KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:24

Gefeliciteerd Marijke en Tirania!
Seven, spannend hoe je merrie zich ontwikkelt.
Ik twijfel om mijn 5 jarige merrie nogmaals IBOP te laten lopen. Ze springt inmiddels op L nivo en is klaar om M te starten.
Ze is ten opzichte van het voorjaar weer flink gegroeid en vooral sterker geworden. Nadeel met IBOP is dat ze niet spectaculair springt, vooral niet over lage sprongen.
De verwachting is dat ze volgend jaar vrij makkelijk haar punten in de Z gaat halen. Dan zouden we ook een thuis keuring kunnen doen.
Wat zouden jullie doen?

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22


gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:10

Ik zou dan mooi doortrainen naar het sportpredikaat en dan aanbieden voor exterieur Firegirl :j

Mijn merrie is via de sport net ster geworden (kreeg als 3-jarige 70/70), nu sportpredikaat binnen en sterpredikaat dus ook. Volgend jaar op de CK voorbrengen voor elite.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:29

Mijn 3 jarige is vorige week geslaagd voor de EPTM met 82 punten, ze is hiermee ELITE geworden.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

Seven
Berichten: 21125
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:46

Super gefeliciteerd peetje

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:35

Gefeliciteerd!

Hindo2
Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:47

Gefeliciteerd!

Never change a winning team

gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:48

Super Peetje! Gefeliciteerd!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:19

Gefeliciteerd! Ik heb besloten (mede na de opmerking van Gomir) die van mij niet meer voor de IBOP te doen en door te trainen naar het sport certificaat.
Sinds kort heb ik ook een veulentje. Gekocht op de online veiling van het KWPN. Ben erg tevreden over de nieuwe aanwinst. Hopelijk kan deze over een aantal Jaren mee doen met de EPTM.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:29

Gefeliciteerd met je aankoop firegirl! Wat voor afstamming heeft ze?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:49

gomir schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop firegirl! Wat voor afstamming heeft ze?


Is een Cantona TN x Cantos

Cantona TN is weer uit Codex One. De 5 en 6 jarige uit dezelfde moeder hebben mee gelopen in de Blom cup. Lijken allemaal fijne sport paarden. Maar goed, eerst maar eens 3 jaar goed op haar passen.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:55

Firegirl schreef:
gomir schreef:
Gefeliciteerd met je aankoop firegirl! Wat voor afstamming heeft ze?


Is een Cantona TN x Cantos

Cantona TN is weer uit Codex One. De 5 en 6 jarige uit dezelfde moeder hebben mee gelopen in de Blom cup. Lijken allemaal fijne sport paarden. Maar goed, eerst maar eens 3 jaar goed op haar passen.

Dat meen je...:+ Die probeerde ik ook te kopen, maar ze werd me te duur ;)
Ken dat lijntje en dit was enige merrieveulen dit jaar dat mijn aandacht trok en waar ik een gokje gewaagd heb.
Gefeliciteerd en veel plezier met haar!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:11

gomir schreef:
Dat meen je...:+ Die probeerde ik ook te kopen, maar ze werd me te duur ;)
Ken dat lijntje en dit was enige merrieveulen dit jaar dat mijn aandacht trok en waar ik een gokje gewaagd heb.
Gefeliciteerd en veel plezier met haar!


Dat is toevallig zeg! Ze was eigenlijk ook buiten mijn budget. Ik had eerst een andere op het oog in de 1e veiling, maar die werd echt te gek qua prijs. En wilde zo graag een veulen, dus toch maar besloten om mee te bieden op deze. Tot nu toe nog geen spijt van, ze is erg lief en net zo mooi (maar met beginnende wintervacht) als op de filmpjes.

Leuk dat je het lijntje kent. Als je er nog leuke dingen over weet, pb me gerust.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

stalxpaard
Berichten: 1109
Geregistreerd: 13-04-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 10:37

Ik meld me hier ook even. Ik ben sinds juni in het bezit ban een 4 jarige merrie van arezzo. Ik wil graag met haar deelnemen aan de ibop in december. Ze is pas een goed half jaar zadelmak. Ze pakt alles super op. Het springen heeft bij mij zelf jaren op een laag pitje gestaan, het is dus weer erg inkomen. Ze pakt alles wel super makkelijk op. Lijntjes bolt ze zo doorheen. Springt mooi met de schoft omhoog. Toont genoeg vermogen en basculeert mooi boven de sprong. Qua exterieur moet ze het zeker wel halen. Vind het zelf wel spannend en heb lang getwijfeld of ik moest vragen om iemand anders haar te laten rijden. Maar heb toch besloten om het zelf te gaan proberen. Inprincipe stelt het natuurlijk niet zoveel voor. Niet meer dan wat we thuis al doen.

JustEnjoy
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:08

Ik wil me hier ook graag melden.

Ik ben zelf niet zo thuis is keuringen dus vandaar hier mijn vraag..

In 2017 heb ik mijn toen 6 jarige merrie gekocht. Ze was toen net een half jaar onder het zadel.
In 2018 heb ik haar aan de stamboekkeuring mee laten doen, gewoon om het zelf een keer mee te maken. Ze scoorde hier voor het exterieur 75 en voor het springen 70. Er werd mij toen aangeraden om haar door te trainen en uit te brengen op een ibop keuring.
Helaas heb ik dat tot nu toe nog niet kunnen doen door een blessure. Nu ben ik mij erover aan het inlezen omdat ik haar misschien in 2020 dan alsnog aan de ibop mee wil laten doen en lees is dat het best lastig is voor een ouder paard (ze is dan 9) om een goede uitslag te krijgen..

Is het verstandig om het toch te proberen? Of is het beter om de kosten in m’n zak te houden en haar verder in de sport te rijden? En hebben jullie eventueel tips om haar voor te bereiden voor de ibop mocht ik toch mee willen doen?

Ze heeft het PROK predicaat al op zak. Ze wordt uitgebracht in het L1 dressuur en L springen.

Afstamming: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... emarilla-r

Foto keuring 2018
[ img ]

Meest recente foto:
[ img ]

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:24

Ik heb zelf ook met een oudere merrie IBOP gereden, wel dressuur. Ik vond dat ze juist er heel erg doorheen probeerden te kijken dat de merrie rijtechnisch niet op niveau was voor haar leeftijd, ze probeerden echt de natuurlijke aanleg eruit te halen. Die merrie heeft het gehaald, maar de natuurlijke aanleg was er ook naar om ster te worden.
Wat is je sportambitie met deze merrie? Als je verwacht op relatief korte termijn richting het Z te gaan, is een sportpredicaat ook realistisch. Of wellicht als je zelf op korte termijn M gaat rijden, haar een aantal keer door een prof Z laten starten. Ik verwacht dat 75 ext en sport ook keur wordt, in jouw geval elite.

gomir
Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:31

x_Milou schreef:
Ik verwacht dat 75 ext en sport ook keur wordt, in jouw geval elite.


Dan wordt de merrie ster, voor keur/elite moet je dan nog naar de centrale keuring met de merrie.
Het is helaas niet toegestaan om haar daarvoor aan te bieden bij CK in aansluiting op EPTM-test, mijn merrie werd in augustus sport en moet ik nu tot de CK in juli 2020 aanhouden als ik haar bevorderd wil hebben naar elite.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:42

gomir schreef:
x_Milou schreef:
Ik verwacht dat 75 ext en sport ook keur wordt, in jouw geval elite.


Dan wordt de merrie ster, voor keur/elite moet je dan nog naar de centrale keuring met de merrie.
Het is helaas niet toegestaan om haar daarvoor aan te bieden bij CK in aansluiting op EPTM-test, mijn merrie werd in augustus sport en moet ik nu tot de CK in juli 2020 aanhouden als ik haar bevorderd wil hebben naar elite.


Ik ging er vanuit dat het vanzelfsprekend was dat je dan nog wel naar de CK moet, dat had ik duidelijker kunnen vermelden. Anders omschreven: qua kwaliteit moet een merrie met sport en 75ext op de CK wel keur worden :)

martichr
Berichten: 1157
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:14

martichr schreef:
martichr schreef:

Grandorado x Up to Date

Inmiddels ook voorlopig keur, nu maar zien op de NMK..



7e in de kampioenskeuring … *\o/*


Na de NMK hebben we haar zadelmak laten maken en de 5-weekse EPTM laten lopen. Dat was er achteraf eigenlijk iets te veel aan dit jaar. Ze ontwikkelde zich nog steeds snel en kreeg wat last van de knieën aan het einde van de test, wat het rijden niet ten goede kwam helaas. Ze slaagde wel met 81 punten..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 09:30

Gefeliciteerd!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Quir
Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:22

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zadelmak maken op de eptm? Hoe waren de ervaringen hiermee?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:11

Quir schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zadelmak maken op de eptm? Hoe waren de ervaringen hiermee?

Ook benieuwd naar!

martichr
Berichten: 1157
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:18

Quir schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zadelmak maken op de eptm? Hoe waren de ervaringen hiermee?


Zelf niet, maar ik ken wel mensen die dit gedaan hebben en die het goed bevallen is. Zorg alleen wel dat het paard al flink wat kent qua longeren met zadel, veel in handen geweest etc.. ook dit jaar waren er weer te veel die zowat groen uit de wei aangeleverd leken en daar halen er maar weinig de eindstreep van. Voor een paard dat al wat kent en een redelijke basisconditie heeft is het een goede optie, ook financieel..

Gerlinde Elite EPTM v. Up to Date x Calvados
Luna Linde Elite EPTM v. Grandorado x Up to Date x Calvados

sorbetje
Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:23

Ik heb er een zadelmak laten maken, netjes gedaan. Zeer tevreden over! Het is wel echt pittig voor de jonge beestjes. Die van mij was al 4 maanden in training geweest voor de keuring dus had al redelijke conditie.

Sky_As
Berichten: 4645
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:25

Ik vind het alleen een goede optie als je een paard hebt wat in het "fabriekswerk" mee kan.
Je moet niet vergeten dat ze daar geen tijd hebben voor een "speciale" die buiten de lijntjes valt.
Dus een paard die mee kan met de snelheid en volgorde waarin ze daar met de paarden werken, dan is het een prima optie. Al denk ik dat het veel is wat paarden daar in een paar weken te verwerken krijgen.

Heb je echter bijvoorbeeld een hele rillerige, dan zou ik er nooit voor kiezen. Sommige paarden zijn nu eenmaal niet geschikt om binnen 3 weken los in een grote bak te rijden. (en ja , wij hebben veel ervaring met zadelmak maken, en met 80% gaat dat wel prima. maar mijn eigen paard bijvoorbeeld was helemaal klaargemaakt met longeren, ook hangen ging prima, maar zodra je er op zat en hij je aan de rechterkant zag, schrok hij daar van. er naast springen aan de rechterkant was allemaal geen probleem. Dat was een paard geweest als hij daar mee had gemoeten, had ik waarschijnlijk een getraumatiseerd paard terug gehad. En niet omdat ze per se iets fout hadden gedaan, maar meer omdat hij niet de tijd had gehad die hij nodig had).

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:36



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers