KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:44

Zijn wel allemaal echt hele paarden, ligt het aan mij of is dit veranderd in de afgelopen jaren? Ik dacht dat ze met 3-jaar eerder er altijd wat jeugdiger uit zagen. Of wordt er gewoon grootramiger gefokt?

Bij de Friezen zie je wel echt het jeugdige, daar zie je ook veel meer oudere hengsten meedoen.


KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:33

anneliesdj schreef:
Cayenne schreef:
De Glock's Toto Jr x Gouverneur gaat een flinke tank worden.

Is wel een gaaf paard

Echt wel ! <3

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:23

Dat was inderdaad echt een gaaf paard.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:29

Dat was ook één van mijn favorieten <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:00

veerledec schreef:
VValar schreef:
Iemand Jheronimo (v. Dreamboy) gezien in de L competitie waar die 3e werd? Wat waren jullie meningen hierover?

Ik vond hem de minste van de L (en ik kan het weten, want ik was de Spectator winner :+).

Dan zat jij naast ons haha

Coloured
Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:49

Ik probeer video's van vanmiddag terug te kijken maar ondanks dat ik gewoon lid ben van het KWPN krijg ik bij het aanklikken van de filmpjes de tekst: Om deze video te kijken heeft u een KWPN lidmaatschap nodig. -O-
Ik ben lid en ben ingelogd. Hebben anderen hier daar ook last van?

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:58

Coloured schreef:
Ik probeer video's van vanmiddag terug te kijken maar ondanks dat ik gewoon lid ben van het KWPN krijg ik bij het aanklikken van de filmpjes de tekst: Om deze video te kijken heeft u een KWPN lidmaatschap nodig. -O-
Ik ben lid en ben ingelogd. Hebben anderen hier daar ook last van?

Ja. Ga je rechtstreeks naar kwpn.tv? Het wil wel eens helpen om naar kwpn.nl te gaan en dan rechtsonder op "ga naar kwpn tv" te klikken.

Coloured
Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:10

Anoeska27 schreef:
Coloured schreef:
Ik probeer video's van vanmiddag terug te kijken maar ondanks dat ik gewoon lid ben van het KWPN krijg ik bij het aanklikken van de filmpjes de tekst: Om deze video te kijken heeft u een KWPN lidmaatschap nodig. -O-
Ik ben lid en ben ingelogd. Hebben anderen hier daar ook last van?

Ja. Ga je rechtstreeks naar kwpn.tv? Het wil wel eens helpen om naar kwpn.nl te gaan en dan rechtsonder op "ga naar kwpn tv" te klikken.


Dank je Anoeska! Dit werkt! *\o/*

anneliesdj
Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:38

Kan ik ook filmpjes van de Gelderse hengsten terug kijken als ik geen lid ben?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Coloured
Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:48

anneliesdj schreef:
Kan ik ook filmpjes van de Gelderse hengsten terug kijken als ik geen lid ben?


Volgens mij niet. Je kan voor 30,- KWPN tv lid worden en dan kun je het terug zien.

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:06

Janine1990 schreef:
Wat eigenlijk een onsamenhangend programma... Snap wel dat de sfeer er lastig in te krijgen is :o


Vooral bij de dressuur. Springen was volstrekt logisch en klopte.

Meest bizarre was de Hengstencompetitie Dressuur, waarbij alleen de kopgroep streed om het kampioenschap en de overige hengsten een demonstratie gaven met commentaar van Monique Peutz. Dat werd niet goed uitgelegd en bovendien werd het kampioenschap gereden tussen de demonstraties door. Die paarden kregen soms meer aandacht en als je niet ingewijd was in de geheimen van de HC begreep je er waarschijnlijk helemaal niks van.

De vergelijking met de Friezen vind ik wel aardig, maar dat is toch veel beperkter? Er zijn 2 manieren om de HK te ordenen: springen/dressuur of keuring/sport. Veel mensen komen toch alleen voor springen of voor dressuur, dus eerst alle keuringen afwerken en dan de sport + oudere hengsten is ook niet handig.
Een probleem bij de dressuur lijkt ook te zijn dat veel ruiters/amazones meer paarden rijden, dus qua planning is het ook wel ingewikkeld. Maar het moet wel anders :-).

Maar we hebben ook 3 dagen lang enorm genoten, veel goede paarden, bij de springers en bij de dressuur. Bij de keuringen en bij de HC.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 00:30

imaudy schreef:
Super! Wat een kracht straalt het paard uit, echt een opperhengst :j
Vond het wel jammer dat de hele tijd Edward te zien was, natuurlijk doet het hem veel, maar zo zagen we minder van Toto.
Vond dat Matthias het ook keurig deed.

Op welke stream was dit. Zou dit graag nog terugzien maar kan het nergens vinden meer.
Het was een lisette die dit via tv had opgenomen maar vind het niet terug..

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:51

Kendra schreef:
Vooral bij de dressuur. Springen was volstrekt logisch en klopte.

Meest bizarre was de Hengstencompetitie Dressuur, waarbij alleen de kopgroep streed om het kampioenschap en de overige hengsten een demonstratie gaven met commentaar van Monique Peutz. Dat werd niet goed uitgelegd en bovendien werd het kampioenschap gereden tussen de demonstraties door. Die paarden kregen soms meer aandacht en als je niet ingewijd was in de geheimen van de HC begreep je er waarschijnlijk helemaal niks van.

De vergelijking met de Friezen vind ik wel aardig, maar dat is toch veel beperkter? Er zijn 2 manieren om de HK te ordenen: springen/dressuur of keuring/sport. Veel mensen komen toch alleen voor springen of voor dressuur, dus eerst alle keuringen afwerken en dan de sport + oudere hengsten is ook niet handig.
Een probleem bij de dressuur lijkt ook te zijn dat veel ruiters/amazones meer paarden rijden, dus qua planning is het ook wel ingewikkeld. Maar het moet wel anders :-).

Maar we hebben ook 3 dagen lang enorm genoten, veel goede paarden, bij de springers en bij de dressuur. Bij de keuringen en bij de HC.


Ik denk dat het ook logisch is dat het bij het springen wel klopt. Wat ik hier en daar lees is dat er bij het springen ook veel meer gelet wordt op prestaties en lijkt model van ondergeschikt belang. Logisch natuurlijk! In tegenstelling tot bij de dressuurpaarden.
Reden dat ik me ook afvraag of het KWPN wel zo zeer weet wat ze nu precies willen met het dressuurpaard. Of ze hun missie/visie niet moeten bijschaven. Totilas werd pas erkend na zijn prestaties, zijn model was als ik me niet vergis niet interessant voor het KWPN net als de afstamming. Paste niet in hun visie.
Nu zijn we zoveel jaar later, blijkt Totilas wel degelijk van waarde voor de fokkerij en organiseert het KWPN (of was het nu Glock?) een feestje ter ere van Totilas. Mag wat kosten, the king himself was zelfs aanwezig. Valegro is ook zo'n geval, afgewezen als 3 jarige... Keer op keer komt uit dat die mooie modellen niet per se zo ontzettend bruikbaar zijn in de sport.
En hoe presenteer je dat eigenlijk in een hengstenkeuring? Als je eigenlijk niet eens weet wat je moet presenteren?

Ik heb de hengstencompetitie niet gezien/gevolgd. Ik vraag me wel enorm af hoe die kampioenskeuring tot stand komt... Het waren verdorie maar 7 (!!!) hengsten van zeer uiteenlopende kwaliteit. Natuurlijk hebben ze allemaal hun eigen kwaliteit, maar hoe die Easy Game x Damon Hill daar kwam?? Daarvan kon je natuurlijk op voorhand al wel zeggen dat dat geen kampioen ging worden. Geen verkeerd paard, daar niet van.. Maar zéker geen kampioen in de keuringsring.

En natuurlijk is het bij de Friezen vele malen beperkter, zij het niet dat die paarden allemaal in 3 disciplines getest worden. (ohz, mennen, tuigen) Uiteindelijk dan he, als ze voor het verrichtingsonderzoek gaan.
Maar het KFPS realiseert zich enorm goed dat ze niet per se te maken hebben met paarden die meedraaien in de top. Wél hebben ze te maken met enorme iconen die wereldwijd ontzettend veel fans hebben. Je ziet op Instagram meiden uit Rusland die er heel wat voor over zeggen te hebben om eens een fries te aaien. Wij lachen daar natuurlijk om. Maar het zijn iconen. Mensen die geen binding hebben met de paardensport, geen liefhebbers zijn, zetten jaarlijks op de 2e zaterdag van januari hun TV op Omrop Fryslan om de HK te kijken. Ik heb collega's gehad die daags er na zeiden: "Wat was Jasper weer fantastisch he?" Ik zou bijna zweren dat elke Fries (inwoner van Friesland) de getallen 366 linkt aan Jasper, de levende legende. Het is gevoel en emotie.
Waar het KWPN-paard een investering lijkt te zijn. Paardenliefhebbers van over de hele wereld zitten in Den Bosch om te kijken naar potentie. Er komt geen leek naar een show-avond, want het is te technisch. Waar de Friesian Proms toch vaak afgeladen vol zitten omdat het een gemixte show is. Er komt geen vaktaal aan te pas op dat moment.

En ik denk dat als het KWPN zich gaat richten op een bredere doelgroep, dus ook de recreatieve ruiter die niet per se zijn geld verdient met paarden (want als ik het zo zag zaten er heel wat brave dieren tussen gisteren!). En een stukje meer gevoel in de paardenhobby opwekt... Ze veel verder komen en de zaterdag wel afgeladen vol zit. Het is niet voor niets dat de Friese HK al 3 maanden van te voren was uitverkocht.

Een paar dagen uittrekken voor de bezichtigingen, 2e en 3e. (en dan 's avonds de HC een der welke tak) En op zaterdag de aangewezen hengsten presenteren, leuk verhaaltje erbij. En die dag uittrekken voor wat meer showstukken. Zo houd je het springen en de dressuur ook beter bij elkaar. En vergeet vooral niet om zoveel mogelijk reeds ingeschreven hengsten te presenteren. Het verhaaltje ruiter met meerdere paarden gaat ook in Leeuwarden op. Er is maar een handjevol voorbrengers, en praktisch elke hengst is daar aanwezig! En het is echt niet zo dat de hengstenshows minder bezocht worden hoor... Dat is minstens zo'n feest!

Ik denk trouwens sowieso dat dit soort dingen een groter maatschappelijk issue zijn. De laatste jaren gaat alles om geld en inkomen en vergeet men het gevoel wel eens een beetje. Als ik naar het ziekenhuis ga kan ik met mijn pas me aanmelden. Daar hoeft geen mens meer aan te pas komen. En toch zie je in dergelijke instellingen steeds meer gastvrouwen en gastheren. Waarom? Omdat we allemaal mens zijn en we ons ook op ons kwetsbaarst mens moeten kunnen voelen. En dat kan je heel eenvoudig doortrekken naar hobby's. Ook daar willen we ons weer meer mens voelen. De Friese HK komt toe aan dat gevoel. Ik begreep nooit wat men toch zag in Jasper. Tot ik hem vorig jaar in levende lijve zag. Kippenvel op mijn armen, tranen in mijn ogen. Dat gebeurde overigens vaak, je ervaart daar een gevoel dat je niet veel ziet.

Zo, dat was een lang bericht :') Ik gun het de KWPN hengstenkeuring ook gewoon, er zo'n mooi feestje van te maken. Je zag het trouwens wel bij de Geldersen en de Tuigpaarden, daar probeerde men het publiek enthousiast te laten klappen. Maar het publiek is behoorlijk goed getemd... Iets te goed misschien...

Swah
Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:07

De Oregon trofee was duidelijk het grootste feestje gisteren. :D

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:12

Swah schreef:
De Oregon trofee was duidelijk het grootste feestje gisteren. :D


Nouja, ik weet niet hoe de microfoons staan opgesteld... Maar als dat gekwalificeerd moet worden als een groot feestje.... :o

Het was in ieder geval het meest indrukwekkende deel...

's Avonds had je die soort van mystery guests... dat euh... ja, ik zit natuurlijk niet echt zo dicht bij het vuur wat KWPN betreft... Maar leek in mijn ogen meer op een show bij een plaatselijk indoor evenement :o
Hoewel wel erg leuk en terecht bedacht! Die mensen zijn minstens zo waardevol voor het evenement als de ruiters en amazones die de paarden naar een hoog niveau brengen.

Bij Ike en Tina Turner ben ik gaan douchen en daarna was er niets meer op tv.

Swah
Berichten: 1856
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:39

Ja dat bedoel ik ook cynisch hoor; viel tegen qua sfeer maar wel beter dan qua sfeer de rest van de dag..

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:45

Dan zal ik wel op een ander deel van de tribune gezeten hebben. Sfeer was goed vond ik.

Dieptepunt van de dag was voor wat mij betreft de 2e bezichtiging van de Tuigers.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

anneliesdj
Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:53

Janine1990 schreef:
's Avonds had je die soort van mystery guests... dat euh... ja, ik zit natuurlijk niet echt zo dicht bij het vuur wat KWPN betreft... Maar leek in mijn ogen meer op een show bij een plaatselijk indoor evenement :o

Dat was ook mijn gedachte, echt een insidersfeestje.
Je hebt iig niets gemist want na Ike en Tina herhaalde het zich nog een keer en dat was het wel.
Zou leuker zijn als ze daar een spel element aan toevoegen.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Bonnelover
Berichten: 1532
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:14

anneliesdj schreef:
Janine1990 schreef:
's Avonds had je die soort van mystery guests... dat euh... ja, ik zit natuurlijk niet echt zo dicht bij het vuur wat KWPN betreft... Maar leek in mijn ogen meer op een show bij een plaatselijk indoor evenement :o

Dat was ook mijn gedachte, echt een insidersfeestje.
Je hebt iig niets gemist want na Ike en Tina herhaalde het zich nog een keer en dat was het wel.
Zou leuker zijn als ze daar een spel element aan toevoegen.



Helemaal mee eens! Het feest, en show, zoals in Leeuwarden zal het nooit worden. Kwpn is ook heel ander publiek. Maar volgende week zal dit zeker nog worden geëvalueerd.

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:39

Janine, Totilas is als jong paard nooit voorgesteld bij het kwpn, dus jouw informatie klopt niet.

7 hengsten voor de kampioenskeuring lijkt mij juist een mooi getal, waarom moet je er nog meer hebben? Wat is de toegevoegde waarde daarvan?

Juist op de showavond was het afgeladen uitverkocht met alleen maar hobbyisten, er zaten gok ik zomaar bar weinig fokkers. Vooral veel mensen die Totilas wilden zien.

Verder denk ik dat het feestje van gisteren best leuk bedacht is, maar erg langdradig en eerlijk: Na de KSS wil je toch gewoon naar huis als je de hele dag op de tribune hebt gezeten?

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:59

Malle1970 schreef:
Janine, Totilas is als jong paard nooit voorgesteld bij het kwpn, dus jouw informatie klopt niet.

7 hengsten voor de kampioenskeuring lijkt mij juist een mooi getal, waarom moet je er nog meer hebben? Wat is de toegevoegde waarde daarvan?

Juist op de showavond was het afgeladen uitverkocht met alleen maar hobbyisten, er zaten gok ik zomaar bar weinig fokkers. Vooral veel mensen die Totilas wilden zien.

Verder denk ik dat het feestje van gisteren best leuk bedacht is, maar erg langdradig en eerlijk: Na de KSS wil je toch gewoon naar huis als je de hele dag op de tribune hebt gezeten?


Wat mij betreffende de kampioenskeuring voornamelijk een vraagteken is: HOE komen die hengsten daar? Wat zijn de criteria? En als je dan die Easy Game x Damon Hill naast de Bordeaux x Ferro zet... dan weet je gewoon bij voorbaat al dat hij het keihard gaat verliezen. Natuurlijk is Le Formidable een paard apart, maar een paard dat zo taktmatig kan blijven en zo koel door de baan blijft gaan, daar lopen er meer dan 20 van op de friese HK. Als dat niet je criteria zijn, wat is dan überhaupt de toegevoegde waarde van die kampioenskeuring? Je hoefde echt geen expert te zijn om Le Formidable aan te wijzen als kampioen.
Waarom worden ze niet meer op stand beoordeeld? Waarom ligt de jury alleen de kampioen toe? En waren dit echt de zeven beste hengsten? Kan ik me niet voorstellen...

