goedgekeurde Cremello dekhengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:43

janderegelaa schreef:
janderegelaa schreef:


RBPS volgens mij.


En de veulens kunnen ook in het Sport Register van N.R.P.S. geregistreerd worden.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:44

Silly1972 schreef:
Wij hebben een veulen op stal van MC Jonnas, erg goed gelukt exemplaar vind ik.
Je zou daar eens naar kunnen kijken Laura.


Bij H.S. Meijer hebt je ook de cremello hengst Krem staan.
R.B.P. gekeurd, maar ook Sport Register N.R.P.S. voor zijn veulens.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:46

Ayasha schreef:
Ik heb een veulen van Ismir Du tilleul. Die is 1.58 meen ik dus wel net onder jouw gewenste maat. :)
Maar ook cremello. Vraag me alleen af of hij nog dekt. Weet dat hij ergens in 2014 of 2015 verkocht is.


Ismir is nog altijd beschikbaar. Je kan via het R.B.P. of zijn vroeger eigenaar aan de contact gegevens van zijn nieuwe eigenares komen.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:53

ponyparadijs schreef:
Cardy schreef:

Dat zou zeker kunnen! Alleen... Als ik mijzelf dwing om mijn roze bril af te doen en mijzelf de vraag stel: ,,Als deze hengst geen speciaal kleurtje had?" Dan is het antwoord: Hier zou ik niet voor gaan. Wellicht dat de kwaliteit over een paar jaar stuk verbeterd is en evt. ook interessant is voor mijn KWPN-er.


maar zonder goede merries komt dat kleurtje nooit op niveau
Overigens kan ik je Don Fascination wel heel erg aanbevelen


Momenteel loopt Don Fascination (aka Beau) Sub-Top en ook Para Equestrian (gr IV) in Nederland. Weinig palomino en/of cremello gekleurde hengsten die hem nadoen.

Ook dit jaar wordt hij aangeboden voor een Status verhoging naar 'Approved' bij het A.E.S, en met dat op zak kan hij ook A-Register KWPN papieren aanbieden voor zijn nakomelingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:53

ponyparadijs schreef:
janderegelaa schreef:
Of je neemt een cremello ponyhengst die groot fokt. Daar zie je op een paard vaak wel mooie produkten van.

Zou je dat ook aanraden op een merrie waarvan gezegd wordt (door kenners) dat er in die lijn nog wel eens kleintjes komen.
En de merrie zelf ook niet mega groot is

Ik zou het lijntje even zelf uitzoeken denk ik. En ja, misschien dan ook wel. Beter een goede kleine dan een slechte grote.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:55

janderegelaa schreef:
Ik zou het lijntje even zelf uitzoeken denk ik. En ja, misschien dan ook wel. Beter een goede kleine dan een slechte grote.

Ja maar die maat zou je met een 'gewone' bruine veel eerder behalen.
Dan is het kleurtje ineens 'belangrijker' dan de maat?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:30

ponyparadijs schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zou het lijntje even zelf uitzoeken denk ik. En ja, misschien dan ook wel. Beter een goede kleine dan een slechte grote.

Ja maar die maat zou je met een 'gewone' bruine veel eerder behalen.
Dan is het kleurtje ineens 'belangrijker' dan de maat?

Als je als fokker kleur wilt fokken dan is kwaliteit soms -in zekere mate- ondergeschikt aan de kleur. Anders kom je nooit bij je fokdoel.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:39

Daar ben ik het wel mee eens, je probeert de best mogelijke combi te maken, maar Grandprix/OS kwaliteit Zal het nog niet worden, maar je moet toch ergens beginnen

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:51

Silly1972 schreef:
maar Grandprix/OS kwaliteit Zal het nog niet worden, maar je moet toch ergens beginnen

Maar die denk ik ook niet te fokken met een 'gewone' bruine
Ik heb als doel een fijn veelzijdig gebruiksdier te fokken die voor een gewone ruiter/amazone geschikt is


janderegelaa schreef:
Als je als fokker kleur wilt fokken dan is kwaliteit soms -in zekere mate- ondergeschikt aan de kleur. Anders kom je nooit bij je fokdoel.

Ik weet niet of ik mij op kleur wil toeleggen en in zekere mate de kwaliteit als onderschikt doel vindt
Dat komt misschien ook omdat ik nog veel verbeterpunten in mijn merrie zie

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:01

En toch zijn er 'kleur' hengsten die wel op GP niveau (hebben) lopen ... of tenminste er dichtbij zitten.

Helaas is er onlangs een super GP cremello WB hengst overleden, Blue Eyed Dream GF, gefokt door de wereld beroemde Gestuet Falkenhorst en in U.S.A. uitgebracht op GP door Jean Thornton.
Nog maar 13 jaar toen hij stief, maar zijn nazaat beginnen zich goed te tonen in het U.S.A.. Trouwens zijn moeder is ook de moeder van Alasdair GF.

Nog een andere zeer goede hengst die richting GP aan het gaan is, ook cremello WB, en ook gefokt door Gestuet Falkenhorst, is de Oldenburger Ikarus GF.
Maar ook deze staat ver weg ... bij Ohuatahi Warmbloods in New Zealand.
https://www.facebook.com/OhuatahiWarmbloods/

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:21

Silly1972 schreef:
Daar ben ik het wel mee eens, je probeert de best mogelijke combi te maken, maar Grandprix/OS kwaliteit Zal het nog niet worden, maar je moet toch ergens beginnen

Of je moet een hele goede merrie uit een hele sterke lijn hebben. Dan heb je eigenlijk altijd wel een goed veulen.

Een keer een mindere hengst op een hele goede lijn maakt eigenlijk niet uit terwijl een hele goede hengst op een slechte lijn het verschil vaak ook niet maakt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:23

ponyparadijs schreef:
Silly1972 schreef:
maar Grandprix/OS kwaliteit Zal het nog niet worden, maar je moet toch ergens beginnen

Maar die denk ik ook niet te fokken met een 'gewone' bruine
Ik heb als doel een fijn veelzijdig gebruiksdier te fokken die voor een gewone ruiter/amazone geschikt is


janderegelaa schreef:
Als je als fokker kleur wilt fokken dan is kwaliteit soms -in zekere mate- ondergeschikt aan de kleur. Anders kom je nooit bij je fokdoel.

Ik weet niet of ik mij op kleur wil toeleggen en in zekere mate de kwaliteit als onderschikt doel vindt
Dat komt misschien ook omdat ik nog veel verbeterpunten in mijn merrie zie

Dat kan IMO al wel. Reve wordt wel een fijn veelzijdig paard denk ik, kwa karakter wellicht minder maar dat heeft ze 100% van haar moeder, dat wist ik toen ik er aan begon. Maar heb jij een moeder-dier dat al fijne karakters geeft dan kan dat imo al wel.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:41

ponyparadijs schreef:
Silly1972 schreef:
maar Grandprix/OS kwaliteit Zal het nog niet worden, maar je moet toch ergens beginnen

Maar die denk ik ook niet te fokken met een 'gewone' bruine
Ik heb als doel een fijn veelzijdig gebruiksdier te fokken die voor een gewone ruiter/amazone geschikt is


janderegelaa schreef:
Als je als fokker kleur wilt fokken dan is kwaliteit soms -in zekere mate- ondergeschikt aan de kleur. Anders kom je nooit bij je fokdoel.

Ik weet niet of ik mij op kleur wil toeleggen en in zekere mate de kwaliteit als onderschikt doel vindt
Dat komt misschien ook omdat ik nog veel verbeterpunten in mijn merrie zie


Daar heb je zeker gelijk in dat heb ik met mijn combi ook geprobeerd.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:29

Ik volg even mee, zijn ook op zoek naar een hengst

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:51

Sammy2000 schreef:
Ik volg even mee, zijn ook op zoek naar een hengst


Wat voor type?

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:13

We zijn ons een beetje aan het oriënteren, we zijn helemaal groen als het om fokken gaat. Mijn dochter wil heel graag een valk of palomino veulen.
Dersina L heeft een goeie afstammeling, spring gefokt, ze komt uit de Sina lijn, ze heeft zelf als vader Canturano en haar moeder is Zeosina L. Ze heeft in het verleden al minimaal 1 veulen gehad, we denken twee maar die kunnen wij niet vinden. Haar veulen heet Interessant met als vader Q Breitling LS.
Merrie is ongeveer 1.70m. Veulen willen we zelf houden.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:13

Afbeelding

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:37

Voor deze springgefokt KWPN merrie zou ik richting Alasdair GF of Weissgold gaan.
Met Alasdair GF krijgt je KWPN A-register papieren voor het veulen en zit je zeker richting springen/eventing.
Met Weissgold kan je hoofd register Oldenburg papieren krijgen en hij geeft ook veulens met veel spring aanleg.
Nog een andere cremello hengst die 'zuiver' duitse gefokt is richting springen is Milky Way GF.

Veel andere cremello hengsten die A-Register/Hoofd Register papieren kunnen geven in Warmbloed Stamboeken van betekennis zijn er niet .... tenminste hengsten die 'correct' in gangwerk zijn en op hun benen staan.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:44

Dank je wel Peterina, Alasdair en Weissgold leken ons erg leuk. Het nadeel dat de paarden uit Duitsland komen, wij zijn helemaal nieuw als het om fokken gaat, is het erg lastig als je voor een hengst kiest uit het buitenland?

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:17

Alasdair dekt alleen maar natuurlijk, helaas. is een leuke hengst!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:31

Op zich is het makkelijk om verzendsperma te bestellen.
Probleem op dit moment is dat de eigenares (en fokster) van de genoemde hengsten erg ziek is en nog geen gelegenheid heeft gehad om een dekstation te vinden waar de hengsten kunnen staan. Vraag is er genoeg voor verzendsperma maar om een geschikte station te vinden is een andere verhaal. Er wordt aan dit probleem gewerkt zodat de hengsten wel beschikbaar zijn voor het dekseizoen.
Diepvries sperma van Milky Way is wel beschikbaar.

Alhoewel een cremello hengst wel garantie geeft op een valk of palomino, zijn er wel paar enkel-verdund (valk en palo) hengsten beschikbaar met goed tot zeer goed spring bloedvoering. Kans is dan wel maar 50% op een valk of palo. Om de topic niet te 'vervuilen' met enkel-verdunde hengsten misschien een PB mocht je interesse hebben in informatie.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:58


Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: goedgekeurde Cremello dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:09

Dank je wel Tinkels!!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:58

Tinkels schreef:
http://anserland.nl/hengsten/jantar/

Deze staat 'gewoon' in Nederland!

Deze valt mij qua gangen erg tegen
Daar moet wel een merrie onder met meer dan alleen correcte gangen is mijn mening

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:30

ponyparadijs schreef:
Tinkels schreef:
http://anserland.nl/hengsten/jantar/

Deze staat 'gewoon' in Nederland!

Deze valt mij qua gangen erg tegen
Daar moet wel een merrie onder met meer dan alleen correcte gangen is mijn mening

Het is meer een springer. Die valk die ze ook hebben vind ik wel een stuk beter.