KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xx_Irisje
Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:25

Dit klopt wel, ik heb het over stamboek merries die wel exterieur punten hebben maar de ster mislopen op bewegingspunten, rij je die Z1, dan wordt de merrie alsnog ster.
Staat dus los van het sport predicaat. Net zoals voorlopige keur merries, keur worden bij het behalen van een winstpunt in het Z1.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:41

dit staat er over in het merriekeuringsbesluit:
Een merrie die opgenomen is in het stamboek met de aantekening STB-EXT, die eveneens het sport-predikaat, danwel Ibop/Eptm-predikaat heeft behaald in dezelfde richting als waarin ze is opgenomen en die in de bovenbalk voor exterieur een score van minimaal 70 punten heeft behaald, wordt automatisch volledig stamboek en ster.

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:29

Klopt nog steeds niet wat je zegt Irisje. Kijk hier maar eens goed naar:
[ img ]

Het staat dus niet los van het predicaat Sport.

Wat je zegt over voorlopig keur klopt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:50

Vulina schreef:
Ze wordt dan stamboek IBOP. Ze kunnen haar daar dan terplekke opnieuw aanbieden voor stamboek opname. Wellicht geven ze dan alsnog 70 punten voor exterieur, dan pas wordt ze ster.


Ik wist niet dat je ze twee keer kon aanbieden voor het ster predicaat! Weer wat geleerd. :)

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:30

Ik vind het behoorlijk ingewikkeld allemaal :D

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:56

Je kunt ze wel 20 keer aanbieden als je wilt. De punten blijven alleen wel altijd zichtbaar. Van 65 naar 70 willen ze nog wel eens doen als het onder het zadel een fijn paard bekijkt te zijn :)

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:20

Vulina schreef:
Je kunt ze wel 20 keer aanbieden als je wilt. De punten blijven alleen wel altijd zichtbaar. Van 65 naar 70 willen ze nog wel eens doen als het onder het zadel een fijn paard bekijkt te zijn :)


Is de keuring op uiterlijk niet een beetje smaak zoals bij dressuursport. Beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel :+
Of hebben ze echt bepaalde richtlijnen?

Wij hebben besloten om niet meer aan te bieden, ook niet volgend jaar. We gaan nu gewoon een ruiter zoeken waar ze in training gaat en volledig uit brengt op niveau en dan verkopen.

De rest allemaal gefeliciteerd die het wel gehaald hebben.

SophievdV
Berichten: 14704
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:04

Er zijn richtlijnen voor maar het blijft een jury :)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

xx_Irisje
Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:59

yvonnepuntnl schreef:
Klopt nog steeds niet wat je zegt Irisje. Kijk hier maar eens goed naar:
[ [url=m/xlCJZb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het staat dus niet los van het predicaat Sport.

Wat je zegt over voorlopig keur klopt wel

Mijn fout idd! Ik heb het keur en ster via de sport door elkaar gehaald.

Dan heb ik nog een leuk klusje dit jaar, de stamboek exterieur merrie moet dan maar ster sport worden :D

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Cheytjuh
Berichten: 3988
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:38

Even snel ego : Hier heeft Idunn mooie punten weten te scoren op de thuiskeuring vandaag. Op naar de stamboekkeuring Didam aankomende zaterdag !

Een paar foto's van vandaag , ik was een beetje zenuwachtig dus niet helemaal scherp, maar ach, dat mag de pret niet drukken

[ img ]
Ze is gemeten op 1.70m

[ img ]
Mooi koppie

[ img ]

[ img ]

We kregen mooi commentaar waaronder : Mooi, duidelijk gelders type, mooie uitstraling, stap mag beter (65 punten, ze was nogal heet ), draf 75 punten , voldoende lengte in het lijf, wat strak in de lendenen.

Iemand vroeg hier eerder wat er met Idunn was gebeurd : Vorig jaar november heeft ze een aanrijding met de tractor gehad bij het beleeradres en hierbij haar schouder gebroken. Het was kantje boord maar na een flinke inzet van de kliniek is ze dus in zoverre weer hersteld. (Even heel in het kort)

Nu hebben we in eerste instantie voor thuiskeuring gekozen omdat ze toch haar schouder tijdens het los bewegen niet goed durfde te belasten. Ze heeft er verder geen pijn aan, maar dit was een meer safe weg om te kijken of de stamboekkeuring dit jaar wel een optie zou zijn.

Dit is dus wel het geval en kunnen we aankomende week dan toch deelnemen in Didam <3 In principe is ze nu dus STB - ext en moet ze nog het vrij bewegen en springen laten zien aankomende week.

Ik ben in ieder geval supertrots, wat was het genieten vandaag *\o/*

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

SophievdV
Berichten: 14704
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:37

Vind het een hele mooie merrie! Iets strak op de bovenlijn maar duidelijk Gelders.

Heb je nu al een amazone of ruiter gevonden?

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:49

Gefeliciteerd cheytje!

lisch
Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-17 19:58

Gefeliciteerd! Mooie stoere merrie! En wat fijn dat ze weer oke is! Jawaika was als veulen na ongelukje in de wei ook een kantje boord gevalletje maar die is helemaal gezond! Ze kunnen zoveel!


Jawaika is een beetje een buikig paard van zichzelf en drachtig natuurlijk misschien doet dat al wat! Hoe krijgen jullie ze zo mooi slank :x ze is zeker niet te vet hoor! En heb haar al 4 uur per dag op schrale weide staan

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:32

Cheytjuh, jeetje wat een narigheid. Maar dan nu dubbel en dwars Gefeliciteerd!! Succes in didam!

Lisch, ik heb isa vol op in training en de mazzel dat ze snel juist te schraal is.. vind het moeilijk je daar in te adviseren..

Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik zit naar het programma van de centrale keuring a.s. vrijdag te kijken. Isa zit in de 2e groep om 10.30, dat is me duidelijk. Echter staat er dus in het programma om 14.20 dat alle 4 tm 7 jarige ster en keur merries in de ring moeten zijn. Krijgen we dan pas de uitslag of ze vrl keur zou worden? Want als ik op de kwpn site zoek vind ik dit:
Nadat alle merries uit een groep zijn gepresenteerd, komen zij net zoals op de stamboekkeuring gezamenlijk terug voor het rondstappen. De jury zal nu de paarden op kwaliteitsvolgorde gaan plaatsen en bekendmaken welke merries ‘voorlopig keur’ worden.

Of zou die middagronde dan zijn om te kijken wie de beste merrie van de dag wordt?

lisch
Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-17 20:40

Beste merries idd denk ik!

lisch
Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-17 20:41

Jou merrie is *dikker* als Jawaika. Maar ze heeft meer buik zeg maar

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:44

Oke tnx!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar vind het moeilijk te zeggen wat je daar aan kunt doen.. vooral als een paard wat meer zo gebouwd is. Misschien in de training wat meer buikspieren laten gebruiken? Ik roep maar wat hoor..

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:49

Denk inderdaad een kwestie van spieren trainen, dan valt alles meer in het model. :)
[***] was eerst ook buikig maar die staat nu 8/9 uur op heel dik gras en het is totaal verdwenen, dus aan het eten ligt het niet helemaal volgens mij. Ik doe haar vooral echt over de rug laten lopen, dan trekt het snel weg.

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:56

Mijne staat nu wel op dieet, altijd al wat te dik en voor de keuring is dat echt niet wenselijk.
Is nu tijdelijk van de wei af en alleen op paddock en geen onbeperkt hooi meer en krijgt gevoerd uit een hooinet. Voorbrenger gaf aan dat het slim was om de laatste dagen voor keuring wat meer brok te gaan voeren om nog wat mooier te krijgen maar zover is het nu nog niet.
Alleen met training ga ik die buik er echt niet af krijgen. Is ook een beetje haar model wel en denk door veulens ook niet beter geworden. Spieren heeft ze wel mooi dus daar ligt het niet aan

lisch
Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-17 21:15


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:21

Laten we het 'lange ribben' noemen haha. :')
Op advies van mijn voorbrenger juist wat minder hooi gaan voeren (staat toch veel op het land) zodat ze wat droger komt. Als het bij het model van je merrie past misstaat het niet vind ik! :)

lisch
Berichten: 4648
Geregistreerd: 28-04-09
Woonplaats: schoonebeek

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-17 21:34

Hahahaha ja juist!

[ img ]

Ze is kwa bespiering mooi nu hoor maar dit is wat ik bedoel. Ruime 3 weken terug

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:36

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik, vind het wel reuze meevallen hoor! Mooie merrie. <3

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 07:42

Ik vind haar niet buikig Lisch..juist mooi in model zo op de foto.

Gefeliciteerd met de punten Cheytjuh, imposante merrie om te zien. En succes alvast zaterdag!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SophievdV
Berichten: 14704
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:16

[ img ]

Mijn Eebert :D 11 juli toch maar naar de keuring.

Lisch: ze groeit er wel in denk ik. Ze lijkt me aan de maat. Die bespiering heeft tijd nodig.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers