veulen inschrijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xrosalind
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-03-22

veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 16:42

Hoi

we hebben een hengst gevonden van Kwpn - Goedgekeurd door A.E.S moet je dan bij 1 van deze 2 inschrijven of...? Vind zangersheide ook leuk door de Z (heel fancy *D ) maar A.E.S mag je zelf begin letter bepalen en KWPN is in 2023 een T en vind de T niet zo leuk.....

vierhoef
Berichten: 174
Geregistreerd: 08-08-20
Woonplaats: NL

Re: veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 16:57

je kunt als je de z heel leuk vindt ook gwn de naam van je veulen met een z laten eindigen :9

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:00

Zangersheide is toch de eerste letter van de naam van de hengst? Dus dat is misschien nog een optie

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:23

in principe maakt t niet uit.

maar besef wel goed bij verkoop..

dat een paard met zangersheide of kwpn registratie veel meer oplevert dan een paard met AES registratie.

want veel ( alle) paarden kunnen in t AES geregistreerd worden.

dus AES is een lager gewaardeerd stamboek dan bv kwpn of zangersheide.

en registratie kost ook maar weinig.

ik fok kwpn en nooit problemen gehad met vinden van mooie naam bij mn veulen met de lettersdie kwpn eist.

bij kwpn bv, heb je bij VB paard, iig het bewijs dat vader voldoet aan de eis die bij kwpn gesteld, dus vader ggk of erkend, en voldoet aan de gezondheidseisen , prestatie ed. en de moeder een stb of predikaat merrie is, die zelf beoordeelt is door kwpn.


de meeste fokkers weten al waar ze gaan registreren als ze veulen gaan fokken... en als je drachtige merrie koopt met veulen, is de registratie vanaf inseminatiemoment ook al vast gelegd.

Als ik mijn drachtige merrie verkoop, en veulen komt nog, ligt de registratie bij kwpn al vast, en als de nieuwe koper ergens anders wil registreren, moet de registratie kwpn geannuleerd worden en ergens anders vast gelegd worden, en dat is administratief heel geregel.... en duur, maar ok, de nieuwe eigenaar van veulen bepaald en als die veel geld heeft en naam met de letter T niet mooi vind klinken, kan je naar andere registratie.


TS, je komt op mij over als niet volwassen en dat je ouders veulenregistratie betalen??

xrosalind
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-03-22

Re: veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 11:12

Ik dacht dat het regristren pas bij de geboorte moest gebeuren omdat je ook met de naam zit?
Mijn merrie is een Kwpn merrie en de hengst ook + A.E.S goed gekeurd. maar ik dacht dat A.ES ook goed aangeschreven stond?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:04

Persoonlijk zou ik dus nooit een stamboek kiezen vanwege de namenkeuze.

In jouw geval zou ik kiezen voor het KWPN omdat dit commercieel beter is.
Als je geen leuke naam kan vinden zet je er gewoon een T voor en daarna de door jouw gekozen naam.

Verder kan je altijd zelf een andere roepnaam gebruiken en ook de sportnaam kan je zelf kiezen. Je wil niet weten hoe veel (bekende) paarden op papier echt heten. Bij ons op stal heeft dit hier en daar voor veel hilariteit gezorgd toen ze allemaal aangemeld moesten worden en de stalhouder namen tegenkwam die ze echt niet kon plaatsen terwijl ze die paarden al jaren op stal had staan

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:07

xrosalind schreef:
Ik dacht dat het regristren pas bij de geboorte moest gebeuren omdat je ook met de naam zit?
Mijn merrie is een Kwpn merrie en de hengst ook + A.E.S goed gekeurd. maar ik dacht dat A.ES ook goed aangeschreven stond?


ja de naam registratie, geb datum en kleur en aftekeningen, das het geboortebewijs ...

maar als je lid bent van kwpn, merrie kwpn is en hengst ook, dan kan hengstenhouder naam hengst doorgeven met de naam moeder bij kwpn, en word het dekbewijs online geregistreerd bij kwpn.

dan kan je geboorte van veulen heel gemakkelijk online doorgeven bij het kwpn.

als kwpn lid heb je online een kwpn account, waar al je paarden staan die je in eigendom hebt, /gehad en welke paarden je gefokt hebt.

daar staat alles al klaar, de afstamming , omdat het dekbewijs bij kwpn geregistreerd is.

ook kan je dekbewijs van ander stamboeken wel bij kwpn laten registreren. en dus ook kwpn dekbewijs bij andere stamboeken registreren.

Alle ggk hengsten bv bij kwpn, nrps, old, holstein, hannover, oldenburg, bwp , zangersheide, staan ook allemaal AES ggk bij.

als je een hengst ziet die alleen maar AES is ggk, dan gaat bij mij alarm af, waarom het niet bij andere stb is ggk, omdat AES voor mij niet het beste stamboek is.




en als je op behindthename.com kijkt, kan je hele leuke namen vinden met bv de letter T.

Wat is de afstamming van het veulen?

wie zijn de vader en de moeder?

nolanlover
Berichten: 812
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:11

amen schreef:
in principe maakt t niet uit.

maar besef wel goed bij verkoop..

dat een paard met zangersheide of kwpn registratie veel meer oplevert dan een paard met AES registratie.

want veel ( alle) paarden kunnen in t AES geregistreerd worden.

dus AES is een lager gewaardeerd stamboek dan bv kwpn of zangersheide.

en registratie kost ook maar weinig.

ik fok kwpn en nooit problemen gehad met vinden van mooie naam bij mn veulen met de lettersdie kwpn eist.

bij kwpn bv, heb je bij VB paard, iig het bewijs dat vader voldoet aan de eis die bij kwpn gesteld, dus vader ggk of erkend, en voldoet aan de gezondheidseisen , prestatie ed. en de moeder een stb of predikaat merrie is, die zelf beoordeelt is door kwpn.


de meeste fokkers weten al waar ze gaan registreren als ze veulen gaan fokken... en als je drachtige merrie koopt met veulen, is de registratie vanaf inseminatiemoment ook al vast gelegd.

Als ik mijn drachtige merrie verkoop, en veulen komt nog, ligt de registratie bij kwpn al vast, en als de nieuwe koper ergens anders wil registreren, moet de registratie kwpn geannuleerd worden en ergens anders vast gelegd worden, en dat is administratief heel geregel.... en duur, maar ok, de nieuwe eigenaar van veulen bepaald en als die veel geld heeft en naam met de letter T niet mooi vind klinken, kan je naar andere registratie.


TS, je komt op mij over als niet volwassen en dat je ouders veulenregistratie betalen??


Wat een onzin. Dat is al lang niet meer zo. Het stamboek zegt tegenwoordig niets meer over de afstamming van het paard (waar ze bij verkoop naar kijken). Ieder paard kan bij elk stamboek ingeschreven worden. Zowel bij het aes, Zangersheide en Kwpn staat er een stamboom in het paspoort met daarop ouders/grootouders/etc. Geen enkele verkoper, met een beetje verstand, gaat afknappen op een ander paspoort. Dat is zo ouderwets…..

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:18

nolanlover schreef:
amen schreef:
in principe maakt t niet uit.

maar besef wel goed bij verkoop..

dat een paard met zangersheide of kwpn registratie veel meer oplevert dan een paard met AES registratie.

want veel ( alle) paarden kunnen in t AES geregistreerd worden.

dus AES is een lager gewaardeerd stamboek dan bv kwpn of zangersheide.

en registratie kost ook maar weinig.

ik fok kwpn en nooit problemen gehad met vinden van mooie naam bij mn veulen met de lettersdie kwpn eist.

bij kwpn bv, heb je bij VB paard, iig het bewijs dat vader voldoet aan de eis die bij kwpn gesteld, dus vader ggk of erkend, en voldoet aan de gezondheidseisen , prestatie ed. en de moeder een stb of predikaat merrie is, die zelf beoordeelt is door kwpn.


de meeste fokkers weten al waar ze gaan registreren als ze veulen gaan fokken... en als je drachtige merrie koopt met veulen, is de registratie vanaf inseminatiemoment ook al vast gelegd.

Als ik mijn drachtige merrie verkoop, en veulen komt nog, ligt de registratie bij kwpn al vast, en als de nieuwe koper ergens anders wil registreren, moet de registratie kwpn geannuleerd worden en ergens anders vast gelegd worden, en dat is administratief heel geregel.... en duur, maar ok, de nieuwe eigenaar van veulen bepaald en als die veel geld heeft en naam met de letter T niet mooi vind klinken, kan je naar andere registratie.


TS, je komt op mij over als niet volwassen en dat je ouders veulenregistratie betalen??


Wat een onzin. Dat is al lang niet meer zo. Het stamboek zegt tegenwoordig niets meer over de afstamming van het paard (waar ze bij verkoop naar kijken). Ieder paard kan bij elk stamboek ingeschreven worden. Zowel bij het aes, Zangersheide en Kwpn staat er een stamboom in het paspoort met daarop ouders/grootouders/etc. Geen enkele verkoper, met een beetje verstand, gaat afknappen op een ander paspoort. Dat is zo ouderwets…..


nou verkoop jij maar es een duur paard naar t buitenland( USA) voor een kwpn geregistreerd met alle predikaten elite pref prest NMK bij M, MM en MMM en van top vader kampioen bij Duits topstamboek.

Ik garandeer je voor zon paard met KWPN paspoort en predikaten, meer krijgt, dan een AES papier en registratie..

maar ok, ik ben ouderwets... en de koper die er 50000 tm 500000 euro voor betaald is ook ouderwets..

maar bedankt.... ik vind het een compliment @nolanlover dat jij mij ouderwets noemt..

wat ik van jou geschreven tekst vind, zal ik me maar niet over uitlaten...

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 19:20

@TS: het maakt geen fluit uit wat er uit het papier staat.
Je kunt je veulen iedere naam geven die je wilt. Ook al staat er op papier Tuthola, Truffel, of Tisniks.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:06

Ibbel schreef:
@TS: het maakt geen fluit uit wat er uit het papier staat.
Je kunt je veulen iedere naam geven die je wilt. Ook al staat er op papier Tuthola, Truffel, of Tisniks.


ik ga voor de laatste naamoptie... :D

of Toedeledokie :P

nolanlover
Berichten: 812
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:14

[/quote]

nou verkoop jij maar es een duur paard naar t buitenland( USA) voor een kwpn geregistreerd met alle predikaten elite pref prest NMK bij M, MM en MMM en van top vader kampioen bij Duits topstamboek.

Ik garandeer je voor zon paard met KWPN paspoort en predikaten, meer krijgt, dan een AES papier en registratie..

maar ok, ik ben ouderwets... en de koper die er 50000 tm 500000 euro voor betaald is ook ouderwets..

maar bedankt.... ik vind het een compliment @nolanlover dat jij mij ouderwets noemt..

wat ik van jou geschreven tekst vind, zal ik me maar niet over uitlaten...[/quote]

Hier gaan de paarden heel de wereld over, ook voor de bedragen die jij noemt. Heb nog nooit klanten gehad die moeilijk deden over een paspoort. Nu lopen de meeste paarden die wij verkopen op internationaal niveau, dus al komt hij uit een ezel, als hij maar presteert. Maar goed, misschien is jouw ervaring anders. Dat kan natuurlijk.

StalNollie

Berichten: 9111
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:37

nolanlover schreef:
amen schreef:
in principe maakt t niet uit.

maar besef wel goed bij verkoop..

dat een paard met zangersheide of kwpn registratie veel meer oplevert dan een paard met AES registratie.

want veel ( alle) paarden kunnen in t AES geregistreerd worden.

dus AES is een lager gewaardeerd stamboek dan bv kwpn of zangersheide.

en registratie kost ook maar weinig.

ik fok kwpn en nooit problemen gehad met vinden van mooie naam bij mn veulen met de lettersdie kwpn eist.

bij kwpn bv, heb je bij VB paard, iig het bewijs dat vader voldoet aan de eis die bij kwpn gesteld, dus vader ggk of erkend, en voldoet aan de gezondheidseisen , prestatie ed. en de moeder een stb of predikaat merrie is, die zelf beoordeelt is door kwpn.


de meeste fokkers weten al waar ze gaan registreren als ze veulen gaan fokken... en als je drachtige merrie koopt met veulen, is de registratie vanaf inseminatiemoment ook al vast gelegd.

Als ik mijn drachtige merrie verkoop, en veulen komt nog, ligt de registratie bij kwpn al vast, en als de nieuwe koper ergens anders wil registreren, moet de registratie kwpn geannuleerd worden en ergens anders vast gelegd worden, en dat is administratief heel geregel.... en duur, maar ok, de nieuwe eigenaar van veulen bepaald en als die veel geld heeft en naam met de letter T niet mooi vind klinken, kan je naar andere registratie.


TS, je komt op mij over als niet volwassen en dat je ouders veulenregistratie betalen??


Wat een onzin. Dat is al lang niet meer zo. Het stamboek zegt tegenwoordig niets meer over de afstamming van het paard (waar ze bij verkoop naar kijken). Ieder paard kan bij elk stamboek ingeschreven worden. Zowel bij het aes, Zangersheide en Kwpn staat er een stamboom in het paspoort met daarop ouders/grootouders/etc. Geen enkele verkoper, met een beetje verstand, gaat afknappen op een ander paspoort. Dat is zo ouderwets…..


Geen onzin het is een feit. Zangersheide gaan als zoete broodjes naar het buitenland.

xrosalind
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 10:04

amen schreef:
xrosalind schreef:
Ik dacht dat het regristren pas bij de geboorte moest gebeuren omdat je ook met de naam zit?
Mijn merrie is een Kwpn merrie en de hengst ook + A.E.S goed gekeurd. maar ik dacht dat A.ES ook goed aangeschreven stond?


ja de naam registratie, geb datum en kleur en aftekeningen, das het geboortebewijs ...

maar als je lid bent van kwpn, merrie kwpn is en hengst ook, dan kan hengstenhouder naam hengst doorgeven met de naam moeder bij kwpn, en word het dekbewijs online geregistreerd bij kwpn.

dan kan je geboorte van veulen heel gemakkelijk online doorgeven bij het kwpn.

als kwpn lid heb je online een kwpn account, waar al je paarden staan die je in eigendom hebt, /gehad en welke paarden je gefokt hebt.

daar staat alles al klaar, de afstamming , omdat het dekbewijs bij kwpn geregistreerd is.

ook kan je dekbewijs van ander stamboeken wel bij kwpn laten registreren. en dus ook kwpn dekbewijs bij andere stamboeken registreren.

Alle ggk hengsten bv bij kwpn, nrps, old, holstein, hannover, oldenburg, bwp , zangersheide, staan ook allemaal AES ggk bij.

als je een hengst ziet die alleen maar AES is ggk, dan gaat bij mij alarm af, waarom het niet bij andere stb is ggk, omdat AES voor mij niet het beste stamboek is.




en als je op behindthename.com kijkt, kan je hele leuke namen vinden met bv de letter T.

Wat is de afstamming van het veulen?

wie zijn de vader en de moeder?



Hengst is Latif V S Zambesi tn (Heartbreaker) x Verdi x Burggraaf
merrie is Dutch Spirit Hold up premier (Narcos || ) x Goodtimes x Dukaat

xrosalind
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-03-22

Re: veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 10:10

Zoals ik hier lees neem ik de T maar voor lief en schrijven we hem gewoon in bij de KWPN - misschien overweging tot Zangersheide -

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:14

Ik zou ook kwpn zeggen :j
Puur omdat het zo groot is en overal bekend. Zangersheide is ook bezig met een grote opmars maar ik zit al goed

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: veulen inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:36

je zou uit deze combinatie een veulenboek of reg A registratie krijgen bij het kwpn.

omdat latif v s AES ggk is en erkend bij kwpn.

als Latif v s aan de rongten en aanleg eis heeft voldaan voor kwpn, registratie veulenboek . Indien niet, dan krijg je reg A en zal veulen zelf aan die eis moeten voldoen, bij opname in het stamboek.