KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:15

Gefeliciteerd!
Zag haar al voorbij komen in de uitslag.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Bucephalus
Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:20

Gefeliciteerd!

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Esplendido
Berichten: 3130
Geregistreerd: 09-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:30

Gefeliciteerd!





Liaan
Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:26

Gefeliciteerd!

www.lianedegroot.nl —> paardensportmassages incl. medical taping, dressuurles en ruiterfitheidstrainingen.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:56

[ img ]
Hallo dames! Hoop dat ik hier even mag inhaken As dinsdag laat ik mijn merrie (nr 30) voor het eerst ( in mijn loopbaan ;-) ) verschijnen op een keuring. Hopelijk drachtig van Carrera VDL, maar dat hoor ik dit weekend. Echter zag ik bij de startlijst dat er al eens een EPTM is afgenomen? Kan iemand mij helpen met het ontcijferen hiervan ? Ik snap er niks van!

Verder, zijn er nog tips en trics die ik echt niet mag vergeten? Hoe kan ik mijzelf klaarstomen voor deze dag en wat mag ik verwachten? Ik weet niks! voel
Me zo klunzig! Ik heb uiteraard een voorbrenger ‘ingehuurd’ want ik ben momenteel zelf 36 weken zwanger.

Esplendido
Berichten: 3130
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:00

ilsse schreef:
[ [url=m/WzIlmm.png]Afbeelding[/url] ]
Hallo dames! Hoop dat ik hier even mag inhaken As dinsdag laat ik mijn merrie (nr 30) voor het eerst ( in mijn loopbaan ;-) ) verschijnen op een keuring. Hopelijk drachtig van Carrera VDL, maar dat hoor ik dit weekend. Echter zag ik bij de startlijst dat er al eens een EPTM is afgenomen? Kan iemand mij helpen met het ontcijferen hiervan ? Ik snap er niks van!

Verder, zijn er nog tips en trics die ik echt niet mag vergeten? Hoe kan ik mijzelf klaarstomen voor deze dag en wat mag ik verwachten? Ik weet niks! voel
Me zo klunzig! Ik heb uiteraard een voorbrenger ‘ingehuurd’ want ik ben momenteel zelf 36 weken zwanger.



De EPTM is niet bij jouw merrie afgenomen, maar bij haar moeder. Er staat EPTM M, de cijfers daarachter zijn de cijfers die de moeder van jouw merrie tijdens de EPTM heeft gehaald.





ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:07

Ah kijk! Ik dacht al! Nou is dat iig duidelijk haha! Dankje!

Liaan
Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:48

Mijn zelf gefokte 3-jarige merrie is vandaag voorlopig keur geworden met 80 punten voor beweging en heel mooi jury commentaar :D

www.lianedegroot.nl —> paardensportmassages incl. medical taping, dressuurles en ruiterfitheidstrainingen.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:49

Gefeliciteerd!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:05

Gefeliciteerd!!

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:07

Wat goed, gefeliciteerd!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:09

Gefeliciteerd Liaan, ze is ook wel erg knap!

Voor degenen die KWPN lid zijn, de keuringen zijn ook terug te zien op kwpn.tv

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

Esplendido
Berichten: 3130
Geregistreerd: 09-08-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:15

Gefeliciteerd!





gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:16

Jammer dat ik de groep die ik van Enter terug wilde kijken dan weer net niet terug kan vinden op de site...

Ik ben dinsdag ook in Appingedam Ilsse, maar dan ben jij vast alweer weg, want wij moeten aan het eind van de dag voor keur (nummer 63). Wie brengt je merrie voor?
En een schone handdoek en een schaar zijn handig om mee te nemen, kun je de lange slierten afknippen bij de hoofdstelnummers. En vergeet het stamboekpapier niet :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:30

Liaan schreef:
Mijn zelf gefokte 3-jarige merrie is vandaag voorlopig keur geworden met 80 punten voor beweging en heel mooi jury commentaar :D


*\o/* Onwijs leuk, van harte gefeliciteerd!

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:45

gomir schreef:
Jammer dat ik de groep die ik van Enter terug wilde kijken dan weer net niet terug kan vinden op de site...

Ik ben dinsdag ook in Appingedam Ilsse, maar dan ben jij vast alweer weg, want wij moeten aan het eind van de dag voor keur (nummer 63). Wie brengt je merrie voor?
En een schone handdoek en een schaar zijn handig om mee te nemen, kun je de lange slierten afknippen bij de hoofdstelnummers. En vergeet het stamboekpapier niet :+


Staat alleen de groep er niet op, of de hele dag nog niet? Er is nogal wat vertraging met plaatsen volgens mij.
Oh goed dat je het papier noemt. Dat is echt iets voor mij om te vergeten.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:20

Ik heb het papier hier ook al zichtbaar op de tafel liggen, dat zit niet zo in het systeem...

Groep 1, 3, 4 en 5 staan er wel op, maar ik wilde graag het groepje van de ice breakers even zien.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jord
Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:54

Wat gaaf Liaan, gefeliciteerd!

Bucephalus
Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:50

Super, Liaan! Hartelijk gefeliciteerd!

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

mariekie
Berichten: 5155
Geregistreerd: 10-02-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:26

Gefeliciteeerd!!

Vraagje:
Mijn ster merrie is vorig jaar niet opgenomen voor keur op de CK.
Alleen op de iets toontredende stand werd ze afgewezen.
Ik neem aan dat er nu een aantekening bijstaat en ze nooit meer keur kan worden via de CK?

Bendankt voor het antwoord alvast.

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:26

Dat wordt idd geregistreerd dus om het nog een keer via de CK te doen zal niet veel zin hebben.
Een andere optie is IBOP, proberen de voeten zo veel mogelijk te corrigeren, en als ze een goede IBOP aflegt nog een keer voor exterieur laten beoordelen. Als ze een goede verrichting laat zien kunnen ze iets coulanter zijn. Maar ik weet niet hoe lang ze dat nog doen, via IBOP voorlopig keur/elite maken. Zal denk ik alleen dit corona seizoen zijn.

Wat je ook kunt doen is een sport predicaat halen met je merrie en daarna nog een keer voorstellen op de CK. Dan heeft ze ook net weer iets in haar voordeel werken.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:34

Ik weet niet hoe oud je merrie is, maar soms wil het met jonge grote paarden nog wel zo zijn dat het toontredende bijtrekt als ze uitzwaren en dan hoeft het geen bezwaar te blijven. Verder sluit ik me helemaal aan bij de opmerkingen van Vvalar hierboven.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

mariekie
Berichten: 5155
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:42

VValar schreef:
Dat wordt idd geregistreerd dus om het nog een keer via de CK te doen zal niet veel zin hebben.
Een andere optie is IBOP, proberen de voeten zo veel mogelijk te corrigeren, en als ze een goede IBOP aflegt nog een keer voor exterieur laten beoordelen. Als ze een goede verrichting laat zien kunnen ze iets coulanter zijn. Maar ik weet niet hoe lang ze dat nog doen, via IBOP voorlopig keur/elite maken. Zal denk ik alleen dit corona seizoen zijn.

Wat je ook kunt doen is een sport predicaat halen met je merrie en daarna nog een keer voorstellen op de CK. Dan heeft ze ook net weer iets in haar voordeel werken.


Bedankt voor je antwoord!

Kan je niet via IBOP alleen het predicaat ster krijgen?
Anders ga ik eens informeren.

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:38

Ja normaal wel maar nu met de corona perikelen hebben ze de mogelijkheid erbij om direct na ster ook voorlopig keur uit te geven. Gaat normaal alleen via CK maar die zijn er dit jaar niet.

gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:01

Hoe heeft jouw merrie het vandaag gedaan Ilsse?

Mijn Imagine-Rosa kreeg heel mooi commentaar en is als elitemerrie weer mee naar huis gegaan.
Stokmaat wordt ook bijgesteld van 1.66m naar 1.70m, daar ben ik blij mee!
Ik vind het wel een heel gedoe om de merrie klaar te maken voor een rondje in draf aan een touwtje. Beest wist ook niet wat ze meemaakte toen ze na een rondje lopen weer de trailer op mocht :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers