Respect

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joleen
Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Respect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 15:37

Iemand van deze hengst foto's en/of info? Ook over zijn nakomelingen? :)

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:46

Ik heb Respect vorig jaar in levende lijve mogen bewonderen bij De Nieuwe Heuvel, waar hij ter dekking staat. Prachtig paard vind ik het, vos met blesje en vier witte voeten.

Zijn karakter schijnt heel goed te zijn en hij schijnt dit ook te vererven. Respect is een zoon van Rubinstein en daar komt waarschijnlijk zijn goede en werkwillige karakter vandaan. Ik hoor echt alleen maar goede verhalen over Rubinstein en zijn kinderen. Rubinstein is o.a. ook de vader van 007, Magic Ronaldo, Rubiquil en geloof ik Rohdiamant.

Paarden met mooie hoofden! Respect loopt geloof ik ZZ-licht dressuur, maar misschien is hij nu al wat verder.

Ik heb een foto van hem, maar helaas geen scanner.... Volgens mij heeft Corona (geloof ik) een foto van hem op haar site staan.

Corona
Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:49

hoi,
kijk eens op mijn site
http://communities.msn.com/ponytekoop
klik op pictures en dan op alle pony´s met informatie. daar zie je Xandor een zoon van Respect.
klik je op enkele vaders en opa´s dan zie je dara Respect, zijn vader Rubinstein en zijn halfbroet OOSeven.
op dezelfde pagina van Xandor vindt je dan ook nog eens Underdog, een zoon van OOSeven.
veel succes!
groetjes Fenna

Respect NRPS (Wedstrijdnaam Respect NH)

Rubinstein I x Nurprimus
geb. 15-06-1992
Vos
1.67 m

Eigenaar: Combinatie De Nieuwe Heuvel en E.Constant

Goedgekeurd NRPS in 1996

Verrichtingsonderzoek 1996:
stap - zeer goed vrijspringen - goed
draf - goed parcours springen - matig
galop - goed steeple - voldoende
dressuur - zeer goed karakter - zeer goed
stalgedrag - goed algemene indruk - goed

Rubinstein I, de vader van Respect, was in 1988 kampioens- en premiehengst van de keuring in Vechta en werd vervolgens derde (135,66) van 36 deelnemers aan de verrichtingstest in Adelheidsdorf. Twee jaar later won hij het "Materialpferdechampionat" van Westfalen in Münster en werd tevens winnaar van de zadelrubriek. Rubinstein komt uit de bekendste dressuurpaardenlijn van Duitsland. Zijn moeder Antine B is een volle zuster van Ahlerich (dr.Reiner Klimke) en Amon (Annemarie Sanders) en bracht later in Rubinstein I en II nog twee goedgekeurde zonen. Antine´s volle zuster Adone is de moeder van Rembrandt (Nicole Uphoff)
(Rembrandt)
, de hengsten Royal Angelo I en II en de topdressuurpaarden Ramon (Uta Wüsthof) en Rosario (Sabine Rüben). Inmiddels zijn meer dan 60 zonen van Rubinstein goedgekeurd. Daarnaast zijn Rubinstein-nakomelingen vaak goed voor topprijzen op veilingen.
Respect stamt uit een predikaatrijke moederlijn, met achtereenvolgens de keurmerrie Fleur, de keur preferent Wieni en de keur, preferente prestatie-merrie Kieni. De vader van Fleur is Nurprimus, die het bloed voert van de verervers Duellant en Der Löwe xx
(Der Löwe) en ook de vader is van onder andere Zirkoon (mv. Waidmannsheil).
(Zirkoon)
Overgrootmoeder Kieni stamt van een niet-goedgekeurde zoon van Amor,(Amor)
uit een merrie van Roland x Maarschalk. Grootmoeder Wieni stamt van de hengst Exkurs xx, die het bloed voert van onder andere Nearco xx en Vieux Manoir xx. Exkurs xx is de grootvader van de NRPS-hengst Voltage en de overgrootvader van vier goedgekeurde hengsten: kleindochters van Exkurs xx brachten naast Respect ook de hengsten Henderson, Impuls en Drakedream.

Respect is een van de weinige hengsten die bij het verrichtingsonderzoek een ZG kreeg voor de stap. Met Marijke Folmer loopt Respect succesvol in de Licht Tour dressuur.

De eerste veulenjaargangen van Respect hebben zich met succes gepresenteerd op de NRPS-keuringen. Perlette, een dochter van Respect uit een Pion-moeder, was Nationaal Kampioen van de merrieveulens in 1997.

Bon Jovi rules!

Joleen
Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 15:54

Heel erg bedankt voor de snelle reacties! Leuk dier die Respect!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:12

Corona schreef:

Respect stamt uit een predikaatrijke moederlijn, met achtereenvolgens de keurmerrie Fleur, de keur preferent Wieni en de keur, preferente prestatie-merrie Kieni. De vader van Fleur is Nurprimus, die het bloed voert van de verervers Duellant en Der Löwe xx
(Der Löwe) en ook de vader is van onder andere Zirkoon (mv. Waidmannsheil).
(Zirkoon)
Overgrootmoeder Kieni stamt van een niet-goedgekeurde zoon van Amor,(Amor)
uit een merrie van Roland x Maarschalk. Grootmoeder Wieni stamt van de hengst Exkurs xx, die het bloed voert van onder andere Nearco xx en Vieux Manoir xx. Exkurs xx is de grootvader van de NRPS-hengst Voltage en de overgrootvader van vier goedgekeurde hengsten: kleindochters van Exkurs xx brachten naast Respect ook de hengsten Henderson, Impuls en Drakedream.



Dit is de moederlijn van de stermerrie waarvoor ik interesse heb. Leuk dus deze info. Ook het raadsel van de ontbrekende hengst van overgrootmoeder op haar papier is opgelost. Zo kom je nog eens wat tegen .

ingrid
Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:27

hier 2 plaatjes van respect

[ img ]

en:

[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011889684 [/img]

mooi dier is het

Love the life that you live, live the life that you love

Joleen
Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 17:31

Wauw, wat een ontzettend mooie foto's! :~ Wat een prachtig dier! :~

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:10

Hier heb ik dus een merrie van gekocht woensdag. Ze was een keuringstopper NRPS in Ermelo afgelopen jaar. Ze heet Rojantha. Ze heeft de witte benen en bles van der vader.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 20:59

Is het achtervoegsel van Rojantha toevallig Van de brooks Merilyn?
Ik heb toen voor een paardje gekeken om te huren(v. Respect) en volgens mij heette die ook rojantha(of het leek erop) en die presteerde ook goed op de keuring :)) ben wel nieuwsgierig(en op zoek naar hun emailadres :D )

Respect is trouwens vandaag voor drie jaar goedgekeurd :))

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 21:05

Klopt! Ik heb je een PB gestuurd.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 10:00

Respect staat bij ons op stal en hij is een plaatje. Hij loopt ook lekker, maar eerlijk gezegd weet ik er niet meer van dat.

Doef
Berichten: 1731
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:10

Dit is een heeeel oud topic, maar hoop stiekem toch op wat bokkers die vandaag de dag nog aanwezig zijn... Ik zoek foto's of video's van deze hengst, is namelijk de vader van mijn ruin en ben zo benieuwd!

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 15:51


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers