_92 schreef:
Lami schreef:
Ik heb het een jaar gedaan toen de merrie uit de sport kwam. Met rijden nooit last van hengstigheid gehad dus was bang dat dekken een probleem ging worden. Toen inderdaad mooi zichtbaar hengstig geworden. Eerder zichtbaar dan ze er klaar voor was. Bij volgende veulens niet meer gedaan maar meer aan dierenarts besteed.


Begrijp ik het goed dat je Pavo Fertile een jaar lang hebt gegeven?
Fijn dat jouw paard zichtbaar hengstig werd. Hoeveel tijd zat er tussen het zichtbaar hengstig worden en het er daadwerkelijk klaar voor zijn?


Nee een paar maanden. Februari begonnen, mei gedekt en drachtig. 1 emmer leeg gemaakt omdat het ook goed zou zijn tegen VES. Daarna nooit meer gegeven

Rien_92
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 17:48

Lami schreef:
Nee een paar maanden. Februari begonnen, mei gedekt en drachtig. 1 emmer leeg gemaakt omdat het ook goed zou zijn tegen VES. Daarna nooit meer gegeven


Helder, dank je voor de info!