Welk brandmerk is dit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:06

maximuss schreef:
Ik moet jullie uit jullie droom helpen: papieren gaan in dergelijke gevallen quasi altijd verloren...
Je wilt niet weten hoeveel stamboekpaarden er in België zonder de (originele) papieren verhandeld worden.


Inderdaad, dat klopt wel !

Don't take anything for granted


cobiie
Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Welk brandmerk is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:10

Volgens mij is het ook niet raar dat bij een dergelijk geval er geen papier meer bij zit.

Ik zou een da bellen of die meerdere chip readers heeft en wil kijken of hij de oude chip nog kan vinden.
De kwpn kan ook niet veel met enkel een onduidelijk brandmerk om de identiteit van het paard te bepalen.

Plaats wat berichtjes op verschillende platforms om zo te achterhalen of iemand haar herkent, als je het heel graag wilt weten.

[o]

Anoniem

Re: Welk brandmerk is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:23

Nee. Ik ga er niet mee verder qua dna :) Wij hebben haar nu 2 jaar, ze is ongelofelijk lief. Duidelijk fokmerrie geweest dus het was leuk geweest eventueel een nakomeling te vinden. Ik ga nog laten kijken voor een eventueel 2de chipnummer, maar verder dan dat ga ik niet. Ben al lang blij om te weten dat ze kwpn is :j

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:45

Die stuk oudere hebben vaak niet eens een chip ook al is het verplicht geworden.
Mijn bejaarde shet had wel papier maar geen chip bijv, ik heb haar voor mijn administratie we laten doen
Sterker nog, voordat jou paard gechipt is hebben ze moeten controleren of ze een chip had. Is dat het geval was er duplicaat aangevraagd maar 2x chippen mag niet eens :j en dan maakt het niet uit hoeveel apparaten je probeert.
Mocht ze wel dubbe gechipt zijn heeft iemand de boel overtreden of zijn werk niet goed gedaan _O-

Ik heb op stal wel eens zon shet hengst gehad. Om beurten scande die eerst de ene chip en dan de andere. Was ook iemand de fout in gegaan :j
Ik zou het dus heel raar vinden mocht je paard er 2 hebben

Wel super dat ze bij jou een goed pensioen mag hebben , petje af

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

cobiie
Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Welk brandmerk is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:10

Ik ken wel chips die door de ene chip lezer wel herkenbaar waren en andere chiplezers konden de chip niet vinden.

Als het dier dus door de “verkeerde” lezer uitgelezen wordt kan er zeer logisch een nieuwe chip ingezet worden waardoor er dus 2 “werkende” chips in komen.

[o]


karijn
Berichten: 5399
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Welk brandmerk is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:31

Het verplicht chippen is pas na 1994 (exacte jaartal weet ik niet meer) ingevoerd. Veel paarden die niet het erf afgingen uit die periode hebben ook niet eens een chip gekregen. De kans is groot dat jouw merrie er eentje was van een grote fokkerij. Omwille van kosten werden paarden niet gechipt. De kans ik ook groot dat ze, voor ze bij jou terecht kwam, al wat tussenstations heeft gehad. Dat je geen papier van haar hebt, verbaast me dan ook niet. Fijn te lezen dat ze bij jou een goede plek heeft gevonden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 134 bezoekers