Trafalgar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Trafalgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:02

Hier is er vandaag ook eentje met Trafalgar geïnsemineerd, nu maar weer afwachten.


Hananass
Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:42

Gucci_, die van mij heeft ook geen franse beenstand. Daarnaast zou ik het wel aandurven op een kleine merrie. De mijne komt uit een merrie van 170, maar wordt echt groot. Volgens zijn groeicurve zou hij boven de 175 uitkomen.
Zijn duvelgedrag komt waarschijnlijk meer voort uit het feit dat hij een hengst is. Als moet ik zeggen dat hij qua karakter gezien zijn trekjes waarschijnlijk meer op zijn moeder lijkt.

Anoeska27: Leuk om te horen! Veel succes :D

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:35

Gucci_ schreef:
Oké, dan hoef ik het om de maat niet te laten en toch maar proberen. Vind hem namelijk mooi bergopwaarts gebouwd en bewegen (als ik mij niet vergis).
Mijn merrie verwacht over ruim een week haar eerste veulen en het is ook afwachten hoe zij gaat fokken.
Las wel dat veel veulens een franse beenstand hebben en dat hij onregelmatig loopt voor?

Wij hebben een nu 2 jarige Trafalgar lopen. De moeder staat Frans, dus als hij inderdaad veulens geeft die Frans staan (ik heb me daar niet in verdiept), zou dat natuurlijk geen handige keus zijn, maar Trafalgar zelf is niet Frans, daarom was hij voor ons wel een optie. Veulen heeft absoluut geen Franse beenstand! Wel had hij bij de geboorte een beetje een "frans" achterbeentje (beetje klem gelegen in de baarmoeder misschien), maar dat is met juist bekappen ook helemaal goed gekomen.
Qua maat kan ik niet zo veel zeggen, wij hadden een grote merrie en ik zou niet weten hoe groot onze twenter is.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:18

Dan is dat een geruststelling, ben zelf weg van de nakomelingen van Totilas, vooral vanwege het karakter en talent, maar omdat ik dacht dat hij zelf vaak wat kleinere veulens geeft, twijfelde ik, mijn merrie is ong 1,60m. Dacht dat je dan het beste een grotere, lang gelijnde merrie (ze is wel meer richting rechthoeksmodel en kort voorbeen) moet hebben, maar aan de andere kant het blijft gokken... en het perfecte paard bestaat niet :D

Heb nu een merrie gezien, maar die is zelf erg beknopt, dus daar zal Trafalgar wel niet bijpassen...

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: Trafalgar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 09:09

Ons veulen is nu bijna drie maanden oud. Ik vind hem nog steeds heel groot. Van de week gemeten op 1.37m.
Hij is er nu zeker van dat mensen leuk zijn en echt heel vriendelijk en aangenaam in de omgang. In september gaat hij naar Houten naar de open veulenveiling. Vorig jaar hebben we daar voor het eerst een veulen verkocht en dat is goed bevallen.

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Trafalgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:46

We zijn laatst weer bij onze twenter geweest. Hij is wel redelijk kort (wat mams niet was), maar wel nog steeds onwijs lief. Verder is hij qua exterieur niet heel verkeerd, wat kortbenig, maar dat komt van zn moeder.
Qua grootte is hij ongeveer gemiddeld met de rest van zijn opfok kudde, weet niet hoe groot precies want we hebben niet gemeten. Moeder was rond de 1.70

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 15:01

Even een update over onze Trafalgar. Afgelopen zaterdag is hij in Houten op de veiling verkocht. Ik ben zo blij met de nieuwe eigenaar. Hij gaat naar Leunus van Lieren.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Trafalgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:12

Gefeliciteerd met de verkoop! Altijd fijn als ze een huisje krijgen waar ze alle mogelijke kansen krijgen.

Neil2018
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:27

Hoi,

Ons eigen fok product is Trafalgar uit een Metall x Amor merrie. Moeder en een dochter zijn al enkele jaren in ons bezit. We kennen moeders karakter door en door en zien ook dingen terug in het trafalgar veulen. Opvallend aan het veulen is de nuchterheid (wat moeders totaal niet is), ontzettend slim en erg eigengereid. Hij is dol op mens en dier!

Ik ben benieuwd naar het karakter van andere Trafalgar nakomelingen..!

Houkjeanna2
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:37

[ img ]

Mijn Trafalgar merrie, nu 161 cm en wordt eind april 2. Heeft een heel rustig karakter, wel een echte merrie. Komt uit een voorlopig keur merrie van Bodyguard. Komt hier net uit het land, dus even door het winterhaar heen kijken :).

Ik zou haar bij voorkeur volgend jaar laten dekken door een zwarte hengst. Ook wil ik haar heel graag eens, mocht alles goed gaan, onder de hengst Aktion.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:53

Houkjeanna2 schreef:
[ [url=m/wxjYzr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Trafalgar merrie, nu 161 cm en wordt eind april 2. Heeft een heel rustig karakter, wel een echte merrie. Komt uit een voorlopig keur merrie van Bodyguard. Komt hier net uit het land, dus even door het winterhaar heen kijken :).

Ik zou haar bij voorkeur volgend jaar laten dekken door een zwarte hengst. Ook wil ik haar heel graag eens, mocht alles goed gaan, onder de hengst Aktion.

Is die niet dood.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Trafalgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:54

Ik ga deze week mijn Trafalgar uit de opfok halen. Zal eens zien of ik er een mooie foto van kan maken.

Houkjeanna2
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:05

janderegelaa schreef:
Is die niet dood.

Er moet nog diepvries zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:45

Houkjeanna2 schreef:
janderegelaa schreef:
Is die niet dood.

Er moet nog diepvries zijn.

En dat kun je hier: xenophon@vnet.hu krijgen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:47


KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:57

Houkjeanna2 schreef:
[ [url=m/wxjYzr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Trafalgar merrie, nu 161 cm en wordt eind april 2. Heeft een heel rustig karakter, wel een echte merrie. Komt uit een voorlopig keur merrie van Bodyguard. Komt hier net uit het land, dus even door het winterhaar heen kijken :).

Ik zou haar bij voorkeur volgend jaar laten dekken door een zwarte hengst. Ook wil ik haar heel graag eens, mocht alles goed gaan, onder de hengst Aktion.


Zul je net zien, komt er een prachtige vos uit ! _O-

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Houkjeanna2
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:05

KahluaB schreef:
Houkjeanna2 schreef:
[ [url=m/wxjYzr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Trafalgar merrie, nu 161 cm en wordt eind april 2. Heeft een heel rustig karakter, wel een echte merrie. Komt uit een voorlopig keur merrie van Bodyguard. Komt hier net uit het land, dus even door het winterhaar heen kijken :).

Ik zou haar bij voorkeur volgend jaar laten dekken door een zwarte hengst. Ook wil ik haar heel graag eens, mocht alles goed gaan, onder de hengst Aktion.


Zul je net zien, komt er een prachtige vos uit ! _O-


Ik hou niet van vossen :D , dus gewoon een hengst uitzoeken zonder vosfactor :j

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:21

Citaat:
Ik hou niet van vossen :D , dus gewoon een hengst uitzoeken zonder vosfactor :j

Kleurtjes fokker dus ! :roll:

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Houkjeanna2
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:45

KahluaB schreef:
Citaat:
Ik hou niet van vossen :D , dus gewoon een hengst uitzoeken zonder vosfactor :j

Kleurtjes fokker dus ! :roll:


Als ik een vos niet mooi vind neem ik inderdaad geen vos, dat betekend niet dat er niet meer criteria aan gebonden zijn.

Heerlijk dat mensen zo snel een oordeel hebben.

KahluaB
Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:52

Als er iets is dat niet belangrijk is aan een paard is het wel zijn kleur.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Houkjeanna2
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:08

KahluaB schreef:
Als er iets is dat niet belangrijk is aan een paard is het wel zijn kleur.


Mee eens, en zoals de meesten wel weten is Aktion een schimmel dus het is niet dat ik alleen maar zwart wil fokken. Als je toch criteria moet stellen om bepaalde hengsten uit te sluiten, dan zou dat voor mij een reden KUNNEN zijn.

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 13:55

Hoe loopt het lijntje verder na Bodyguard?


Onze eerste Trafalgar is verkocht. Ik hoop hem mettertijd weer terug te zien in de sport.
De merrie is opnieuw dragend van Trafalgar en als het veulen dit jaar net zo leuk is als de vorige denk ik dat we opnieuw voor Trafalgar kiezen.
Ik hoop op een merrie, die blijft dan als hopelijke opvolgster voor haar mama.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:56

Sjarett schreef:
Hoe loopt het lijntje verder na Bodyguard?


Onze eerste Trafalgar is verkocht. Ik hoop hem mettertijd weer terug te zien in de sport.
De merrie is opnieuw dragend van Trafalgar en als het veulen dit jaar net zo leuk is als de vorige denk ik dat we opnieuw voor Trafalgar kiezen.
Ik hoop op een merrie, die blijft dan als hopelijke opvolgster voor haar mama.

Wat is de afstamming van die Trafalgar?

Houkjeanna2
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 07:14

[quote="Sjarett"]Hoe loopt het lijntje verder na Bodyguard?


Trafalgar x bodyguard x mondriaan x duc de normandie

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re: Trafalgar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 14:04

Jandereagelaa onze Trafalgar komt uit een Spielberg x Gribaldi x Doruto


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers