Advies gevraagd: WFFS hengsten/nakomelingen, marktwaarde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 12:39

Veulentje zou dan als opvolger dienen voor in de toekomst. Knap dat jij weet dat m'n merrie niet in de sport loopt. Hoe duur was die glazen bol? Ik ga lekker genieten van mijn dressuurpaarden want ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden dan hier. Inmiddels is mijn vraag allang beantwoord en heb ik al eerder besloten om geen WFFS drager te kopen of om er überhaupt mee te fokken.


Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 13:00

Babootje schreef:
maria1990 schreef:
Je zit er goed naast wat betreft je eigen verzonnen diagnose. Ik heb de bovenlijn op de röntgenfoto's laten zetten omdat ik wilde weten of daar wel of geen afwijkingen inzaten. Niets meer en niets minder. Dus het kwam bij toeval aan het licht. Speculeren heeft niet zoveel zin hé :+ Ik ga mij op positieve dingen focussen dat zou je ook eens moeten doen :D Ik heb zeker niet met broodfokkers gesproken :') Het is straks wel bijna etenstijd dus ik lust wel een broodje!


je bent aan het Jokkebrokken Maria. Ik heb je jouw berichten daarover gelezen. "Jouw paard was heel erg opgeknapt van de mesotherapie" en jij raadde die behandeling bij iedereen aan die een paard heeft met KS klachten. Drong het zelfs behoorlijk op als enige oplossing daarvoor.
En waarom zou je je paard op de foto zetten en behandelen als het allemaal fantastisch gaat en er geen klachten zijn? Wat kun jij de boel omdraaien zeg! Ongelooflijk gewoon.



Ik heb de bovenlijn op de röntgenfoto's laten zetten omdat ik wilde weten of daar wel of geen afwijkingen inzaten. Niets meer en niets minder. Dus het kwam bij toeval aan het licht.
Nadat ik de uitslagen binnenkreeg van de KS is ze meteen behandeld en daar is ze idd van opgeknapt. Daarvoor was er helemaal geen vermoeden dat ze KS had of zou hebben. Ik vind je manier van reageren erg vervelend worden.


Babootje schreef:
Was waarschijnlijk geen koopje.

Ik zie van de WFFS merrie af om een hele andere reden dat heeft niks met de vraagprijs te maken want daar waren we wel uitgekomen.


In het algemeen:

Ik stel voor dat er een ander topic verder gediscussieerd wordt over KS i.p.v. hier.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-19 08:40

NatasjavE schreef:
Topic vluchtig doorgelezen.

On topic. Ja ik denk dat WFFS de prijs wel iets zal drukken als we het hebben over potentiële fokdieren.
Je hebt het er tenslotte liever niet bij.
Al zal het wel een subtiel verschil zijn.

Een hengst of merrie die fenomenaal presteert en/of een vrije bloedlijn heeft kan namelijk nog steeds interessant voor de fokkerij.
En die zal dus mogelijk zelfs meer geld waard zijn dan een hengst die minder presteert, minder interessant gefokt is maar wel vrij van dit gendefect is.

Ik denk wel dat als je een hengst hebt die positief is op de hengstenkeuring wil aanbieden wel heel goed na moet denken of hij ook echt interessant is voor de fokkerij. Bij twijfel zullen ze echt wel afwijzen voor goedkeuring.


Ik vind het risico te groot en het zal idd de prijs wel drukken in de toekomst. Want ik ben niet de enige die erover zou zijn gevallen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MariskaFally, Trendiction en 114 bezoekers