Kwpn keuring ruin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Kwpn keuring ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-19 21:16

Ik heb van de fokker van mijn ruin de vraag gekregen of ik met hem naar de keuring wil ivm het verkrijgen van predicaten voor zijn moeder.

Nu ben ik niet echt thuis in de keuringswereld, en vind de kwpn site vreselijk onduidelijk. Ik kom er dus niet uit wanneer en waar deze keuringen zijn. Daarbij vind ik ook niet hoe ik eventueel kan opgeven en wat de kosten zijn.

Lijkt me een leuke ervaring en ben stiekem wel benieuwd wat anderen van mn paard vinden, ondanks dat ik eigenlijk alleen positieve reacties op hem heb gekregen.

Is hier iemand die mij hiermee kan helpen? Ik kom uit noord nederland, dus wel graag in deze regio.

Ik weet dat deze vraag hier eerder is gesteld, echter is dit van zo'n 9 jaar geleden en vond ik hier niet wat ik zocht

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Kwpn keuring ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:18

Het is normaal dat als de fokker van de merrie dit graag wilt, hij degene is die alles regelt/betaald.
Hij wordt er nl (financieel) beter van, jij niet,

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Kwpn keuring ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:30

Ik zou het idd even met de fokker overleggen. Die is vast meer thuis in deze wereld.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Kwpn keuring ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:35

Ik zou dat ook doen, terug naar de fokker dat die hem klaar stoomt en alles betaald en regelt.
Wat hierboven al gezegd word hij word er beter van jij niet

Amaryllis
Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Kwpn keuring ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:19


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 10:13

StalNollie schreef:
Ik zou dat ook doen, terug naar de fokker dat die hem klaar stoomt en alles betaald en regelt.
Wat hierboven al gezegd word hij word er beter van jij niet

Dat gaat sowieso niet gebeuren, het is mijn paard en maak hem daarom ook zelf klaar. Heb geboeg mensen om mij heen die dat wel vaker hebben gedaan, alleen qua opgeven kom ik er niet uit. Ook wil ik het graag zelf regelen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 10:14


Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Hindo2
Berichten: 970
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:21

Ben je lid van het kwpn?
Anders kan je niet opgeven..
Opgeven gaat via MijnKwpn

Never change a winning team


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 10:29

Hindo2 schreef:
Ben je lid van het kwpn?
Anders kan je niet opgeven..
Opgeven gaat via MijnKwpn

Ja ben ik, alleen ik wil vooral geef de data weten die ik niet kan vinden op de site. Bedankt

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-19 10:31


Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Kwpn keuring ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:54

Je kunt gewoon in Boijl naar de keuring, in je eigen provincie keuren is alleen nodig als je evt door wil naar de centrale keuring voor de kampioenstitel en dat is voor een ruin niet van toepassing.

Ik breng mijn 3-jarige ruin denk ik dit jaar ook in Boijl voor als hij genoeg gegroeid is, zijn broer is 1,5 jaar geleden al ster geworden. Als deze ook ster wordt is zijn moeder preferent. De fokker is inmiddels overleden, maar de mensen die de merrie overgenomen hebben ken ik ook. Ik betaal de kosten overigens gewoon zelf, stamboekkeuring kost rond de 60 euro geloof ik.en lid van het KWPN ben ik toch al.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-19 12:48

gomir schreef:
Je kunt gewoon in Boijl naar de keuring, in je eigen provincie keuren is alleen nodig als je evt door wil naar de centrale keuring voor de kampioenstitel en dat is voor een ruin niet van toepassing.

Ik breng mijn 3-jarige ruin denk ik dit jaar ook in Boijl voor als hij genoeg gegroeid is, zijn broer is 1,5 jaar geleden al ster geworden. Als deze ook ster wordt is zijn moeder preferent. De fokker is inmiddels overleden, maar de mensen die de merrie overgenomen hebben ken ik ook. Ik betaal de kosten overigens gewoon zelf, stamboekkeuring kost rond de 60 euro geloof ik.en lid van het KWPN ben ik toch al.


Dat was inderdaad ook mijn idee, dankjewel

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers