KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:03

Gefeliciteerd Sophie!

Jammer Hindo2, wat waren de punten?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:33

Lily_Fee schreef:
Ik heb een jaarling merrie van Hitmaker en ik kies voor d-oc. Ik hou haar zelf en vindt foto's daarom niet zo belangrijk. Verder is de H-jaargang van hengsten de eerste lijn hengsten die allemaal d-oc getest zijn. Hitmaker scoort goed dus de kans dat zij genetisch er goed uit komt lijkt wel mogelijk gezien vaderskant. Moeder is elite en dus prok ook goedgekeurd dus ik denk dat het wel goed zit.


Ja maar als ie een trap heeft gehad in de opfok en je weet er niks van zie je geen schade aan de benen/rug met een d-oc certificaat... Ik zou bij een veulen d-oc doen en met 3 toch prok of op zijn minst standaard keuring.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:45

Op KWPN.tv staat er een mooi en duidelijk filmpje over. Volgens mij zelfs verschillende..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:32

Hoe gaat het met jullie voorbereidingen voor de IBOB en EPTM dit najaar?
Topic ligt een beetje stil, hoe gaat het sowieso met jullie merries? :D

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:15

Mocht het je hoop bieden Paardje, mijn merrie heeft twee verschrikkelijke littekens op elk achterbeenbeen een.
Op de keuring niks van gezegd en ze gebruikt haar benen er ook niet minder om.
Maar zonde is het wel, ik had het ook liever niet gehad en een punt gave merrie gehad.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:28

Houd er wel rekening mee dat als je in een andere regio start, dat je daar ook naar de centrale keuring moet. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:54

Meestal is Noord Holland thuiskeuring mei en september.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:05

Hoe veel punten kreeg zij vorige keer en waardoor scoorde ze niet genoeg voor EXT ster?

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:21

De ibop dit jaar komt voor ons nog eentje te vroeg. Wij gaan volgend jaar denk ik en dan in de zomer voor keur predicaat. Misschien ga ik wel even kijken, heb nog nooit een ibop bijgewoond haha. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:45

paardje schreef:
bobje26 schreef:
De ibop dit jaar komt voor ons nog eentje te vroeg. Wij gaan volgend jaar denk ik en dan in de zomer voor keur predicaat. Misschien ga ik wel even kijken, heb nog nooit een ibop bijgewoond haha. :')

Ik ben een paar maanden geleden ook maar eens gaan kijken ter voorbereiding. Ook nog nooit gedaan, ben dus heel benieuwd naar morgen!


Gaat vast helemaal goed komen! *\o/*

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:20

Ik zou (afhankelijk van het veulen) naar de CK gaan in 2018. En anders 2019 toch? Je kunt gewoon nog naar deCK, de uitnodiging blifjt staan. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:37

Ik ga ook hopelijk in 2018 (en anders 19) naar de CK, voor mij geldt hetzelfde -> ibop maar wanneeeeeer.. :')
[***] is nu best groen nog en weinig mee gedaan afgelopen jaar qua training onder het zadel, dus kan beter even wachten.
Maar laat dit een gezellig algemeen topic worden! Leuk!

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:01

Ik heb [***] 2 dagen voor de keuring halve dagen op het land gehad ipv hele dagen en geminderd met hooi. Maar qua biks niet meer of minder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:19

Sue_ schreef:
Spannend Kady! :)

Vandaag wordt het gebit van onze dame even gecheckt. Zal vast niet veel aan hoeven gebeuren maar wel fijn om even te checken voordat we er straks een bit in douwen. :D


Bij mijn 3 jarige twee wolfskiezen en meerdere doppen, dus lekker verdoofd en twee weken rust.
Ga er maar niet vanuit dat ze niks hebben haha, zeker op deze leeftijd niet! *D

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:32

[***] is voor het eerst geweest met 2,5! Maar denk dat met 3 prima is hoor. Ze was erg afgevallen en konden geen oorzaak vinden dus toen naar de TA geweest.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:25

Je hoeft toch maar 1 punt in het Z2 voor sportpred.? Dan zou ik zelf de gok gewoon wagen, als je alle onderdelen netjes rijdt en twee wisseltjes gaan fout heb je alsnog die punt wel. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:24

Hoe oud is ze nu Sue?

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:20

Hahaha mooie dingen zijn dat Sue! :)
Hier nog steeds niet helemaal uit of ik dit jaar ibop ga doen of gewoon wachten tot sportpred.
Zo lastig... Keuzes!

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:20

Met Marcel komt het altijd goed. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:17

Knap. <3

[***] begint nu ook een beetje 'paard' te worden. Ze bleef erg lang puppy en smal maar is nu breder aan het worden gelukkig. Sjouwen kan ze nog steeds dus misschien toch dit jaar ibop. Ze mag pas naar de ck na het goed voltooien van ibop/eptm of sport pred. en dan is ibop voor mij het handigste. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:39

Wauw mooi modelletje hoor! <3

Ik heb [***] vandaag op de foto gezet, zal ze straks even bekijken en wat toevoegen. Ze heeft flink ingeleverd deze winter op bespiering, maar goed, straks lekker het land op en dan zit alles er weer snel aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:59

bobje26 schreef:
Wauw mooi modelletje hoor! <3

Ik heb [***] vandaag op de foto gezet, zal ze straks even bekijken en wat toevoegen. Ze heeft flink ingeleverd deze winter op bespiering, maar goed, straks lekker het land op en dan zit alles er weer snel aan. :)


[***] in de opfok met 2 jaar en een beetje
[ img ]

[***] net een paar dagen uit de opfok (bijna 3 jaar, gut, wat was ze lelijk hahaha)
[ img ]

Hier is ze 3 en 3 maanden voor de keuring (lekker buikig :') )
[ img ]

En dit was vandaag, bijna 4 (nog 4 weken)
[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:58

Leuk Pantykous! :D
Ik heb KWPN gemaild nav mijn andere topic, [***] is nu gewoon ster ipv voorlopig ster (door nieuwe regeling).
Dus kan deze zomer naar CK, en dan ibop of naar z rijden en dan is ze klaar (als alles loopt zoals ik wil). :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:39

Dankjullie! Neemt toch een beetje de druk weg om 'te moeten presteren' tijdens ibop. :')
Presteren moet alsnog maar nu op een wat andere manier.

Ik vind het écht jammer van het KWPN dat ze pavo altijd tijdens ck is... zo'n indrukwekkende dag voor die jonge beesten, zou het liever uit elkaar hebben. Maar goed, wie ben ik :')

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:20

Ja alleen zit je dan uit je eigen regio, denk ik?
Kan voor sommige voordelig en nadelig werken. Sommige pavo's heb je echt altijd hele goede paarden met topruiters, vaak hier in de Beemster. Weet niet hoe dat bij andere regio's zit...
Je moet dan wel langer met de trailer op pad (gok ik). Voor sommige paarden is dat al een heel 'ding', al vind ik zelf dat ze er maar aan moeten wennen haha.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers