Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elisa2
Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:16

paardje2013 schreef:
Ik heb Bordeaux ook op mijn lijstje omdat Barroso uit mijn merrie haar moeder lijn is gefokt. Ferdeaux ga ik mij nog even wat meer in verdiepen.
Mijn merrie heeft eigenlijk best wel een heel werkwillig karakter ze is wel heel scherp maar dat heeft soms zijn voordelen en zijn nadelen.

Mooi Paard Jan <3


Wat leuk, zit er in die moederlijn Kendy van Sarosxx?

Wbt Las Vegas, ik heb hem aan aantal maal aan het werk gezien bij het verrichtingsexamen en het leek me geen heel makkelijk paard. En dan bedoel ik geen slecht gedrag, maar veel spanning/ kijkerigheid. Ik vraag me af of hij amateur paarden geeft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:18

vond ik ook Elisa, ze hadden de handen er wel vol aan.

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:20

Citaat:
Wat leuk, zit er in die moederlijn Kendy van Sarosxx?

Wbt Las Vegas, ik heb hem aan aantal maal aan het werk gezien bij het verrichtingsexamen en het leek me geen heel makkelijk paard. En dan bedoel ik geen slecht gedrag, maar veel spanning/ kijkerigheid. Ik vraag me af of hij amateur paarden geeft.


Klopt Elisa dat is haar moederlijn dus als je nog ideeën hebt haha :D

Seven
Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:31

Onze ferdeaux is wel makkelijk en poep braaf, maar ook snel en super werkwillig altijd willen gaan. Je hebt er soms je handen vol aan maar teugels los is ook weer klaar.

[ img ]
Eigenlijk zou ik van haar ook wel een veulen willen maar ze is nu M klaar dus ze mag eerst voor dr sport predicaat. :D

Las Vegas spreekt me alsnog aan, dat werkwillig en willen lopen zie ik graag. Het is in een jong paard zeker lastig maar straks heb je daar weer profijt van :j maar of hij past bij onze merrie ik weet het nog niet

Mooi dier janderegelaar :j

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Elisa2
Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:38

paardje2013 schreef:
Citaat:
Wat leuk, zit er in die moederlijn Kendy van Sarosxx?

Wbt Las Vegas, ik heb hem aan aantal maal aan het werk gezien bij het verrichtingsexamen en het leek me geen heel makkelijk paard. En dan bedoel ik geen slecht gedrag, maar veel spanning/ kijkerigheid. Ik vraag me af of hij amateur paarden geeft.


Klopt Elisa dat is haar moederlijn dus als je nog ideeën hebt haha :D


Wat leuk, ik heb heel lang met Up to You gewerkt uit die moederlijn. Halfbroer van Barosso.

Mijn idee er bij is, bloed...want dat mistte dit dier behoorlijk zowel in karakter als exterieur.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:18

Wat leuk Elisa heb je er toevallig nog een foto van ?

Aan welke hengsten moet ik denken bij meer bloed?

Ferdeaux aan jullie te horen fokt hij wel goede karakters door dat spreekt mij wel Aan. Een veulen uit deze merrie wil ik graag aanhouden dus een brave hengst staat bij mij voorop


[ img ]
Dit is mijn merrie

Marjolein
Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:18

Wat is jullie ervaring met de maat die Ferdeaux doorgeeft? Mijn merrie is 1.65 en het hele merrie lijntje hangt rond de 1,64/1,65. Haar eerste veulen was van Ferdeaux maar die was op de eerste bezichtiging pas 1.62 en daarbij echt een chique model. Geeft hij vaker kleintje? Of kan dit doordat het haar eerste veulen was.

De tweejarige van Imposantos was van de zomer echt een stuk groter en die gaat makkelijk de 1.70/1.75 halen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:24

Volgens zijn profiel fokt hij groter,

ullaatje
Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:55

Mijn Ferdeaux is de grootste van alle veulens
Is ong 1.74
Uit een moeder van 1.68

Las Vegas is wel een aansprekend paard.

Drama Queen (Gribaldi) sport,elite, preferent, prestatie eindstand ZZZwaar +3
Fleurtje (Ferdeaux x Gribaldi) elite IBOP 84.5 sport ZZL+3 en broertje Lex ( Geniaal x Gribaldi ) M1+20 IBOP 80,5. Newt ( Expression x Gribaldi ) 2de bezichtiging
Rose-Olivia (For Ferrero x Gribaldi )
Evi ( Oscar ) ster, sport, D-OC, ZZZ+1


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:51

Suzanne F. schreef:
Mooi dier! Wie rijdt hem?

Reece Fokker, GP amazone.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:56

ullaatje schreef:
Hij word steeds mooier Jan!

Ben er ook erg blij mee. Hij was in eerste instantie best klein en pony achtig maar hij groeit nog steeds, het echte uitzwaren moet nog beginnen :D

Suzanne F.
Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:59

janderegelaa schreef:
Suzanne F. schreef:
Mooi dier! Wie rijdt hem?

Reece Fokker, GP amazone.


Oh wat leuk. Reece heb ik nog in de ring gehad in de B pony’s categorie A-B. :D
Met een heel klein wit A ponietje, Bolletje heette hij.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:00

Dat was een fenomeen Bolletje. Daar zijn aardig wat kinderen kampioen op geworden.

Elisa2
Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:16

paardje2013 schreef:
Wat leuk Elisa heb je er toevallig nog een foto van ?

Aan welke hengsten moet ik denken bij meer bloed?

Ferdeaux aan jullie te horen fokt hij wel goede karakters door dat spreekt mij wel Aan. Een veulen uit deze merrie wil ik graag aanhouden dus een brave hengst staat bij mij voorop

Dit is mijn merrie


Zeker, even zo want ik kreeg de foto's niet ge-upload.

https://ibb.co/FVWpHK7
https://ibb.co/f8zZwhF
https://ibb.co/LhZ9RZ0

Leuke merrie hoor, ik denk aan souplesse en bloed. Bijvoorbeeld For Ferrero, For Romance, Incognito, Indian rock, Desperado.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:24

Wat leuk Elisa ik zie wel wat gelijkenis met mijn merrie,

For ferrero vindt ik heel gaaf maar ik denk dat die niet veel massa toe gaat voegen ben bang dat ik dat wat een balarina ga fokken moet zeggen dat ik dat prachtig vindt maar niet met mijn postuur ik ben zelf een beetje een klein propje haha.
Desperado had ik op mijn lijst maar ik denk dit jaar niet vers beschikbaar.

Incognito zit volgens mij Houston in dat probeer ik wat te vermeiden.

For romance vindt ik heel gaaf ga ik nog even beter na kijken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15905
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:27

paardje2013 schreef:
Wat leuk Elisa ik zie wel wat gelijkenis met mijn merrie,

For ferrero vindt ik heel gaaf maar ik denk dat die niet veel massa toe gaat voegen ben bang dat ik dat wat een balarina ga fokken moet zeggen dat ik dat prachtig vindt maar niet met mijn postuur ik ben zelf een beetje een klein propje haha.
Desperado had ik op mijn lijst maar ik denk dit jaar niet vers beschikbaar.

Incognito zit volgens mij Houston in dat probeer ik wat te vermeiden.

For romance vindt ik heel gaaf ga ik nog even beter na kijken.

FF is toch ook een For Romance...

Elisa2
Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:29

Ik snap het, ik zou juist wat luxe en souplesse toe willen voegen. Maar er zijn wel meerdere hengsten die aan dat beeld voldoen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:30

janderegelaa schreef:
paardje2013 schreef:
Wat leuk Elisa ik zie wel wat gelijkenis met mijn merrie,

For ferrero vindt ik heel gaaf maar ik denk dat die niet veel massa toe gaat voegen ben bang dat ik dat wat een balarina ga fokken moet zeggen dat ik dat prachtig vindt maar niet met mijn postuur ik ben zelf een beetje een klein propje haha.
Desperado had ik op mijn lijst maar ik denk dit jaar niet vers beschikbaar.

Incognito zit volgens mij Houston in dat probeer ik wat te vermeiden.

For romance vindt ik heel gaaf ga ik nog even beter na kijken.

FF is toch ook een For Romance...


Maar heeft ook een moeder è ;)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:50

Klopt jan maar ik vindt for romance weer wat meer massa hebben dan for ferrero.
Al moet ik mij nog wel wat meer gaan verdiepen in for romance.
Bloed en souplesse ben ik wel met je eens Elisa. Maar ik moet wel iets van paard over houden om het zo maar te zeggen anders is het met mij er op geen gezicht haha.

E_D_E
Berichten: 696
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:53

Mijne bijna 3jarige FF heeft toch vrij veel massa al. Hoop alleen dat die nog wat groeit, denk dat die nu 1m66/67 is.
Heb recent filmpje los id piste, moest er iemand geïnteresseerd zijn qua nafok FF.

Wij hebben in juni normaal gezien een Ferdeaux veulen uit een glamourdale moeder. Ben benieuwd qua karakter wat dat gaat geven :)

Nessie
Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:58

For Ferrero vind ik mooi en de nakomelingen ook, maar ik twijfel wel of het met mijn merrie voldoende front, maat en massa zal geven. Ik heb echt nog een heel lange ‘short’list op dit moment, maar ik neig ook nog naar nog een jaar wachten. Het is bij mij opvolging voor de sport, daar wil ik toch wel wat jaren tussen de leeftijden hebben :j

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

splenius
Berichten: 1106
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:16

E_D_E schreef:
Mijne bijna 3jarige FF heeft toch vrij veel massa al. Hoop alleen dat die nog wat groeit, denk dat die nu 1m66/67 is.
Heb recent filmpje los id piste, moest er iemand geïnteresseerd zijn qua nafok FF.

Wij hebben in juni normaal gezien een Ferdeaux veulen uit een glamourdale moeder. Ben benieuwd qua karakter wat dat gaat geven :)


Wil ik wel zien je FF nafok.

Ik wil eventueel 2 merries dekken met FF
Beiden totaal verschillende merries maar denk dat hij bij beiden verschillende punten kan verbeteren.
Alleen met 1 merrie zit ik met nu al 2 x Sandro hit in haar bloedlijn en dan met FF erbij heb ik 3 x SH.
dit is de afstamming van mijn duitse merrie

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... -primavera

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:02

Ik wil ook wel graag het filmpje zien van je FF :D

E_D_E
Berichten: 696
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:47

Hij staat momenteel wel enorm overbouwd :+

Geen spectaculaire beweger, maar vind hem achteraan toch met genoeg tact bewegen.
Deze komt uit een springpaard moeder en heb hem 3tal weken geleden gekocht. 1x op een ongelijke wei daar toen zien lopen en meegenomen, dus valt mij zo voor de 1ste x op de piste niet tegen :Y)

Karakter in de omgang is echt 10/10 +:)+

Laat hem nog maar enkele maanden groeien, we zien dan wel :)

https://youtu.be/n5ZpPKT_Z-w

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:49

Zeker leuk dier hoor! FF staat ook nog op mijn lijstje, maar wil juist niet teveel body en maat, dat heeft mn merrie al genoeg..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers