KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:14

xx_Irisje schreef:
Ja, merrie had in als 4 jarige op de keuring 70 pnt en haalde als 6 jarige 75 pnt. Had zich enorm ontwikkeld.


Kijk! Dat geeft de burger moed :D :D

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:00

Wij gaan binnenkort eens ergens kijken hoe het niveau is om daarna mss met een 3jarige te gaan.
Denk wij bij Rucphen gaan kijken

oliverbritt
Berichten: 99
Geregistreerd: 18-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:14

Ik meld me ook even hier! :)
Sinds een paar maand een nieuw paard op stal, een Campbell x zeus. uit de moeder is o.a. 160 springpaard upperstar (metall) en 3 goedgegekeurde hengsten voort gekomen (2x concorde, 1x carthino) daarnaast nog enkele die op 1.40 of hoger springen, aldus de fokker van deze.

Wij zitten hier helemaal niet in de keuringen/fokken etc. maar door meerdere mensen is me aangedragen dat het zwaar zonder zou zijn dit paard niet te laten keuren. volgens de dierenarts is het paard meer dan correct gebouwd. En het paard kan goed bewegen met sterke motor van achter. volgens haar zeker kansmaker voor een elite predikaat.
Zoals ik al zei zegt het ons allemaal niet zo heel veel, maar heeft een dergelijk predikaat heel veel meerwaarde voor een paard als dit? Ik ben zelf een beetje van jonge paarden opleiden en dan in de verkoop, vandaar mijn vraag.

En heeft iemand enig idee hoe het dan zit met lidmaatschappen bij de KWPN, want dat is vgm verplicht voor eventuele keuringen?

paard is tevens van 2012

newt
Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:07

Hier meld ik mij ook.
Heb een nu 8 jarige voorlopig keur/prok merrie die 3 hengst veulens heeft gehad waarvan 1 een derde bezichtiging 1 kampioen hengst veulens en 1 twee maal eerste premie.
Haar zou ik erg graag elite wil hebben maar als nadeel aan haar is dat zij niet makkelijk te rijden is als ze niet drachtig is, nu is ze wederom dragend en eind maart uitgerekend. Wij proberen over twee weken de IBOP een keer.


[ img ]

[ img ]

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 20:04

Dat is idd erg lastig, wat voor afstamming is het?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


newt
Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:31

xx_Irisje schreef:
Dat is idd erg lastig, wat voor afstamming is het?


Vraag aan mij?.
Johnson uit een elite Nero x een Keur/pref/pres Houston.

Dus hoop het lijntje nog wat verder uit te kunnen breiden :)

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:44

Mooi lijntje hoor, zelfgefokt?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


newt
Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:56

Nee als 1,5 jarige gekocht, moeder van mijn merrie is toen naar Engeland gegaan. Gekocht voor projectje opfok, opleiden en verkoop, maar was zo trots dat ik haar zelf kon opleiden en klaarmaken voor keuring met daarbij in het zelfde jaar voorlopig keur dat ik er een veulentje bij ging fokken, en ze blijkt dus ook erg goed te kunnen fokken. Eerste hengst klaar laten maken voor de hengstenkeuring en dus derde bezichtiging *\o/* dus door gegaan, maar jah dat laatste stukje :+

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:22

Waarom mocht hij niet door naar het verrichtingsonderzoek (na de derde bezichtiging) Newt? Onvoldoende sport in de moederlijn?

Seven
Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:32

Leuk

Ik ga volgen, ik twijfel of we met onze 6 jarige volgend jaar nogmaals de ck en ibop gaan proberen
Ze heeft naar haar veulen weinig gedaan maar komt nu weer erg mooi in de bespiering.

Ster Merrie v special D x goodtimes
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

newt
Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:23

yvonnepuntnl schreef:
Waarom mocht hij niet door naar het verrichtingsonderzoek (na de derde bezichtiging) Newt? Onvoldoende sport in de moederlijn?


Ja klopt. Hij was de eerste van de eerste van de eerste en daar kijken ze naar. Moeder van mijn merrie heeft alleen ibop gereden en daarna blessure op de wasplaats en uit de running. Alle veulens na mijn merrie zitten in Engeland dus qua sport telling telt 't niet mee. Dus hoop gewoon op de elite en dan gaan we gewoon het lijntje weer verder uitbreiden en op het gemak naar de sport tussen veulens door.

Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:26

Ik vraag even of ik mij mag melden aangezien ik wel een KWPN merrie heb, maar keuringen met haar loop bij het NRPS.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:59

newt schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Waarom mocht hij niet door naar het verrichtingsonderzoek (na de derde bezichtiging) Newt? Onvoldoende sport in de moederlijn?


Ja klopt. Hij was de eerste van de eerste van de eerste en daar kijken ze naar. Moeder van mijn merrie heeft alleen ibop gereden en daarna blessure op de wasplaats en uit de running. Alle veulens na mijn merrie zitten in Engeland dus qua sport telling telt 't niet mee. Dus hoop gewoon op de elite en dan gaan we gewoon het lijntje weer verder uitbreiden en op het gemak naar de sport tussen veulens door.
Als ze in Engeland hoog genoeg in de sport lopen telt dat wel mee hoor! Hoe doet die Metall het nu? Die kan nu op 4 jarige leeftijd natuurlijk ook al een beetje reclame voor zijn moeder gaan maken!

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:11

Geen merrie maar een 3 jarige Gelderse ruin laten wij de IBOP lopen eind deze maand. Ik vind het erg spannend, is onze eerste keer dat een paard de IBOP loopt.

Hij moet naast een "dressuurproef" ook een lijntje springen ( onder het zadel en vrijspringen).
[ img ]
[ img ]

[o]

newt
Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:31

Klopt maar dan moet ik nog even een paar jaar wachten voor er in Engeland in de picture gereden word. De oudste is daar nu 5.
En jah de metall heeft zijn eerste punten ook binnen :) wij houden moed en zetten voort :j

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:47

Ik zag ook nog een E-tje en een F je (Zizi Top). Ze is met 8 ook nog jong hè. Als ze goed fokken, dan komt dat vanzelf. Verderop zit er genoeg sport in het lijntje met Ravel, Watteau en Showtime.

newt
Berichten: 2040
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:34

yvonnepuntnl schreef:
Ik zag ook nog een E-tje en een F je (Zizi Top). Ze is met 8 ook nog jong hè. Als ze goed fokken, dan komt dat vanzelf. Verderop zit er genoeg sport in het lijntje met Ravel, Watteau en Showtime.


Ja klopt die zijn op de juiste plek om sport te rijden, ook daar de hoop op gevestigd. En ja ze is jong alle tijd :) ben allang blij haar te "bezitten" ;) al bezit zij mij meer haha.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:08

Ik volg hier ook. Wil graag met onze 6 jarige merrie naar de keuring. Bloedlijn: United x gribaldi heb haar pas net dus nov ibop gaat hem nog niet worden denk ik ( maar wie weet) in ieder geval op de keuring eens kijken of we er predicaten bij kunnen krijgen.

De eerste tijd wil ik met haar rijden en als ze een jaar of 10 is veulen fokken.

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:56

Beste kun je dan pas naar de keuring als ze z2 met wp is.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:07

Oke dat wist ik niet, heb nooit eerder een kwpn merrie gehad. Dus qua keuringen weet ik er niet zo veel van.

Waarom pas naar de keuring als ze in deze klasse loopt ?

De planning is haar het winterseizoen L1 te starten voor ervaring op te doen. Qua oefeningen kent ze best veel maar ik vind haar basis en bespiering nog niet goed genoeg voor hogere klasses. In het zomer seizoen wil ik dan graag M of Z gaan starten ligt er een beetje aan hoe ze ontwikkeld.

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:10

Dan hoeft ze alleen nog op exterieur beoordeeld te worden, en ze zien heel graag merries in de sport en zijn dan ook wat makkelijker.

Liaan
Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:20

Ik meld mij hier ook. Ik heb een 7-jarige Ster - PROK- sport merrie. Ze is nu drachtig van Toto jr en verwacht haar veulen in maart.

Ik wil proberen haar elite te krijgen. Weet alleen niet of ik haar met veulen naar de CK wil doen

www.lianedegroot.nl —> paardensportmassages incl. medical taping, dressuurles en ruiterfitheidstrainingen.

Carmuh
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:23

Vind het interessant om allemaal te lezen hier. Zijn er toch al een al die wat meer ervaring hebben qua keuringen en aanlegtesten, is fijn om te lezen. Wij hebben vandaag weer 3 puntjes in het L2 gescoord, ben zo benieuwd hoe de ibop gaat.

Humulandra Ren STER,PROK,SPORT(Oscar X Dillenburg): B+18(PR:207)-->L1+13(PR:203)-->L2+10(PR:196)-->M1+11( PR:201)-->M2+12(PR:191)-->Z1+11 (PR: 223.5)-->Z2+10(PR:228)-->ZZL+11(PR:228,5)-->
Nèjustico KB (Just Wimphof X Oscar)

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 06:32

Oh mijn favoriete bokt topic ieder jaar. Ik lees in ieder geval mee want ik vind het merrie keuringsseizoen altijd geweldig en vind het leuk om de vorderingen te zien van de verschillende paarden.

Als ik mijn ruin gedurende winter een beetje kan trainen neem ik die in juni wellicht wel mee naar de stamboekopname in Didam kijken of we hem ster kunnen krijgen.
De ruin is een Alexandro uit mijn voorlopig Keur merrie van Elegant x een keur sport pref pres van Zep.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:00

Ik meld mij hier ook even.
Mijn paard gaat begin november ook naar de ibob. Ik hoop dat ik der voor deze tijd nog een keer l2 met winst kan starten. Overig is ze ook drachtig, dus er zit enige haast bij :p ze is gelukkig wel al voorlopig keur en geprokt. Ik ben benieuwd, ook naar het niveau wat op de ibob bereden word!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 47 bezoekers