Stikstof containers bijhouden (filmpje)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Stikstof containers bijhouden (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:34

Rietjes van hengsten worden opgeslagen in containers gevuld met vloeibare stikstof.
De stikstof verdampt langzaam waardoor de rietjes gekoeld worden.
Het is daarom belangrijk dit stikstof niveau regelmatig te controleren.
Over hoe wij dat doen heb ik een filmpje gemaakt.

Vind je het leuk laat het dan weten :D
Het filmpje kan je bekijken via de volgende link:
https://youtu.be/45lvQwXXygQ

Zoals je kunt zien houden we het niveau en verbruik precies bij en maken we gebruik van een datalogger met alarm.

Eerder plaatste ik al een topic over het sorteren van rietjes
[F-AM] Zo worden rietjes gesorteerd

En als je het leuk vind om meer te weten te komen over onze activiteiten verwijs ik graag naar de volgende topics:
Deel 1: De organisator
[VN] De veiling van rietjes diepvriessperma, deel 1: de organisator

Deel 2: De koper/gebruiker
[VN] De veiling van rietjes diepvriessperma, deel 2: de koper/ gebruiker

Enjoy :wave:


Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Stikstof containers bijhouden (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:42

Misschien wel een stukje beroepsdeformatie van mij, maar denken jullie wel aan je veiligheid?

Stikstof verdringt de zuurstof in een ruimte. Zeker in zo een kleine ruimte een aanzienlijk gevaar. Een zuurstof detector kan een verschil maken tussen leven en dood.
Daarnaast kan het flinke brandwonden veroorzaken. Handschoenen en een veiligheidsbril zijn geen overbodige luxe.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:23

Firegirl schreef:
Misschien wel een stukje beroepsdeformatie van mij, maar denken jullie wel aan je veiligheid?

Stikstof verdringt de zuurstof in een ruimte. Zeker in zo een kleine ruimte een aanzienlijk gevaar. Een zuurstof detector kan een verschil maken tussen leven en dood.
Daarnaast kan het flinke brandwonden veroorzaken. Handschoenen en een veiligheidsbril zijn geen overbodige luxe.



Ja zeker. Safety first :j
Daarom altijd een zuurstofmeter aanwezig die alarm geeft als het zuurstof niveau te ver daalt.
Bijvullen alleen met deuren open en mechanische ventilatie aan.

De zuurstofmeter is trouwens nog een extra veiligheid voor de containers.
Zou er een container kapot gaan waardoor deze extra stikstof verdampt dan zal het zuurstof alarm afgaan en moet er direct actie worden ondernomen

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:25

Jeroen_strik schreef:
Firegirl schreef:
Misschien wel een stukje beroepsdeformatie van mij, maar denken jullie wel aan je veiligheid?

Stikstof verdringt de zuurstof in een ruimte. Zeker in zo een kleine ruimte een aanzienlijk gevaar. Een zuurstof detector kan een verschil maken tussen leven en dood.
Daarnaast kan het flinke brandwonden veroorzaken. Handschoenen en een veiligheidsbril zijn geen overbodige luxe.



Ja zeker. Safety first :j
Daarom altijd een zuurstofmeter aanwezig die alarm geeft als het zuurstof niveau te ver daalt.
Bijvullen alleen met deuren open en mechanische ventilatie aan.

De zuurstofmeter is trouwens nog een extra veiligheid voor de containers.
Zou er een container kapot gaan waardoor deze extra stikstof verdampt dan zal het zuurstof alarm afgaan en moet er direct actie worden ondernomen


Goed om te horen! Ik zie in de filmpjes namelijk handelingen zonder handschoenen.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:33

Dat klopt O:)
De containers bijvullen doe ik zonder handschoenen. Je bent tamelijk ver van de stikstof verwijderd en heb zo meer controle.

Eerder deed ik dat wel met handschoenen aan, maar merk dat er dan meer geknoeid word en minder controle heb over de vul container. Dat is juist weer gevaarlijk, want dan krijg je de stikstof over je voeten en benen 8-)
En geloof mij, ook met lange werkbroek en werkschoenen is dat niet fijn ;)

Kimmiwimmi
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-05-22

Re: Stikstof containers bijhouden (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 06:48

Wat een werk zeg omdat allemaal bij te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:30

Kimmiwimmi schreef:
Wat een werk zeg omdat allemaal bij te houden


Inderdaad veel werk, maar wel belangrijk dat het goed gebeurt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers