KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:18

Gefeliciteerd met je Elite merrie Gomir! Het is inderdaad veel gedoe, zeker als ze niet vrij hoeven te springen. Kun je nagaan, als je ook nog naar de centrale keuring zou moeten.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22


Bucephalus
Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:20

Gefeliciteerd, Gomir!!

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:57

Gomir, gefeliciteerd!
Helemaal eens, uren bezig en dan binnen 5 minuten klaar en hup weer naar huis.
Wel makkelijk, maar ook weinig lol :).

@Firegirl, maar op de CK heb je wel publiek, word je geplaatst, gefeliciteerd door iedereen en is het gezellig! Dus ik hoop dat we volgend jaar weer in De Wolden zijn!

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:22

Firegirl schreef:
Gefeliciteerd met je Elite merrie Gomir! Het is inderdaad veel gedoe, zeker als ze niet vrij hoeven te springen. Kun je nagaan, als je ook nog naar de centrale keuring zou moeten.

Dit was al een ster-sport-prok merrie dus ik had alleen naar de ck gehoeven normaal gesproken.
Merrie hoefde nu ook niet meer op het straatje etc. Maar Goed, ik ben allang blij dat ik haar dit jaar wel kon aanbieden voor graadverhoging. Ze werd vorig jaar een paar weken na de ck sport (en daarmee ook ster) dus moest hier al een jaar op wachten.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:36

gomir schreef:
Firegirl schreef:
Gefeliciteerd met je Elite merrie Gomir! Het is inderdaad veel gedoe, zeker als ze niet vrij hoeven te springen. Kun je nagaan, als je ook nog naar de centrale keuring zou moeten.

Dit was al een ster-sport-prok merrie dus ik had alleen naar de ck gehoeven normaal gesproken.
Merrie hoefde nu ook niet meer op het straatje etc. Maar Goed, ik ben allang blij dat ik haar dit jaar wel kon aanbieden voor graadverhoging. Ze werd vorig jaar een paar weken na de ck sport (en daarmee ook ster) dus moest hier al een jaar op wachten.




Gefeliciteerd Gomir! Wat fijn dat ze toch een graad verhoging heeft gekregen!! De ochtend is goed verlopen :-)

Mijn merrie is helaas geen ster geworden, baalde wel een beetje want had wel de verwachting dat dit er echt wel in moest kunnen zitten. Maar geeft niet! Ze heeft alsnog mooie cijfers gekregen. Misschien ook een beetje de onkunde van mij, of de presentatie, voorbereiding. Wie zal het zeggen

[ img ]

Kan ik haar toch nog ergens aanbieden om toch de predicaat ster te kunnen halen? ( niet via de sport ) Of is dat echt zinloos? Of is een IBOP dan zinvol?

Ze heeft wel het D-OC predicaat gekregen :-)

Verder kan ze nu niks meer behalen toch? Bedankt voor jullie hulp dames! Ik had het wel gelezen, maar wegens drukte niet kunnen reageren. Nu met verlof, over een weekje komt onze mensen baby ;-)

Liaan
Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:35

Gomir gefeliciteerd!

Ilse, met sport predikaat maak je wel meer kans. Maar dat zit er niet in? Je zou via de Ibop kunnen proberen. Had ze een bemerking op haar exterieur?

www.lianedegroot.nl —> paardensportmassages incl. medical taping, dressuurles en ruiterfitheidstrainingen.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:37

Liaan schreef:
Gomir gefeliciteerd!

Ilse, met sport predikaat maak je wel meer kans. Maar dat zit er niet in? Je zou via de Ibop kunnen proberen. Had ze een bemerking op haar exterieur?


Nee ze had geen bemerking, een wat steile schouder, hoofd/hals verbinding wat zwaar. Verder alles gemiddeld. Exterieur was 65.. dus niet heel slecht lijkt me, maar net niet genoeg voor de ster.

Ik spring zelf niet, paard springt eigenlijk ook nooit... ik gebruik haar zelf alleen voor dressuur. Maar omdat ze springgefokt is en met Carrera gedekt moest ze wel in het springen uitkomen. Iig ik zag daar de meerwaarde wel van in. Ibop zou denk ik een goede optie zijn dan. Ze springt onder de man wel heel easy.

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:10

Het is al 2 weken geleden maar onze 4 jarige Hertog Jan x Patijn ook ster.

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:18


LISA_L
Berichten: 149
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:44

Even een schopje omhoog. Zijn er al mensen die willen mee praten over de keuringen en merries van dit jaar?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:13

Ik ben wel benieuwd (als Belg) hoe het allemaal georganiseerd gaat worden dit jaar!
Wij hebben er 2 die zouden moeten gaan: een Negro X Jazz en een Everdale X Ampère.

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:21

Ik ook! Ik zou dit jaar graag naar de CK gaan met een zevenjarige De Niro.

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:27

Ja leuk! Ik wil naar de centrale keuring met mijn 10-jarige merrie van Chello III VDL x Stravinsky. Nog hard op zoek naar iemand in de buurt die haar eventueel klaar zou kunnen maken voor de puntjes op de i, voor mij is alles nieuw :+

LISA_L
Berichten: 149
Geregistreerd: 11-04-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:58

Ik ben ook erg benieuwd hoe het dit jaar georganiseerd wordt. Dit jaar wil ik graag met mijn 2.5 jarige Rubin Royal gaan. Laten jullie de merries klaar maken of doen jullie het zelf?

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:44

Wij doen het beginnetje zelf maar ze gaan een paar weken ervoor wel weg en worden door een ander gepresenteerd.

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:24

De planning staat inmiddels online :) Mogelijk komt er op de stamboekkeuringen ook nog een rubriek voor stermerries, maar dat hangt af van de coronasituatie.

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:42

Ik zie helaas nog geen data voor de IBOP springen staan. Wel een aantal voor dressuur maar dat zijn er ook niet heel erg veel.

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:16

Laurie schreef:
De planning staat inmiddels online :) Mogelijk komt er op de stamboekkeuringen ook nog een rubriek voor stermerries, maar dat hangt af van de coronasituatie.


Nu er een datum aanhangt wordt het opeens wel echt :') even kijken of ik in ga schrijven in regio Gelderland of Utrecht. Iemand tips voor plekken om springpaard keuringsklaar te maken midden Nederland?

Cheyenne0252
Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:42

Hoi! :wave: ik kom hier even binnen vallen met een vraag. Is het voor iemand zonder kennis over keuringen te doen om überhaupt naar de merriekeuring te gaan? Dat is misschien een beetje cru neergezet maar het lijkt mij een hele interessante en gave ervaring om met mijn driejarige naar de keuring te gaan. Deels voor de ervaring en deels om te zien hoe mijn merrie het doet.

Natuurlijk mag een foto van de knappe dame zelf niet ontbreken <3 Nemarilla, Rocky Lee x Jazz
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Volg mijn reis als beginnend paardenfotograaf @Cheyennevlottes_fotografie

Kastro Apache mijn vriendje sinds 19-06-2021

November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:49

Ik ga ook meedoen zonder kennis en ervaring, maar heb inmiddels dinsdag een afspraak staan met iemand die heel veel ervaring heeft met keuringen en keuringsklaar maken die kan adviseren over de kansen. Als hij verwacht dat ze kans maakt goed te presteren ga ik met hem eens overleggen over wat handig is qua training, doe ik het liefst zelf maar als ik daarmee haar kansen zwaar verlaag als ze wel potentie heeft vind ik dat zonde.

_Caithlynn
Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:05

Ik zou dan adviseren om op te geven voor de merrie keuring van het jongkwpn. dat wordt gehouden in Ermelo, met gelijk een centrale keuring. Normen voor ster etc blijft hetzelfde. Alleen het voorbrengen is veel gemoedelijker en je krijg iets meer toelichting. Het is dan niet erg als je het voorbrengen iets anders doet daar helpen ze je dan mee

CBD olie
http://www.4-betterfeeling.nl/
voor mens en dier

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:17

Nou Cheyenne ik heb haar dus zaterdag in het echt mogen bewonderen, maar de foto's doen haar geen recht, het is een plaatje. Ja wat jeugdig nog, maar dat geeft niet voor haar leeftijd, al best een heel compleet paard met een schitterend front en mooie lendenpartij. Ze moet wel echt aan het werk en in de spieren komen. Ze is ook behoorlijk aan de maat en dat lijkt op deze foto's niet :D Ik zou haar niet herkennen zo ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Ti_Amo
Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:20

Goedemiddag allemaal,

Ik heb mijn merrie Franklin x Briljant aangemeld voor de ibop op 9 april in Vlaardingen.
Ik heb ook aangevinkt dat ze opgenomen kan worden in het stamboek. Kan iemand mij vertellen of deze test en opname alleen onder het zadel plaatsvindt of ook los?

Alles is nieuw voor mij en ik wil me zo goed als mogelijk voorbereiden.

[ img ]

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:35

Onder het zadel en daarna nog even op het straatje aan de hand stappen en opdraven.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Ti_Amo
Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:53

xx_Irisje schreef:
Onder het zadel en daarna nog even op het straatje aan de hand stappen en opdraven.


Oke dankjewel, is het beter met of zonder ijzers voor te stellen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Ubermetrics en 46 bezoekers