Bon Bravour

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
degolly

Berichten: 32
Geregistreerd: 28-11-10

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:51

Het was maar een klein stukje.......maar wel echt heel mooi!

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:03

Grand Prix start
Dan ben ik blij :D

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:59

Ik ben heel benieuwd, het ziet er goed uit..die teasers maken het wel net zo spannend als een film die gaat uitkomen en waarvan je vast de teasers ziet haha.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:37

Ze gooit ons af en toe een beentje toe!
Zoethoudertje.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:28

De door ons gefokte BB merrie is gisteren Kampioen L2 Limburg geworden bij de pony's *\o/* .
Altijd al geweten dat het een superdier is, maar het is zo ontzettend leuk als dat er ook echt uitkomt :j .
Zo lekker rustig ronddraven ook met de oortjes erop in de ereronde <3 .

Zo wil ik nog wel een paar BB's fokken :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:46

Mijn Bon Bravour merrie


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:46

LDRD schreef:
De door ons gefokte BB merrie is gisteren Kampioen L2 Limburg geworden bij de pony's *\o/* .
Altijd al geweten dat het een superdier is, maar het is zo ontzettend leuk als dat er ook echt uitkomt :j .
Zo lekker rustig ronddraven ook met de oortjes erop in de ereronde <3 .

Zo wil ik nog wel een paar BB's fokken :D .


Komt die leuke Palomino uit die merrie?
Wel fijn dat ze zo goed terecht is gekomen

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:41

Oh Janne, die van jou ziet er ook geweldig uit zeg! Ook lekker die oortjes erop. Fijne uitstraling hoor.
Is die foto in Ermelo gemaakt?

De palomino komt inderdaad uit deze Bon Bravour merrie. Ben blij dat ik uit deze merrie toch nog zo'n toppertje heb staan. Enige jammere is dat het een ruin is en dat een veulentje ermee fokken er dus niet in zit -O- . En de combi herhalen met de hoop op een merrie zit er dus ook niet in aangezien ze niet meer van mij is. *best een beetje spijt van de verkoop*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:58

Ja ze liep NK in het M
Was 9e officiële start
Eerstvolgende doel is nu sportpredikaat en CK

Spijt snap ik wel beetje ja!
De ponyfokkerij is tegenwoordig ook wel serieus te nemen
Als ik ooit een goede fok die in de E maat zou blijven hangen dan zoek ik er zo’n gave Duitse rijpony bij (maar bij mij worden de meeste doorgaans 1.70 + :+ )

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:26

Leuk dat ze op het NK liep.

"Onze" BB loopt komend weekend op het NK. Uiteraard heel benieuwd hoe de combi het gaat doen.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:14

[***] schreef:
De ponyfokkerij is tegenwoordig ook wel serieus te nemen
Als ik ooit een goede fok die in de E maat zou blijven hangen dan zoek ik er zo’n gave Duitse rijpony bij


Beetje off topic hier, maar inderdaad is de ponyfokkerij een serieus ding tegenwoordig. Het ontbreekt in NL best wel aan hele goed fijne speciale sportpony's heb ik gemerkt. De palomino is/was veel interesse voor.
Ik ga dit jaar op zoek naar een duitse rijpony merrieveulen (jaarling mag ook nog). Moet wel één zijn met een zeer goede afstamming, moet buitengewoon fraai zijn (X factor :D ), dito kunnen lopen en dan ook nog graag een lekker kleurtje :+ . Ben denk ik te veeleisend :o , maar als er dit jaar niks voorbij komt dat me bevalt dan volgend jaar maar in de herkansing.

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:40

Er wordt veel met verdunning gefokt
Dat moet wel lukken zeker als je in Duitsland zelf kijkt

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:14

Ik meld mij hier even. Mocht BB terug komen in de fokkerij dan heb ik hier wel een merrie staan die mooi zou passen. Dus ik ben benieuwd.

Ik ben ook wel benieuwd of hij inderdaad nog uit gaat komen in de sport. Na de kleine teasers op fb zou je toch denken dat ze ergens naar toe aan het trainen zijn, zeker met die piaffe. Maar goed je weet het nooit.
Ik heb Anky wel in interviews horen zeggen dat wedstrijden niet meer haar ding is omdat ze nu zoveel mensen les geeft die op hetzelfde niveau rijden dat ze dan tegen haar leerlingen moet en dat ook niet goed te combineren is.
Zit wat in. Maar aan de andere kant vind ik Anky ook wel het type dat niet zo gauw wedstrijden gaat rijden voor het rijden en het meedoen. Ik denk dat ze alleen maar gaat starten als ze ook denkt dat ze een serieuze kans maakt op de eerste plek. En dat ze dat alleen maar zou doen als ze een nieuwe Bonfire of Salinero heeft gevonden. Dus dat is aan de ene kant goed nieuws want als ze met BB gaat starten verwacht ik er eigenlijk ook heel wat van. Maar aan de andere kant kan het ook maar zo zijn dat we haar natuurlijk nooit meer in de ring gaan zien.

Haar kinderen zie ik niet zo gauw op de hengsten stappen. Aangezien die beiden meer interesse hebben in de springsport. Maar voor Guardian S hebben ze Anne Meulendijks gevraagd om hem te rijden. Die zijn druk aan het trainen. Dus ik denk dat je die eerdaags wel weer terug gaat zien in de ring.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:12

Is BB dit jaar vers te krijgen, weet iemand dat?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:40

Nee, hij is niet vers te krijgen helaas.

CStokman
Berichten: 39
Geregistreerd: 08-01-19
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:22

Ik heb zelf ook een Bon Bravour merrie uit een Nourejev x Houston. Nu alweer 8 jaar oud.

Ster, Prok, IBOP en Sport. Z2 dressuur met 8 winstpunten en springt een klein parcours rond. Ook Voltige draait ze haar hoef niet voor om.
Heel erg blij met deze nuchtere merrie die fijn kan bewegen.

Ik hoop haar over 2 jaar in te zetten voor de fok. Voor nu heeft ze nog genoeg over in de sport voor een hogere klassering.

Ik ben benieuwd wat Bon Bravour zelf nog gaat laten zien zowel in de fokkerij als in de sport...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:10

CStokman schreef:
Ik heb zelf ook een Bon Bravour merrie uit een Nourejev x Houston. Nu alweer 8 jaar oud.

Ster, Prok, IBOP en Sport. Z2 dressuur met 8 winstpunten en springt een klein parcours rond. Ook Voltige draait ze haar hoef niet voor om.
Heel erg blij met deze nuchtere merrie die fijn kan bewegen.

Ik hoop haar over 2 jaar in te zetten voor de fok. Voor nu heeft ze nog genoeg over in de sport voor een hogere klassering.

Ik ben benieuwd wat Bon Bravour zelf nog gaat laten zien zowel in de fokkerij als in de sport...

Kijk dan op de fb pagina van anky van grunsven.

Ben benieuwd of hij uitgebrwcht gaat worden ooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:06

Ik reken nergens meer op, breng geen paard bij Anky :+

Mijn 7 jarige inmiddels elite sport merrie zou ZZzwaar starten, maar dankzij COVID moet dit nog even wachten of het wordt volgend jaar gelijk lichte tour
Ik ben niet zo’n fan van embryo’s spoelen maar misschien dat ik het met deze merrie toch een keer doe om haar langer in de sport te kunnen houden. Als ze grand prix zou kunnen lopen zou dat top zijn
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:40

Wat een gaaf paard Janne! <3

Anoniem

Re: Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:52

Dank je wel
Ze is de belichaming van mijn fokdoel eigenlijk
Stoer, gezond, fijn lopen en braaf
Gaat niet meevallen om een hengst voor haar te vinden want mijn lat ligt hoog :o

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:56

Aimee schreef:
Of hij is verkocht en wordt onder een andere naam in Verweggistan uitgebracht in de sport.

Malle1970 schreef:
Maar naast Bon Bravour hebben we Guardian ook al enige tijd niet meer gezien toch?


Zelfde verhaal. Anky heeft te veel rugpijn om wedstrijden te rijden en de stalamazones krijgen geen kansen zoals dat elders wel gebeurt.


Ik geloof dat Guardian ondertussen gereden wordt door Anne Meulendijks

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:36

[***] schreef:
Ik reken nergens meer op, breng geen paard bij Anky :+

Mijn 7 jarige inmiddels elite sport merrie zou ZZzwaar starten, maar dankzij COVID moet dit nog even wachten of het wordt volgend jaar gelijk lichte tour
Ik ben niet zo’n fan van embryo’s spoelen maar misschien dat ik het met deze merrie toch een keer doe om haar langer in de sport te kunnen houden. Als ze grand prix zou kunnen lopen zou dat top zijn
[ [url=m/P46PiU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, ontzettend knappe merrie <3.

Ik snap dat je lat hoog ligt.