Merrie wil niet gedekt worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mondy
Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:55

Ik zou daar toch mee oppassen.. Niet dat 1 van de 2 de ander flinke verwondingen geeft.
Persoonlijk zou ik eerder voor ki kiezen als ze niks mankeert om iig die risico's uit te sluiten.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


kiki1976
Berichten: 16815
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:16

Je zegt te communiceren met paarden en te vragen wat ze willen, beetje zoals de youtube filmpjes van het kanaal van: ListenToYourHorse?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

LBLGypsyCobs
Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:03

Ik noem zulke merries 'blijf van m'n lijf' merries.

Vaak is het niet het karakter wat moeilijk is, vaak hebben deze merries ergens in het lijf ongemak.
Of heel lang ongemak gehad.
Ze willen geen gedoe aan hun lijf, want het lijf voelt niet ok, mensen willen wel aan dat lijf zitten en gaan over de grenzen die zo'n merrie steeds duidelijker gaat aangeven.

De mensen hebben geen idee en drukken het stempel 'lastig / gevaarlijk' op zo'n merrie.
Zo'n merrie gaat van hot naar her en zeker als bouw en afstamming interessant zijn, gaan er allerlei trainers mee aan de slag en vaak krijgt zo'n merrie alleen maar meer bevestiging dat mensen stom zijn en dat je ze uit de buurt moet houden.

Soms komt er bij zo'n merrie iemand op het pad die wel respecteert wat de merrie aangeeft en dan ontstaat er een verstandhouding waarbij die persoon veel beter met de merrie om kan gaan dan de meeste anderen.

Is daarmee het probleem weg?
Nee, de merrie kan nog steeds pijn hebben of de herinneringen aan de pijn en vreemde mensen zit onherstelbaar diep.

Als het mijn merrie was zou ik haar laten doorlichten om nog steeds aanwezig ongemak uit te sluiten.
Wanneer er niks gevonden wordt, zou ik respecteren wat ze aangeeft.
Geen gedoe aan haar lijf tenzij absoluut noodzakelijk.
Erg jammer qua fokkerij, maar een merrie doet niet zo omdat ze dat leuk vindt, zo'n merrie heeft gewoon haar portie al gehad in het leven.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Paardenfann4
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:20

Carl123 schreef:
Paardenfann4 schreef:
Haar zoon is gespeend, heeft in hengstenkudde gestaan en staat nu weer in mijn kudde, dus ook waar zijn moeder loopt, dit, voor de duidelijkheid.

Dit schrijf jij zelf.

Kan een ruin niet in een hengstenkudde staan dan?



Ik zie nergens staan dat het om een ruin gaat? Dat moeten we dan maar raden. Misschien is het slimmer dat je zelf eens wat duidelijker bent want hier snapt niemand meer iets van. Snap sowieso het hele doel van jouw topics niet. Je geeft hele vage informatie en als iemand een vraag stelt dan geef je meteen heel boos antwoord want dat hadden we allemaal maar moeten weten?

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:33

LBLGypsyCobs schreef:
Ik noem zulke merries 'blijf van m'n lijf' merries.

Vaak is het niet het karakter wat moeilijk is, vaak hebben deze merries ergens in het lijf ongemak.
Of heel lang ongemak gehad.
Ze willen geen gedoe aan hun lijf, want het lijf voelt niet ok, mensen willen wel aan dat lijf zitten en gaan over de grenzen die zo'n merrie steeds duidelijker gaat aangeven.

De mensen hebben geen idee en drukken het stempel 'lastig / gevaarlijk' op zo'n merrie.
Zo'n merrie gaat van hot naar her en zeker als bouw en afstamming interessant zijn, gaan er allerlei trainers mee aan de slag en vaak krijgt zo'n merrie alleen maar meer bevestiging dat mensen stom zijn en dat je ze uit de buurt moet houden.

Soms komt er bij zo'n merrie iemand op het pad die wel respecteert wat de merrie aangeeft en dan ontstaat er een verstandhouding waarbij die persoon veel beter met de merrie om kan gaan dan de meeste anderen.

Is daarmee het probleem weg?
Nee, de merrie kan nog steeds pijn hebben of de herinneringen aan de pijn en vreemde mensen zit onherstelbaar diep.

Als het mijn merrie was zou ik haar laten doorlichten om nog steeds aanwezig ongemak uit te sluiten.
Wanneer er niks gevonden wordt, zou ik respecteren wat ze aangeeft.
Geen gedoe aan haar lijf tenzij absoluut noodzakelijk.
Erg jammer qua fokkerij, maar een merrie doet niet zo omdat ze dat leuk vindt, zo'n merrie heeft gewoon haar portie al gehad in het leven.

Dit vind ik een heel goed antwoord.

rink
Berichten: 1844
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:43

Waar is de popcorn..

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:47

TS ik zou toch veel tips van deze 'domme' bokkers eens op volgen/ gaan uitzoeken. veel tips zijn zo stom nog niet.

Begin met een onderzoek of je merrie lichamelijks niks mankeert. als ze lichamelijk niet oke is dan is de kans op een natuurlijke of KI dekking nihil.

als dat oke is ga dan naar de samenstelling van de kudde kijken. sommige bokkers hebben hier wat ervaringen gedeeld over merries die niet drachtig wilde worden dor de kudde samenstelling.

ga alsjeblieft ook na of het gedrag van je merrie erfelijk is.... je zei namelijk dit over de Nederlandse paarden fokkerij:

Carl123 schreef:
Ten tweede, als je nu nog niet weet dat keuringen vriendjes politiek en geldspelletje is, sorry voor jou dan.
Ervaring doe je op door de jaren heen, hoog gequoteerde hengst is geen garantie op goed veulen. Paardenfokkerij de dag van vandaag ben ik totaal niet akkoord mee.


mijn vraag aan jou TS is dan: waarom zou je willen fokken met een merrie waarvan het gedrag mogelijk erfelijk is? verbeter jij dan de Nederlandse paarden fokkerij? verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik dan zeggen...

Ga alsjeblieft niet fokken met een merrie die lichamelijke en/of psychische klachten heeft. fok alleen als het iets toevoegt voor de paardenwereld, oftewel: probeer een gezond veulen met een goed karakter te fokken (het veulen hoeft niet zo zeer ambitie te hebben voor hoge sport, enkel gezond en goed karakter), anders gewoon niet fokken.

Dit is mijn advies, haal hier uw voordeel uit. :j
*Voor dat je mij door de slijk gaat halen TS: dit gehele bericht is positief bedoeld, ik wil enkel helpen*

libert
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:04

TS, ik vind het juist erg prettig te lezen dat iemand bereid is zo naar haar merrie te kijken. Prettiger dan vele fokkers en hh-ers die via alle mogelijke kunstgrepen een bevruchting willen realiseren. En dan gaat het mis omdat de natuur het nou eenmaal niet wilde. De natuur had dat ook aangegeven, maar wij mensen hebben verleerd daarnaar te luisteren of denken dat we het beter weten.
Je vraag was niet bokt-proof, helaas. Ik val van mijn stoel van sommige reacties.
Een antwoord of advies heb ik niet voor je, veel werd al gezegd. De reactie van GipsyCobs vind ik de beste, praktisch, positief, reëel.
Succes!

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 11:51

Mondy schreef:
Andere vraag. Maar als je merrie zo'n lastig karakter heeft, lastig alsin voor vele anderen die er niks mee konden zo te lezen, ben je dan niet bang dat ze dat doorgeeft aan haar veulen ?
Is haar 1e veulen ook zo of heeft die weer een rustiger karakter ?
Voor jezelf snap ik dat t niet uit maakt maar met het oog op de merrie haar karakter als haar niks mankeert is het dan wel het risico waard ?
Wat je zou kunnen overwegen als je zeker weet dat ze lichamelijk ok is en ze in karakter goed genoeg is om dat te kunnen is als pleegmerrie ? Dat ze toch het plezier heeft van het opvoeden van een veulen maar ze niet de lichamelijke klachten heeft van de dracht (als dat is).

Hoi, bedankt voor je vriendelijke post.
Haar zoon heeft idd zijn karakter, maar is een geweldig paard.
Rare is dat die merrie nu het allerbraafste paard is dat ik ooit gehad heb. Ik durf niet meer zoveel zeggen omdat ik idd gevoelig ben voor bakken kritiek en daardoor naar reageer, maar dat is nu net het vreemde. Mijn merrie kan ook explosief reageren als men in haar ogen onrespectvol is, maar eens je een band met haar hebt is zij gewoon het meest betrouwbare paard. Nooit loopt ze mij omver, gaat overal door als koppaard buiten, vertrouwt helemaal op mij. Ik wil niet pochen, want ik ben in feite aanvankelijk een te zacht type om paarden te trainen, maar met deze merrie voel ik mij zo veilig.
Zoon is net dezelfde. Waarom ik nog een veulen wil is omdat haar zoon een uitzonderlijk soepel en wendbaar paard is. Jammer dat ik het niet kon filmen, maar gisteren zag ik hem manœuvres doen waar ik paf van stond. Ik probeer hem nog eens te filmen. Mijn droom is om te herderen te paard. Naar mijn idee is hij even wendbaar als een quarter, maar dan nog soepeler.
De hengst die ik nu wil mee dekken is zijn halfbroer, een ongelofelijk goed gebouwd paard.
Die karakters moet je even gewoon worden, dat is waar, maar algauw wil ik niets anders meer.
Nu, gezien zij mijn favoriete merrie is waarmee ik de nauwste band heb, wil ik niets tegen haar wil doen.
Bedankt alvast voor het advies, ik ga haar laten onderzoeken en professionele raad vragen. Komt er geen veulen meer, dan is dat ook goed, ik heb toch tenminste haar zoon al die ik als hij 7 is ga inrijden, dus werk genoeg alvast.
Ook al reageerde ik soms explosief, sorry daarvoor, maar ik vind het gewoon fijn om te praten hierover.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 25-05-19 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:54

libert schreef:
TS, ik vind het juist erg prettig te lezen dat iemand bereid is zo naar haar merrie te kijken. Prettiger dan vele fokkers en hh-ers die via alle mogelijke kunstgrepen een bevruchting willen realiseren. En dan gaat het mis omdat de natuur het nou eenmaal niet wilde. De natuur had dat ook aangegeven, maar wij mensen hebben verleerd daarnaar te luisteren of denken dat we het beter weten.
Je vraag was niet bokt-proof, helaas. Ik val van mijn stoel van sommige reacties.
Een antwoord of advies heb ik niet voor je, veel werd al gezegd. De reactie van GipsyCobs vind ik de beste, praktisch, positief, reëel.
Succes!


Ik snap je reactie, ik(wij) waren fel vooral omdat we begaan zijn met paarden die blijkbaar via voor ons onbegrijpelijke hogere machten kunnen corresponderen met hun eigenaar.
Ik ben daar te nuchter en te veel paardenliefhebber voor, dier probeert haar zeker iets te zeggen namelijk dat ze verdomd veel pijn in haar achterste heeft en er geen 500 kilo bovenop wil.Maar dat snapt mevrouw niet want dan gaat ze meteen uit haar plaat.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 11:59

bigone schreef:
libert schreef:
TS, ik vind het juist erg prettig te lezen dat iemand bereid is zo naar haar merrie te kijken. Prettiger dan vele fokkers en hh-ers die via alle mogelijke kunstgrepen een bevruchting willen realiseren. En dan gaat het mis omdat de natuur het nou eenmaal niet wilde. De natuur had dat ook aangegeven, maar wij mensen hebben verleerd daarnaar te luisteren of denken dat we het beter weten.
Je vraag was niet bokt-proof, helaas. Ik val van mijn stoel van sommige reacties.
Een antwoord of advies heb ik niet voor je, veel werd al gezegd. De reactie van GipsyCobs vind ik de beste, praktisch, positief, reëel.
Succes!


Ik snap je reactie, ik(wij) waren fel vooral omdat we begaan zijn met paarden die blijkbaar via voor ons onbegrijpelijke hogere machten kunnen corresponderen met hun eigenaar.
Ik ben daar te nuchter en te veel paardenliefhebber voor, dier probeert haar zeker iets te zeggen namelijk dat ze verdomd veel pijn in haar achterste heeft en er geen 500 kilo bovenop wil.Maar dat snapt mevrouw niet want dan gaat ze meteen uit haar plaat.

Sorry dat ik u aanviel.
Ik begrijp uw reactie.
Daarom zei ik dat wat ik vertel ook raar is, weet niet meer hoe ik het formuleerde.
Feit is dat deze merrie Uber fijngevoelig is.
Iemand zei me ooit, paarden denken in beelden. Dat heeft mij al vaak geholpen in communicatie.
Ik geloofde ook niet dat mijn merrie bewust wist dat mijn ene hand ja en andere neen betekende, maar nu al twee jaar dat ze zich onder geen beding wil laten dekken, dat ik hier toch eens aan terugdenk. Dat houd mij bezig.
Misschien is het beter dat ik dit idd niet openbaar plaats. De geheimen des levens zijn soms ondoorgrondelijk en beter om dit voor jezelf te bewaren.
Nogmaals mijn excuses

cobiie
Berichten: 7266
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:11

Ts, als jijzelf geen sneren of vervelende reacties wilt, deel ze dan ook zelf niet uit. ;)

[o]

Ragdollcat
Berichten: 14661
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:13

Ik denk na alles gelezen te hebben dat jouw merrie toch wel wat mankeert en ongemak ervaart.

Als het lukt zou ik haar laten onderzoeken.......alleen al om het ongemak of pijn weg te kunnen halen of op te lossen, daarna zou ik het aan jouw merrie overlaten of ze wil of niet.

Als het niet wil dan niet........goed dat je ook om jouw merrie denkt.

Blackbirb
Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:37

Goed dat je om het welzijn van je merrie denkt ts.

Zoals er al gezegd is zou ik ook proberen om verder te onderzoeken of er iets fysieks mis kan zijn.

Wat ik echter niet begrijp is dat biede partijen hier zo naar elkaar aan het wijzen zijn. In mijn ogen stelt ts een interessante vraag, waarvan ik ook benieuwd ben naar het antwoord. Vervolgens worden er ietwat prikkende en lichtelijk offensieve vragen gesteld aan ts onder het mom van de vraag niet begrijpen. Dat zou kunnen, maar vanuit beide perspectieven zou er wat vriendelijker gereageerd mogen worden op elkaar.

Niet alleen de ts is hier de 'badguy' jongens...

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:57

Carl123 schreef:
Mondy schreef:
Andere vraag. Maar als je merrie zo'n lastig karakter heeft, lastig alsin voor vele anderen die er niks mee konden zo te lezen, ben je dan niet bang dat ze dat doorgeeft aan haar veulen ?
Is haar 1e veulen ook zo of heeft die weer een rustiger karakter ?
Voor jezelf snap ik dat t niet uit maakt maar met het oog op de merrie haar karakter als haar niks mankeert is het dan wel het risico waard ?
Wat je zou kunnen overwegen als je zeker weet dat ze lichamelijk ok is en ze in karakter goed genoeg is om dat te kunnen is als pleegmerrie ? Dat ze toch het plezier heeft van het opvoeden van een veulen maar ze niet de lichamelijke klachten heeft van de dracht (als dat is).

Hoi, bedankt voor je vriendelijke post.
Haar zoon heeft idd zijn karakter, maar is een geweldig paard.
Rare is dat die merrie nu het allerbraafste paard is dat ik ooit gehad heb. Ik durf niet meer zoveel zeggen omdat ik idd gevoelig ben voor bakken kritiek en daardoor naar reageer, maar dat is nu net het vreemde. Mijn merrie kan ook explosief reageren als men in haar ogen onrespectvol is, maar eens je een band met haar hebt is zij gewoon het meest betrouwbare paard. Nooit loopt ze mij omver, gaat overal door als koppaard buiten, vertrouwt helemaal op mij. Ik wil niet pochen, want ik ben in feite aanvankelijk een te zacht type om paarden te trainen, maar met deze merrie voel ik mij zo veilig.
Zoon is net dezelfde. Waarom ik nog een veulen wil is omdat haar zoon een uitzonderlijk soepel en wendbaar paard is. Jammer dat ik het niet kon filmen, maar gisteren zag ik hem manœuvres doen waar ik paf van stond. Ik probeer hem nog eens te filmen. Mijn droom is om te herderen te paard. Naar mijn idee is hij even wendbaar als een quarter, maar dan nog soepeler.
De hengst die ik nu wil mee dekken is zijn halfbroer, een ongelofelijk goed gebouwd paard.
Die karakters moet je even gewoon worden, dat is waar, maar algauw wil ik niets anders meer.
Nu, gezien zij mijn favoriete merrie is waarmee ik de nauwste band heb, wil ik niets tegen haar wil doen.
Bedankt alvast voor het advies, ik ga haar laten onderzoeken en professionele raad vragen. Komt er geen veulen meer, dan is dat ook goed, ik heb toch tenminste haar zoon al die ik als hij 7 is ga inrijden, dus werk genoeg alvast.
Ook al reageerde ik soms explosief, sorry daarvoor, maar ik vind het gewoon fijn om te praten hierover.

zeer zeker kunnen sommige mensen en sommige paarden met elkaar communiceren.Daar ben ik van overtuigd! En zo kun je ook een bijzonder contact met je paard krijgen.Ts houdt veel van haar paarden,dat is duidelijk. Zoveel dat ze een paard pas op 7-jarige leeftijd gaat inrijden? Volgens mij mag dat echt wel iets eerder.Al hoeft er niets,je kunt je paarden ook gewoon voor de gezelligheid houden.

tengeltje11
Berichten: 7037
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:43

@TS maar ik heb (volgens mij),nu nog steeds niet gelezen hoe lang merrie en hengst nu samen staan? of reeds stonden,want door de verkeerde mep,staat de hengst nu mss appart?

en de hengst is 2j las ik?

dat kan echt ook de reden zijn hoor.

hij willen en moeten mijn oudere merries niets weten van onze jonge(2-jaarse) hengst,terwijl ze de oudere heer helemaal het einde vinden.
die laatste heeft ook meer ervaring in 'hoe juist omgaan met hengstige en niet-hengstige merrie's en dat apprecieren de dames enorm,hebben geen zin in overhete,ongecontroleerde hormoonbommen heb ik zo de indruk.

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:00

Excuus geaccepteerd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

nicky_rilana
Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Merrie wil niet gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:16

Ik heb 1 optie nog niet gelezen hier.
Icsi hierbij hoeft de moeder zelf geen moeder te worden. Als je toch heel graag een veulen wil van deze merrie met die hengst. Wel zou ik haar dan toch ook laten onderzoeken vanwegen haar gedrag. Ook zou ik met een natuurlijke dekking opletten. Ik weet niet of je het filmpje van de Fries hebt gezien, maar die gaat echt gestrekt omdat hij een trap krijg van de merrie.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Thestral
Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:23

Carl123 schreef:
Yenni schreef:
Dus het moraal van het verhaal is dat je je merrie niet meer laat dekken want dat wil ze volgens jou niet.. Dan is het probleem toch opgelost?

Neen, dat is niet opgelost, als jij niets zinnigs in te brengen hebt, reageer niet. Dat is verdomd vervelend. Ik zoek uit wat de eventuele reden kan zijn waarom ze zich niet wil laten dekken.
Vind je me maar een dom zweverig mens of vind je dit topic maar niets, waarom reageer je dan?
Ik zoek naar de reden waarom ze zich zo gedraagt. Deels omdat ik kuddes observeer, paardegedrag, interesseert me dat enorm. Dat jullie dat niet begrijpen, jullie verstand overstijgt, bon, tot daar, maar reageer dan niet met domme antwoorden. Dat is om het schijnt van te krijgen.


TS jij bent verdomd vervelend. Je reageert erg onvolwassen en 30jaar ervaring zegt mij echt niks. Je kan van mijn part 100 jaar ervaring hebben. Dat betekent niet dat iemand met veel ervaring ook echt goed bezig is. In het algemeen gezegd he! Niet per definitie op u gericht.

Maar goed, mij en vele anderen is niet duidelijk wat je nu precies wilt met dit topic, je valt mensen aan die iets vragen en zegt dat mensen dan onnozel zijn of zich niet moeten bemoeien. Maar wat wil je nu precies weten dan? Je gaat je merrie al laten onderzoeken om te kijken of alles o.k. is met haar, dat is erg fijn voor haar en voor jou. Maar uiteindelijk was je vraag waarom ze niet gedekt wilt worden, maar wat wil je dan nog als antwoord horen dan? Ik snap het gewoon even niet. Elk antwoord wordt voor jou als een aanval gezien. Terwijl er echt wel goedbedoeld advies tussen zit. Je OP is gewoon onduidelijk. Du ga mensen niet lopen afkatten omdat ze "niet goed lezen" en reacties onzinnig zijn. Volgens mij zoek je een tovenaar die per direct kan zeggen wat je nog kan doen om haar gedekt te krijgen. Helaas.....

Dat is alles wat ik hier nog kwijt wil...... :evaw:

Sunnda
Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:34

Hadden al jouw paarden geen bloedwormenbesmetting?
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Blackbirb
Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:40

Citaat:
TS jij bent verdomd vervelend. Je reageert erg onvolwassen en 30jaar ervaring zegt mij echt niks. Je kan van mijn part 100 jaar ervaring hebben. Dat betekent niet dat iemand met veel ervaring ook echt goed bezig is. In het algemeen gezegd he! Niet per definitie op u gericht.

Maar goed, mij en vele anderen is niet duidelijk wat je nu precies wilt met dit topic, je valt mensen aan die iets vragen en zegt dat mensen dan onnozel zijn of zich niet moeten bemoeien. Maar wat wil je nu precies weten dan? Je gaat je merrie al laten onderzoeken om te kijken of alles o.k. is met haar, dat is erg fijn voor haar en voor jou. Maar uiteindelijk was je vraag waarom ze niet gedekt wilt worden, maar wat wil je dan nog als antwoord horen dan? Ik snap het gewoon even niet. Elk antwoord wordt voor jou als een aanval gezien. Terwijl er echt wel goedbedoeld advies tussen zit. Je OP is gewoon onduidelijk. Du ga mensen niet lopen afkatten omdat ze "niet goed lezen" en reacties onzinnig zijn. Volgens mij zoek je een tovenaar die per direct kan zeggen wat je nog kan doen om haar gedekt te krijgen. Helaas.....

Dat is alles wat ik hier nog kwijt wil...... :evaw



Ts had al excuses aangeboden. Een trap na lijkt me niet nodig toch?

Suzanne F.
Berichten: 48885
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:49

Sunnda schreef:
Hadden al jouw paarden geen bloedwormenbesmetting?
Zou het daarmee te maken kunnen hebben?


Nee dat was iemand anders toch?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:53

nicky_rilana schreef:
Ik heb 1 optie nog niet gelezen hier.
Icsi hierbij hoeft de moeder zelf geen moeder te worden. Als je toch heel graag een veulen wil van deze merrie met die hengst. Wel zou ik haar dan toch ook laten onderzoeken vanwegen haar gedrag. Ook zou ik met een natuurlijke dekking opletten. Ik weet niet of je het filmpje van de Fries hebt gezien, maar die gaat echt gestrekt omdat hij een trap krijg van de merrie.


Dan zal de merrie toch hengstig moeten worden en ze zullen met een arm de merrie in moeten.

En het is duur.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:29

Witchcraft schreef:
Dus het moraal van het verhaal is dat je je merrie niet meer laat dekken want dat wil ze volgens jou niet.. Dan is het probleem toch opgelost?

Neen, dat is niet opgelost, als jij niets zinnigs in te brengen hebt, reageer niet. Dat is verdomd vervelend. Ik zoek uit wat de eventuele reden kan zijn waarom ze zich niet wil laten dekken.
Vind je me maar een dom zweverig mens of vind je dit topic maar niets, waarom reageer je dan?
Ik zoek naar de reden waarom ze zich zo gedraagt. Deels omdat ik kuddes observeer, paardegedrag, interesseert me dat enorm. Dat jullie dat niet begrijpen, jullie verstand overstijgt, bon, tot daar, maar reageer dan niet met domme antwoorden. Dat is om het schijnt van te krijgen.[/quote]

TS jij bent verdomd vervelend. Je reageert erg onvolwassen en 30jaar ervaring zegt mij echt niks. Je kan van mijn part 100 jaar ervaring hebben. Dat betekent niet dat iemand met veel ervaring ook echt goed bezig is. In het algemeen gezegd he! Niet per definitie op u gericht.

Maar goed, mij en vele anderen is niet duidelijk wat je nu precies wilt met dit topic, je valt mensen aan die iets vragen en zegt dat mensen dan onnozel zijn of zich niet moeten bemoeien. Maar wat wil je nu precies weten dan? Je gaat je merrie al laten onderzoeken om te kijken of alles o.k. is met haar, dat is erg fijn voor haar en voor jou. Maar uiteindelijk was je vraag waarom ze niet gedekt wilt worden, maar wat wil je dan nog als antwoord horen dan? Ik snap het gewoon even niet. Elk antwoord wordt voor jou als een aanval gezien. Terwijl er echt wel goedbedoeld advies tussen zit. Je OP is gewoon onduidelijk. Du ga mensen niet lopen afkatten omdat ze "niet goed lezen" en reacties onzinnig zijn. Volgens mij zoek je een tovenaar die per direct kan zeggen wat je nog kan doen om haar gedekt te krijgen. Helaas.....

Dat is alles wat ik hier nog kwijt wil...... :evaw:[/quote
Jouw goed recht! Frustratie's kwijt nu? Man man :D
Jouw mening kan mij ook geen reet schelen lieverd x. Chill baby *\o/*

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 21:36

AmyLyklama schreef:
Goed dat je om het welzijn van je merrie denkt ts.

Zoals er al gezegd is zou ik ook proberen om verder te onderzoeken of er iets fysieks mis kan zijn.

Wat ik echter niet begrijp is dat biede partijen hier zo naar elkaar aan het wijzen zijn. In mijn ogen stelt ts een interessante vraag, waarvan ik ook benieuwd ben naar het antwoord. Vervolgens worden er ietwat prikkende en lichtelijk offensieve vragen gesteld aan ts onder het mom van de vraag niet begrijpen. Dat zou kunnen, maar vanuit beide perspectieven zou er wat vriendelijker gereageerd mogen worden op elkaar.

Niet alleen de ts is hier de 'badguy' jongens...

Thx ;-)
Ja er scheelt iets met mijn meis. Ik heb wel driemaal afgezien van de koop, maar ik was verliefd op haar karakter. Ze is echter zoals mij een ongelofelijk vreetzakje, heeft geen wreetstop en is veel te dik. We gaan samen vaak gaan lopen maar dat volstaat niet. Haar zoon echter is een grote slanke, gespierde vent, ze geeft het dus niet door.
Ik denk dat het daar wat mee te maken heeft eerlijk gezegd. Dat de zwangerschap haar te zwaar bevalt.
Ze is nochtans veel beter als ze zwanger is.
Laatst bijgewerkt door Carl123 op 25-05-19 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers