KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Liaan
Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:40

Gefeliciteerd Stral! Knappe merrie zo op de foto.

Eptm geen ervaringen mee.

Wie gaan er van het voorjaar/zomer allemaal mee doen aan de stamboekkeuring? Of hebben de intentie omdat te doen.

www.lianedegroot.nl —> paardensportmassages incl. medical taping, dressuurles en ruiterfitheidstrainingen.


gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:59

Ik heb een 2,5 jarige Casago x Abke die ik misschien wel klaar ga maken voor de keuring.
4-jarige Up to Date x Contender misschien dit voorjaar voor de IBOP als ze goed ontwikkelt en dan als ze ster wordt naar de CK in de zomer. De Numero Uno gaat iig naar de CK in de hoop dat ze elite wordt (die is al ster sport prok).

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Marie72
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:19

Gefeliciteerd Stral, mooie punten zeg! Wie heeft haar gereden?

Sky_As, denk dat je een punt hebt over de EPTM. Wij hebben ook zo'n iets 'apartere'. Dat ging bij de trainingsstal voor de stamboekkeuring al niet helemaal lekker, een EPTM was echt teveel van het goede geweest. Terwijl ik er nu thuis, alles op ons dooie gemakje, alles eigenlijk mee kan. De één heeft inderdaad wat meer tijd nodig dan de ander. Neemt niet weg dat de EPTM wel een heel mooie optie kan zijn.

Gaat er iemand hier nog naar de Gelderland Cup in Brummen met zijn jonge paard komende zaterdag?
Ik heb heel even getwijfeld een tijdje terug om op te geven, maar blij dat ik het niet heb gedaan. Ze is er simpelweg nog niet klaar genoeg voor en met dat slechte weer de laatste tijd (en modderige bak) ben ik blij dat ik haar gewoon even kan laten staan. Ze is ook nog jong zat. Wil misschien wel even gaan kijken, mooi om zo'n hele groep jonkies te kunnen vergelijken.

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:35

Met mijn nu 5 jarige wacht ik tot ze het sport predikaat heeft. Ze springt nu netjes in het M, zonder rare dingen moet Z+6 ook wel haalbaar zijn. Daarna of een thuiskeuring of naar een gewone keuring. Ze is al Prok.
Voor de jaarling hebben we nog wel even. Ik ben vast aan het sparen voor EPTM met zadelmak maken. Eerst maar eens zien hoe die ontwikkelt.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:52

Marie72: Franka Loos, die rijdt voor Van Olst haar halfbroer Lennon ook :) Ik ben zwanger dus wou/kon/mocht het risico niet lopen, en met mij was het ook helemaal niet gegarandeerd zo goed gegaan haha :D Heb haar wel gemist al die tijd :) Zeer slimme merrie vind ik. Ze is drachtig van Lantanas ondertussen ook, benieuwd naar het veulen! Dus nu krijgt ze een kalmer jaartje, ze gaat met zo'n gemak gaan zitten en sluiten dat we haar vooral niet willen overdoen qua rijden dus 2020 wordt kalmer, hoe leuk ze ook is :)

Benieuwd of we volgend jaar ook weer een keuringsverhaal krijgen! We hebben een Decor Ferdinand x Ampère die anders aan de beurt is maar die staat nog in weipaardmodus (dik en harig) dus die moet ik eens uit de wei plukken om goed te bekijken :D

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:32

Gefeliciteerd met het mooie resultaat Stral!

Haha hier staat ook zo'n harige tweejarige, een Guardian :D Weet nog niet of we daar komend jaar mee naar de keuring gaan.

Ik heb ook een vraagje als dat mag. Ik heb afgelopen zomer een vijfjarige merrie van De Niro gekocht die als driejarige ster prok d-oc is geworden. Daarna niet naar de centrale keuring geweest omdat ze voor de sport verkocht is (inmiddels M1 geklasseerd). Als ik wil proberen haar elite krijgen, zouden jullie dan aanraden dat via de sport te doen of toch nog een IBOP? Ze is over een paar weken natuurlijk 'alweer' zes.

[ img ]

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:00

Voor elite moet ze voorlopig keur zijn toch?

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:05

Ja klopt, ze moet daarvoor nog naar de centrale keuring.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:26

Ahja en je bedoelt of je ze dan eerst sport laat halen of ibop voor je naar CK gaat? Daar heb ik geen verstand van om dat te beslissen :D

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:30

Ik heb geen idee welke volgorde het best is, zelf ook geen verstand van :') Maar ik ben benieuwd of het met een zesjarige nog zin heeft om naar IBOP te kijken of dat het beter/makkelijker is om gewoon door te gaan voor sport.

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:33

Ik woon in België dus voor ons is, met een paard dat in de sport loopt, sport halen op zich makkelijker dan het IBOP gedoe zoals we nu gedaan hebben. Zelfs al had ik hem zelf gereden, is al geen simpel uitstapje meer als je paard 2u op de vrachtwagen moet staan vooraleer het een proefje moet lopen enzo. 't was een beetje doordat ik zwanger was en ze toch al in NL stond dat ze gebleven is, maar mijn andere merrie heb ik om die reden naar sport gereden om ze keur te krijgen. Daar dekken we nu toch niet mee dus minder belangrijk om het snel te hebben. Maar er zitten hier grotere experten qua inschatten wat haalbaar is :D Als het 'voor het hebben/proberen' is zou ik denken sport en dan CK?

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:30

Ik zou haar aankomend jaar CK laten lopen, als ze er goed voor staat. Daarna via de sport elite predikaat halen, liefst ook sport predikaat. Ik hecht daar veel meer waarde aan dan aan een IBOP.

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:46

Top, dankjewel! Dan gaan we daar eens naar kijken.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:50

Uiteindelijk is het simpel; IBOP kan snel, sport duurt wat langer. Andere kant: je hebt alle tijd voor de sport, je bent niet tijdsgebonden en afhankelijk van 1 proef..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:15

Super trots!
Sinds vorige week is mijn pup Elite Sport!
Had eigenlijk rustig aan Z1 willen starten maar omdat ze zulke goede wissels springt zei de juf; start maar Z2 dat past dit paard veel beter.
Dus dat hebben we gedaan op een thuiswedstrijdje en daar liep ze met 62% en een 2e plaats met 63% mooi naar het sport predicaat.

[ img ]

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:28

Super gefeliciteerd

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:10

Top!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ajesca123
Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:10

xx_Irisje schreef:
Super trots!
Sinds vorige week is mijn pup Elite Sport!
Had eigenlijk rustig aan Z1 willen starten maar omdat ze zulke goede wissels springt zei de juf; start maar Z2 dat past dit paard veel beter.
Dus dat hebben we gedaan op een thuiswedstrijdje en daar liep ze met 62% en een 2e plaats met 63% mooi naar het sport predicaat.

[ [url=m/aPC2qf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super!

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:16

Gefeliciteerd!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:21

Gefeliciteerd!

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:47

Dankjulliewel!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Esplendido
Berichten: 3130
Geregistreerd: 09-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:05

Gefeliciteerd!!!





Hindo2
Berichten: 970
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:16

Gefeliciteerd *\o/*

Never change a winning team

Pantykous
Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:23

Nou, ik mag mij dan eindelijk melden. Heb mijn springmerrie ingeschreven voor de Ibop in Luttenberg op 27 maart. Nog meer die gaan?

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:16

Spannend Pantykous!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hooi, IASCrawler, maessie en 50 bezoekers