Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:23

Feanyth schreef:
Vulina schreef:
Zijn er hier ook vroege veulens op komst? Wij verwachten over 6 weken onze eigen eerste :j


Dat is al op tijd!
Welke combinatie wordt als eerste verwacht?


Onze eerste is een Furst Dior uit een ster sport dressuur merrie van Numero Uno :)

De 2de is een embryo veulen; Negro x Don Frederico.

Daarna 6 weken rustig aan en dan begint het echt :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden


carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:47

Mowgli en FF zijn wel hele andere paarden. Ik zou zelf FF niet gebruiken ivm de romprichting. En ik heb er een aantal veulens van gezien, en die vielen mij nog niet zo mee.

Ik verwacht 10 maart het eerste veulentje. In maart komen er 3, in april 4, in mei 7 en dan in juni nog 2 hekkesluiters. Vooral mei gaat lekker druk worden dus. De meesten zijn van klanten, die van mijzelf gaan allebei al in maart.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:11

Ik verwacht rond 5 maart mijn veulen!
Dan heb ik gerekend met 11 maanden +5 dagen

Moeder beviel altijd op precies 11 maanden
Maar dit is het eerste veulen, en vroeg in het jaar, dus zal wel iets langer blijven zitten.

Dit was de merrie afgelopen zaterdag:
[ img ]

carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:13

Leuk! Ik verwacht ook een Livius in maart, was meteen na 1x insemineren raak. En ik heb gehoord dat hij een goede bevruchter is.

Kijken jullie het longeren trouwens een beetje vandaag? Ik volg wel wat, maar heb helaas niet de hele dag de tijd.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ullaatje
Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:17

Ik verwacht mijn veulentje pas in mei.
Heb bewust voor FF gekozen
Ben echt wel gecharmeerd van zijn talent en nakomelingen
Als ik er een merrie uit krijg heb ik best mooi vrij bloed,
Dat is weer interessant voor verdere fokkerij

Drama Queen (Gribaldi) sport,elite, preferent, prestatie eindstand ZZZwaar +3
Fleurtje (Ferdeaux x Gribaldi) elite IBOP 84.5 sport ZZL+3 en broertje Lex ( Geniaal x Gribaldi ) M1+20 IBOP 80,5. Newt ( Expression x Gribaldi ) 2de bezichtiging
Rose-Olivia (For Ferrero x Gribaldi )
Evi ( Oscar ) ster, sport, D-OC, ZZZ+1


paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:20

Ik kom hier even binnenvallen

Ik verwacht dit jaar 2 veulens 1 van kjento en 1 van Vaderland.

Dit jaar laat ik mijn Charmeur x houston merrie dekken, ik dacht zelf misschien aan Las Vegas. Hoe vinden jullie hem ? En hoe zou het dan komen met de inteelt op houston en Jazz, het zit wel ver weg maar toch.

carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:40

Leuk zeg! Ik vind LV vooral gróót ;)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:16

Ik ook haha, maar mijn merrie is 163 dus dat valt mee. Ik zit er alleen wat mee dat het dan wel veel Houston en jazz gaat worden.

Livius staat ook nog op mijn lijstje.

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:33

Je weet niet of dat Las Vegas ook groot fokt!! Met Wynton en Houston in de moederlijn ben ik daar niet zeker van... met een Charmeur keer Houston zou ik ook nog even afwachtten hoe de Las Vegas kinderen in het werk zijn. Word een opeenstapeling van hengsten met veel karakter...

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:53

Ja dat klopt daar ben ik ook een beetje bang voor JeanneV

Voor nu is mijn lijstje nog niet zo lang.
Wilde eerst gaan voor Desperado maar ik ben bang dat die dit jaar niet vers beschikbaar is.

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:20

carola schreef:
Leuk! Ik verwacht ook een Livius in maart, was meteen na 1x insemineren raak. En ik heb gehoord dat hij een goede bevruchter is.

Kijken jullie het longeren trouwens een beetje vandaag? Ik volg wel wat, maar heb helaas niet de hele dag de tijd.


Ik heb wel een beetje tussendoor gekeken, sommige hengsten waardeerden zich enorm op aan de longe. Anderen leken juist wat minder dan aan de hand.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:22

paardje2013 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen

Ik verwacht dit jaar 2 veulens 1 van kjento en 1 van Vaderland.

Dit jaar laat ik mijn Charmeur x houston merrie dekken, ik dacht zelf misschien aan Las Vegas. Hoe vinden jullie hem ? En hoe zou het dan komen met de inteelt op houston en Jazz, het zit wel ver weg maar toch.


Qua bouw en beweging vind ik het een hele aansprekende hengst, goed achterbeengebruik ook. Qua karakter zou ik even afwachten wat zijn nakomelingen gaan doen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:59

Elisa2 schreef:
Qua karakter zou ik even afwachten wat zijn nakomelingen gaan doen.

Dan moet je nog wel heel lang wachten! :D

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:39

Ja daarom valt voor nu las vegas af ik durf dat niet aan.

Ook nog gedacht om vaderland te gebruiken voor mijn Charmeur zit wel vivaldi bloed in dat spreekt mij wel aan, vanwege het karakter, maar is ook nog weinig over bekend kwa nakomelingen. Ik krijg er dit jaar zelf een veulen van die merrie hebben we aangekocht. maar die is eind mei pas uitgerekend dat duurt te lang om daar op te wachten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:44

Elisa2 schreef:
paardje2013 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen

Ik verwacht dit jaar 2 veulens 1 van kjento en 1 van Vaderland.

Dit jaar laat ik mijn Charmeur x houston merrie dekken, ik dacht zelf misschien aan Las Vegas. Hoe vinden jullie hem ? En hoe zou het dan komen met de inteelt op houston en Jazz, het zit wel ver weg maar toch.


Qua bouw en beweging vind ik het een hele aansprekende hengst, goed achterbeengebruik ook. Qua karakter zou ik even afwachten wat zijn nakomelingen gaan doen.

Waarom?

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:26

Vraag ik me inderdaad ook af janderegelaar.
Las Vegas staat hier ook op de lijst. Juist om de goede karakters die uit ferdeaux komen, en lv zelf moet ook echt een fijn werkwillig dier zijn.

Ik vind het verder lastig voor dit jaar en ben er okk nog lang niet uit.
Onze elite ibop prok merrie van Galaxie x Farrington krijgt dit jaat eerst een veulen van livius. Wellicht fok ik terug als het een heel goed veulen is maar heb graag nog wat opties in mn hoofd. Maar ik weet het echt nog niet.
Onze dame

[ img ]

[ img ]


Even terug komen op de george discussie, ik kan hem zelf niet vinden bij de aes. Daarnaast op de annce staat hij ook niet nog niet in nl geregistreerd. Ben benieuwd hoe dat precies zit kwa registratie van de veulens.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:29

Citaat:
Waarom?


Tja waarom ik denk dat er te veel karakter op het papier bij elkaar komt. Met Las Vegas heb ik 2 x Houston en 2 x jazz er in, misschien kan ik dan beter voor zijn vader ferdeaux gaan,

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:10

paardje2013 schreef:
Citaat:
Waarom?


Tja waarom ik denk dat er te veel karakter op het papier bij elkaar komt. Met Las Vegas heb ik 2 x Houston en 2 x jazz er in, misschien kan ik dan beter voor zijn vader ferdeaux gaan,

Op papier ja...Maar hij heeft ook een moeder en die geeft het meeste mee. Zijn onderzoeksrapport is heel positief over zijn gedrag.

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:45

Geeft Ferdeaux ze makkelijk? Wat voor merrie past daar het beste bij? Hier staat Bordeaux wel op het lijstje, is nog wel afhankelijk van de beschikbaarheid. Verder toch nog Glamourdale op het lijstje. Dit jaar late veulens, dus heb nog even.

George lijkt wel een heel goed karakter te hebben, maar vanwege de souplesse zou ik hem niet bij mijn merries gebruiken.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

ullaatje
Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:50

Mosh schreef:
Geeft Ferdeaux ze makkelijk? Wat voor merrie past daar het beste bij? Hier staat Bordeaux wel op het lijstje, is nog wel afhankelijk van de beschikbaarheid. Verder toch nog Glamourdale op het lijstje. Dit jaar late veulens, dus heb nog even.

George lijkt wel een heel goed karakter te hebben, maar vanwege de souplesse zou ik hem niet bij mijn merries gebruiken.



Ferdeaux geeft zeker niet allemaal makkelijk.
De meeste beschikken over een ijzersterk ego
Maar werken kunnen ze!!!
En gaan ook!!!
Ik vind dat Ferdeaux zeker geen paarden geeft die aan Jan en alleman kunt laten rijden

Nicole heeft er eentje staan en ik ook, je mag best eens komen kijken

Drama Queen (Gribaldi) sport,elite, preferent, prestatie eindstand ZZZwaar +3
Fleurtje (Ferdeaux x Gribaldi) elite IBOP 84.5 sport ZZL+3 en broertje Lex ( Geniaal x Gribaldi ) M1+20 IBOP 80,5. Newt ( Expression x Gribaldi ) 2de bezichtiging
Rose-Olivia (For Ferrero x Gribaldi )
Evi ( Oscar ) ster, sport, D-OC, ZZZ+1


LETS
Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:49

Ik heb ook een Ferdeaux. Echt een macho, maar super slim en echt een super 'werk'karakter. Ik vind hem geweldig <3

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:35

Ik heb een AES gekeurde hengst. Ferdeaux x Balzflug. Appeltjemak en bijzonder werkwillig.[ img ]

paardje2013
Berichten: 1851
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:28

Ik heb Bordeaux ook op mijn lijstje omdat Barroso uit mijn merrie haar moeder lijn is gefokt. Ferdeaux ga ik mij nog even wat meer in verdiepen.
Mijn merrie heeft eigenlijk best wel een heel werkwillig karakter ze is wel heel scherp maar dat heeft soms zijn voordelen en zijn nadelen.

Mooi Paard Jan <3

Suzanne F.
Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 07:28

Mooi dier! Wie rijdt hem?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ullaatje
Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:21

Hij word steeds mooier Jan!

Drama Queen (Gribaldi) sport,elite, preferent, prestatie eindstand ZZZwaar +3
Fleurtje (Ferdeaux x Gribaldi) elite IBOP 84.5 sport ZZL+3 en broertje Lex ( Geniaal x Gribaldi ) M1+20 IBOP 80,5. Newt ( Expression x Gribaldi ) 2de bezichtiging
Rose-Olivia (For Ferrero x Gribaldi )
Evi ( Oscar ) ster, sport, D-OC, ZZZ+1



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Ubermetrics en 43 bezoekers