Bij het KFPS komen de hengsten in de voorrondes stuk voor stuk de baan in, opstellen, stukje stappen, dan draven en weer de baan uit. Vervolgens allemaal in de groep en worden er twee aangewezen voor de kampioenskeuring (die heb je dan voor jonge hengsten tot 10 jaar en de oudere hengsten).
In de kampioenskeuringen komen ze eerst als groep de baan in, dan worden er meteen een aantal na een paar rondje stappen er uit gesmeten, soms voorzien van een hoop boe-geroep. Bert de Ruiter maakt het dan vaak ook weer lekker spannend (en geeft vaak ook nog door waarom de jury een bepaalde keuze heeft gemaakt) en je ziet het publiek verschrokken kijken als het er op lijkt dat een favoriet er uit moet. En dan moeten ze weer een rondje draven. En dan komen de overgebleven hengsten weer samen in de baan en wordt een kampioen benoemd. Met best wel heel veel poeha en spanning. En als het spannend wordt voor het publiek, dán is het naar mijn idee een toegevoegde waarde op een evenement. En dat is deze kampioenskeuring voor mij persoonlijk niet. Het was geen verrassing, geen hoogtepunt wat betreft sfeer maken...

Wat betreft Totilas, my bad... dan heb ik dat niet goed opgeslagen. Ik meende helemaal dat er nogal wat om de erkennen van Totilas te doen was geweest ook met betrekking tot hem als 3-jarige.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:01

Mag het niet meer aan de kwaliteit van de kampioen dat het niet spannend was dan aan de organisatie ervan?

Malle1970
Berichten: 307
Geregistreerd: 30-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:12

Maar Janine, de hengsten zijn en op de 1ste bezichting op stand/exterieur gekeurd en op de 2de en tijdens de 3de ook nog een keer. Waarom dan wederom tijdens de kampioenskeuring?

Ik denk dat je de gehele keuring eens moet kijken, want alles wat jij benoemd over de Friese hengstenkeuring is ook gewoon gebeurd bij de KWPN keuring.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:30

Malle1970 schreef:
Maar Janine, de hengsten zijn en op de 1ste bezichting op stand/exterieur gekeurd en op de 2de en tijdens de 3de ook nog een keer. Waarom dan wederom tijdens de kampioenskeuring?

Ik denk dat je de gehele keuring eens moet kijken, want alles wat jij benoemd over de Friese hengstenkeuring is ook gewoon gebeurd bij de KWPN keuring.


Ja, dat weet ik wel. Maar het gaat toch om het opbouwen van spanning?
Die Friese hengsten zijn al goedgekeurd, die heeft de jury ook al vaak genoeg gezien. En toch maakt het volledige plaatje de spanning om te snijden voor fokker, eigenaar en bovenal voor het publiek.

Nu weet ik nog steeds niet wat de selectiecriteria zijn voor de kampioenskeuring, ik wil namelijk ook gewoon begrijpen wat het KWPN wil. Ze hoeven voor mij helemaal niet de KFPS HK te kopiëren, maar ik gun het ze gewoon enorm als ze maar een beetje meer van die sfeer kunnen oppakken. En ik denk dat begrip kweken onder het publiek daar enorm aan bijdraagt.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:32

Stral schreef:
Mag het niet meer aan de kwaliteit van de kampioen dat het niet spannend was dan aan de organisatie ervan?


Nouja, als ze allemaal een rondje doen en de jury dan even vertelt dat Le Formidable echt wel formidabel is... Dan is het niet echt spannend...
Je hebt wel een goed punt, maar ik vraag me dan wel af: Is een paard als Le Formidable dan zo uniek? Wordt er zo weinig uniform gefokt bij het KWPN? Als de kwaliteit van nummer 1 en nummer 7 zo ver uit elkaar ligt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, Bertje16, Isa_Sofie en 59 bezoekers