Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 22:52

rien10 schreef:
Weer zo’n nare reactie.
Ik probeer uit alle macht te begrijpen wat je bedoelt. Ik blijf beleefd, in tegenstelling tot sommige anderen. Ik leg uit waar mijn gedachten / kennelijke foute aannames van komen.
Dikke doei met je topic.

Dikke dikke foei met sommige antwoorden. Ook die van jou. Als er staat:maar ik wil ook een paard niet forceren die ze niet wil, hoeveel duidelijker wil je nog hebben dan?
Dat mensen niet lezen wat er staat is erg, maar mij hier dan nog over aanvallen is nog erger. Dikke foei met de menselijkheid hier.
Ik probeer gewoon te snappen wat mijn paard voelt en word hier over uitgelachen en uitgemaakt. Ongelofelijk dit. Laat ook maar. Sluit dit topic maar. Heb er genoeg van.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 24-05-19 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:54

Wat is dit topic :')

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Cowgirl
Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:55

ik ben zeker 1 van de weinige die het wel aardig snapt. :')

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:56

Carl123 schreef:
bigone schreef:
Of je nu zweverig of niet bent, op het moment dat je merrie gewoon gedekt is door een tweejarige die JIJ er als hengst bij liet lopen zonder uit te kijken of het een goede combi was dan ben je niet geschikt om te fokken met dieren, of ze je nu in drievoud een aangetekende brief stuurt of de pendel laat ronddraaien, niet doen!!

Pardon ? Zonder uit te kijken? Ik zou nog effe de post herlezen moest ik jou zijn. Die is aangekocht om mijn merries te dekken. Dit is de laatste zoon van een van de bekendste Franse oriëntaalse hengsten, aangekocht met oog op fokken met deze merrie, waarom denk je dat hij er anders bij zat? Die is qua match gewoon perfect. Ga ik daar nu ook nog op aangevallen worden ook??
Dat is verdorie niet de vraag. Lees de eerste openingspost. Ik ben fokker en al meer dan 30 jaar ervaring. Verdiep me in morphologie. Ga jij mij aanvallen? Ik zit met een morele kwestie. Je kan me best blijven aanvallen dat ik vaag ben. Doe maar gerust, maar ik vind het ongelofelijk laf nadat ik zelf gezegd heb dat ik hier niet zeker over ben.
Wat ik wil weten staat in de openingspost. Heb je geen idee, scroll verder en antwoord dan niet.

Je bent al dertig jaar fokker en komt met zo’n vraag ?? Het enigste wat in de openingspartij staat mevrouw is dat er een twee jarige hengst bij staat. Bij mijn weten zijn twee jarige hengsten nog niet voor de keuring geweest en dus niet gekeurd en dan vind ik dat een slechte keuze. Maar dat is jouw keuze. Om maar even in jouw leefwereld te blijven, vraag of haar zoon ( die gecastreerd is neem ik aan) plaats mag maken voor nieuw leven. En wanneer haar zoon niet de ballen kwijt is
Is de moeder of al drachtig of ziek want dan heeft ze al drie jaar geen veulen gekregen ondanks haar zoon.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:57

Onvrijwillige seks wordt strafbaar in Nederland een typisch me too paard :+


laat merrie eerst eens scannen, er kunnen veel redenen zijn waarom t niet wil

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 23:10

Bigone, er staat nergens in de openingspost van mij dat de merrie nu bij een tweejarige hengst staat, tijd om naar bed te gaan, je ogen doen het niet meer
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, sorry voor jou dan.
Ervaring doe je op door de jaren heen, hoog gequoteerde hengst is geen garantie op goed veulen. Paardenfokkerij de dag van vandaag ben ik totaal niet akkoord mee.
En waar haal jij in godsnaam vandaan dat haar zoon nog hengst is!? Er is iets serieus mis met jullie ogen.
Misschien heel dom van mij dat ik nog reageer op zulke domme opmerkingen.

Paardenfann4
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:16

Haar zoon is gespeend, heeft in hengstenkudde gestaan en staat nu weer in mijn kudde, dus ook waar zijn moeder loopt, dit, voor de duidelijkheid.

Dit schrijf jij zelf.

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:20

Carl123 schreef:
Bigone, er staat nergens in de openingspost dat de merrie bij een tweejarige hengst staat, tijd om naar bed te gaan, je ogen doen het niet meer
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, hoef je ook zo niet van je toren te blazen.
Ervaring doe je op door de jaren heen, niet door een gekeurde hengst zomaar op een merrie te ploffen.
En waar haal jij in godsnaam vandaan dat haar zoon nog hengst is!? Er is iets serieus mis met jullie ogen.
Misschien heel dom van mij dat ik nog reageer op zulke domme opmerkingen.

Iemand zei dat je veel overeenkomsten had met iemand anders hier op bokt en inderdaad, dramaqueen 1e klas die alleen maar kan aanvallen en zelf ook niet kan lezen. Dus dezelfde tip voor jou, twee keer lezen en dan reageren. Dan had je gelezen dat ik aanneem dat haar zoon geen hengst is want je fokt al dertig jaar en zo dom zal je niet zijn. In de openingst post staat dat ze destijds door een tweejarige hengst is gedekt en nu staat ze met haar vierjarige zoon waarvan nergens staat dat hij ruin is. Jij kunt wel heldervoelend/ziend zijn, ik niet. Wanneer je een duidelijk antwoord wil moet je een duidelijke vraag stellen.

Om even op de merrie terug te komen, laten onderzoeken want die heeft zeer waarschijnlijk een afwijking die pijn veroorzaakt in haar achterhand. De staart niet kunnen liften is niet normaal. En als iemand met jarenlange ervaringen zou je dit kunnen weten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:21

Klinkt als een bijzonder snel aangebrand typje met een gespleten persoonlijkheid. Weet je of er in verleden iets gebeurd is waardoor ze beschadigd is geraakt? Als je erfelijke aanleg als oorzaak niet kunt uitsluiten zou ik er eerlijk gezegd niet mee fokken.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 00:27

Paardenfann4 schreef:
Haar zoon is gespeend, heeft in hengstenkudde gestaan en staat nu weer in mijn kudde, dus ook waar zijn moeder loopt, dit, voor de duidelijkheid.

Dit schrijf jij zelf.

Kan een ruin niet in een hengstenkudde staan dan?

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 00:54

bigone schreef:
Carl123 schreef:
Bigone, er staat nergens in de openingspost dat de merrie bij een tweejarige hengst staat, tijd om naar bed te gaan, je ogen doen het niet meer
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, hoef je ook zo niet van je toren te blazen.
Ervaring doe je op door de jaren heen, niet door een gekeurde hengst zomaar op een merrie te ploffen.
En waar haal jij in godsnaam vandaan dat haar zoon nog hengst is!? Er is iets serieus mis met jullie ogen.
Misschien heel dom van mij dat ik nog reageer op zulke domme opmerkingen.

Iemand zei dat je veel overeenkomsten had met iemand anders hier op bokt en inderdaad, dramaqueen 1e klas die alleen maar kan aanvallen en zelf ook niet kan lezen. Dus dezelfde tip voor jou, twee keer lezen en dan reageren. Dan had je gelezen dat ik aanneem dat haar zoon geen hengst is want je fokt al dertig jaar en zo dom zal je niet zijn. In de openingst post staat dat ze destijds door een tweejarige hengst is gedekt en nu staat ze met haar vierjarige zoon waarvan nergens staat dat hij ruin is. Jij kunt wel heldervoelend/ziend zijn, ik niet. Wanneer je een duidelijk antwoord wil moet je een duidelijke vraag stellen.

Om even op de merrie terug te komen, laten onderzoeken want die heeft zeer waarschijnlijk een afwijking die pijn veroorzaakt in haar achterhand. De staart niet kunnen liften is niet normaal. En als iemand met jarenlange ervaringen zou je dit kunnen weten.

Iemand zegt op bokt, hoeveel mensen posten hier? De aannames en insinuates stapelen zich op.
Jij bent blijkbaar wel helderziend zo te lezen want je insinueert er maar op los en zonder dat je mijn paarden gezien hebt besluit je dat het slechte keuzes zijn, omdat ze niet door het de keuringscomissie, de club van de lange armen, fokken in functie van het grote geld en niet voor het paard zelf.
Als je niet kan lezen, zal je idd ook niet begrepen hebben wat ik vraag in mijn openingspost.
Ik zeg ook Nergens dat ze haar staart niet kan liften, maar dat ze defensief is op haar achterhand, zo wil ze niet dat iemand anders haar staart opheft. Zo deed ze aanvankelijk over alles heel moeilijk, bvb voet geven. Ze steigerde en kapte in begin. Longeren, ze viel aan als er iets van haar gevraagd werd. Ze kon enorm explosief uit de hoek komen.
Ik heb in alle stilte en met veel geduld een paar jaar enkel aan de hand gewerkt, totdat zij vertrouwen kreeg in mij. Ik negeerde de waarschuwingen van trainers die me zegden dat deze merrie gevaarlijk was omdat ze geen band konden krijgen met haar.
Dat ik hier nu zo als een vreselijk onmens afgeschilderd word terwijl ik zielsveel van deze merrie hou en haar alleen maar probeer te begrijpen en elk stukje begrijpen van haar bijzondere, sterke karakter, dat is zielig.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 25-05-19 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111
Berichten: 11905
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 01:01

bigone schreef:
Om even op de merrie terug te komen, laten onderzoeken want die heeft zeer waarschijnlijk een afwijking die pijn veroorzaakt in haar achterhand. De staart niet kunnen liften is niet normaal.

Dit is ook mijn gedachte. Ookal kon de fysio niks vinden, zoek nog even verder. Wellicht dat je met osteopaat verder komt.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Femke_Tweety
Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 01:02

Bijzonder topic.

Ik lees een vraag die ik wat bijzonder vind.
Er komen een paar scherpe reacties op, en een paar van mensen die het serieus en goed bedoelen.
En juist die serieuze mensen krijgen redelijk negatief en op de man gespeeld commentaar van ts


Ik snap het vergelijk dat eerder werd gemaakt met een andere user waarvan de naam met een c begint.

Die reageert precies zo, zélfs hetzelfde taalgebruik.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 01:13

Femke_Tweety schreef:
Bijzonder topic.

Ik lees een vraag die ik wat bijzonder vind.
Er komen een paar scherpe reacties op, en een paar van mensen die het serieus en goed bedoelen.
En juist die serieuze mensen krijgen redelijk negatief en op de man gespeeld commentaar van ts


Ik snap het vergelijk dat eerder werd gemaakt met een andere user waarvan de naam met een c begint.

Die reageert precies zo, zélfs hetzelfde taalgebruik.

Misschien is net dat wat vrevel opwekt, al die veroordelingen, insinuates en misverstanden. Ipv normaal te reageren, op de man af veroordelen, beschuldigen, vergelijken en dan verwonderd zijn dat ik hier negatief op reageer. Het is blijkbaar leuker en vooral makkelijker om iemand de grond in te boren en belachelijk te maken dan serieus te reageren.
Misschien is bokt gewoon niet het goede platform. Dat is ook een patroon die ik terug zie komen, is de vraag te moeilijk of kan men niet zinnigs antwoorden, dan gaat men ronduit persoonlijk grof gaan beledigen.
Idd dom om daar nog verder tijd aan te verliezen. Platvloers en uiterst onvolwassen.

Mondy
Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 04:21

Nou ts. Echt te belachelijk voor woorden hoe kinderachtig je reageerd. Wat een nare reacties bah.
Als je zelf eens goed had gelezen ipv meteen zo hoog van de toren blazen had je ook kunnen zien dat iig mijn reacties niet vervelend bedoeld zijn als aanval en puur recht toe recht aan antwoord was.
Daarna geef ik aan dat ik niet weet wat je wel bedoeld en reageer je alsnog als een klein kind wat de zin niet krijgt ipv gewoon duidelijk aan te geven wat je wel bedoelde.
Het is niet erg als mensen iets niet begrijpen lijkt mij. Zou verwachten van een volwassene dat die normaal kan reageren.

Mbt op je vraag: inderdaad toch kijken of ze zich wil laten controleren :j las dat je dat al wilde doen dus top. Ben benieuwd of er iets uit gaat komen.
Zijn veel merries die het onderzoek niet leuk vinden maar met de juiste dierenarts komt dat meestal wel goed ! Scheelt sowieso al als ze in zo'n box staan of gewoon los.
Ga je met haar naar de dierenarts toe of komt die naar jullie ?

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Mondy
Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 05:40

Andere vraag. Maar als je merrie zo'n lastig karakter heeft, lastig alsin voor vele anderen die er niks mee konden zo te lezen, ben je dan niet bang dat ze dat doorgeeft aan haar veulen ?
Is haar 1e veulen ook zo of heeft die weer een rustiger karakter ?
Voor jezelf snap ik dat t niet uit maakt maar met het oog op de merrie haar karakter als haar niks mankeert is het dan wel het risico waard ?
Wat je zou kunnen overwegen als je zeker weet dat ze lichamelijk ok is en ze in karakter goed genoeg is om dat te kunnen is als pleegmerrie ? Dat ze toch het plezier heeft van het opvoeden van een veulen maar ze niet de lichamelijke klachten heeft van de dracht (als dat is).

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

HopeMyDay
Berichten: 1276
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 06:00

Ik zeg eerlijk dat ik dit een enorm interessant topic vind en denk dat je 4 opties hebt om te proberen.

1. Haar laten controleren door een dierenarts op haar rug. Desnoods foto's laten maken want dat ze haar staart niet kan liften vind ik ergens wel zorgwekkend.
Na die controle en evt. Behandeling kun je het nogmaals proberen.

2. De merrie apart zetten met alleen de hengst erbij en eventueel een andere merrie die gedekt moet worden.
Uit ervaring weet ik dat mijn oudste merrie zich ook niet laat dekken als haar dochter erbij staat (die als 3 jarige weer naar huis is gekomen vanuit de kudde).
Ze laat zich wel dekken wanneer er een andere merrie bij staat/wanneer ze alleen staat met haar dochter uit het zicht.
3. Het via KI doen.
4. Geen veulen uit deze merrie meer halen en een veulen kopen.

Edit: typfout

Suzanne F.
Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 06:39

Sowieso de merrie alleen met merries weiden. Er zijn meerdere merries die niet drachtig willen worden als er ruinen bij lopen. Ik zou de merrie apart bij andere merries houden en dan af en toe schouwen met de hengst. Grote kans dat het dan beter gaat. Is vaak een hormonale kwestie.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 06:53

TS ik heb dit topic een beetje doorgescrold dus wellicht heb ik er overheen gelezen.
Maar is de dierenarts al geweest? Want ik zou haar even laten opvoeden en laten scannen.
Want een merrie die niet hengstig wordt(en zich dus niet wil laten dekken) is niet een normale situatie.
Ik zou willen weten of er niet iets mis zou zijn.(cystes?)

Over het alfa-merrie zijn... Heeft niets te maken met niet willen laten dekken. Ik heb mevrouw de koningin op stal staan. Er is geen ruin die in haar buurt mag staan. Echt, ze zet ze allemaal aan de andere kant van het hek.
Maar als ze hengstig is is het de grootste snol denkbaar. Dan zet ze haar kont zo ongeveer zelf eronder als een ruin zelf niet een beetje vaart maakt. Ik zet haar dan ook niet in een gecombineerde wei.

Naar haar zoon was ze overigens anders. Die mocht wel in de buurt komen. Maar ook al waren ze 3 jaar uit elkaar geweest ze ging weer gewoon verder met moederen.

Ik zou moeder en kind in iedergeval voor nu dus uit elkaar halen.

Edit: en die staart/rug laten bekijken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Utixo
Berichten: 6544
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:07

Zeg Cambiar, Carl. Het is al veel vaker tegen je gezegd, maar hou nou eens op met dat paniekzaaien en die onaardige antwoorden. Je bent niet de beste van de hele wereld en de rest is maar dom.

Stap 1 is "veulen" eraf en check up door de veearts. En ja, dan zal de veearts er met een arm in moeten. Dat zal ze maar moeten accepteren. Wat is dat toch met iedereeen die denkt dat ze het moeilijkste paard ter wereld hebben?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:29

Utixo schreef:
Zeg Cambiar, Carl.

:')


Citaat:
Stap 1 is "veulen" eraf en check up door de veearts. En ja, dan zal de veearts er met een arm in moeten. Dat zal ze maar moeten accepteren. Wat is dat toch met iedereeen die denkt dat ze het moeilijkste paard ter wereld hebben?


Inderdaad.

Lichamelijk onderzoek is niet altijd prettig. Voor jezelf niet en ook niet voor een paard.

Maar dat maakt niet dat je het dan maar niet moet doen.


Een oudstalgenoot heeft een merrie gehad met een tumor op de eierstokken.

Die was juist knetterhengstig maar viel vervolgens de hengst aan.
De tumor hebben ze toen weg moeten halen anders was de merrie overleden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

cobiie
Berichten: 7266
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:31

Als je verwacht dat het probleem fysiek is, laat je merrie door een da nakijken.

Verwacht je een psychologisch probleem, laat een reader met je paard praten.

[o]

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:33

cobiie schreef:
Als je verwacht dat het probleem fysiek is, laat je merrie door een da nakijken.

Verwacht je een psychologisch probleem, laat een reader met je paard praten.


Ik zou zeggen beide. (Of nou ja...ik geloof niet in readers. Maar dat moet ieder voor zich maar weten)

Maar ik zou hier altijd even een DA naar laten kijken.

(Als dit topic echt is en geen getroll :') )

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Babootje
Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:39

Carl123 schreef:
Ik zeg ook Nergens dat ze haar staart niet kan liften, maar dat ze defensief is op haar achterhand, zo wil ze niet dat iemand anders haar staart opheft. Zo deed ze aanvankelijk over alles heel moeilijk, bvb voet geven. Ze steigerde en kapte in begin. Longeren, ze viel aan als er iets van haar gevraagd werd. Ze kon enorm explosief uit de hoek komen.
Ik heb in alle stilte en met veel geduld een paar jaar enkel aan de hand gewerkt, totdat zij vertrouwen kreeg in mij. Ik negeerde de waarschuwingen van trainers die me zegden dat deze merrie gevaarlijk was omdat ze geen band konden krijgen met haar.
Dat ik hier nu zo als een vreselijk onmens afgeschilderd word terwijl ik zielsveel van deze merrie hou en haar alleen maar probeer te begrijpen en elk stukje begrijpen van haar bijzondere, sterke karakter, dat is zielig.


Heb je je nooit afgevraagd waarom de merrie zo enorm moeilijk is? Mischien heeft ze enorm veel pijn. Of er is hormonaal iets aan de hand waardoor ze dit gedrag vertoont. Dit gedrag + het niet meer (vodoende) hengstig worden zouden bij mij alle bellen laten rinkelen (en dan ben ik nog geen fokker)
Ik heb een merrie van een vriendin van mij zien veranderen van een braaf lief dier in een moorddadig monster en de oorzaak was een tumor aan de eierstokken. Ik zou toch echt naar de veearts gaan met dat paard.

Hoe moet ik die 30 jaar ervaring van jou zien Carl123. Je bent 40.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:51

Ik zou je merrie laten onderzoeken
Mocht dit allemaal goed zijn, dan je merrie met de hengst die je gekozen hebt op een stuk land zetten heel ergens anders.
Geen zicht op haar 'veulen' en haar 'man' en dan kijken hoe ze het dan doet (onder toezicht) wil ze dan nog geen baby's maken dan vind ze of de hengst niet 'aantrekkelijk' en kan je nog een andere hengst proberen (of ki) of ze wil gewoon geen baby's meer maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Ubermetrics en 9 bezoekers