Een eigen pony, maar waar komt ze vandaan..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nine1987
Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:53

WM_ schreef:
Zo die link is wel even naar om te lezen ja! Maargoed, blij toe dat het nu verboden is. Dierenwelzijn in NL (en misschien nog wel meer in andere landen) heeft nog veel winst te behalen.

Ik heb reactie gehad dat niet zeker is welke hengst mijn merrie van is, en dat ze uit een zwarte merrie zou komen. Die merrie was een privé merrie zoals in het mailtje staat , of die da ook voor bloedtapperij gebruikt is, dat is me niet geheel duidelijk.

Nu schijnt ze dus met 5 maanden verkocht te zijn en bij een handelaar terecht gekomen waar ik vrees dat haar slechte toestand en angst voor mensen aan te wijden is.
Van die handelaar dus weer naar degene waar ik haar van gekocht heb, waar ze slechts enkele weken heeft gestaan ivm omstandigheden. Met die ex eigenaar heb ik nog zo af en toe mail contact, deze is ook geschrokken hoe de handelaar eigenlijk voor de pony is geweest.

Goed. Al met al hebben we nu een flinke verkoudheid overwonnen, daarna ingeënt maar helaas een forse oogonsteking die ook nog eensoversloeg naar het andere oog. (Heb ik ook geen topic over geopend gezien de angst/risico op mamaanblindheid).

Inmiddels zijn we een week gestopt met zalven en maakt ze het vooralsnog goed *klopt af*.
Ze is wel al die tijd buikig gebleven maar krijgt dan ook veel (ruw) voer. Ik denk niet dat ze dragend is. Er is een stal gebouwd en ponylief kan dus heerlijk de winter al haar energie in haar lichaam stoppen en groeien.
Vandaag gemeten op 1.30 m :)
Nu duimen dat we de ziektedingen gehad hebben en ze zichzelf lichamelijk en geestelijk kan ontwikkelen!

Over overige tapperijen weet ik niet veel (gelukkig maar). Heb je geen papieren waarop staat waar of door wie je pony gefokt is



Jawel, en ook contact gehad met de fokker.. Maar deze heeft haar verkocht aan een particulier.. En vanuit die particulier moet ze ofwel bij handelaar ofwel bij tapper terecht zijn gekomen..

<3 Sneakers <3


Dolce1
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:10

mijn haflinger komt ook uit de bloedtapperij in Panneden, Vorig jaar heeft ze ook een bont veulen gekregen. Graag zou ik met mensen in contact komen die hier ook een paard vandaan hebben en evt een bont veulen

groetjes Diane

maessie
Berichten: 5718
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Een eigen pony, maar waar komt ze vandaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:21

Ik ken de familie Bouwman enigszinds, maar die hebben al een poos geen bloedtapperij meer hoor ;) dit mag niet meer in nl.
Wij hebben ook jarenlang een pony van een andere bloedtapperij gehad, echt goud waard dit dier, loopt nu nog steeds ponylesjes met kleine kindjes.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Dolce1
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-02-20

Re: Een eigen pony, maar waar komt ze vandaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:50

in het paspoort staat de naam van bouwman en een nr die van haar was voor bloedafname.
hoelang geleden is z'n tapperij al verboden geworden?
mijn merrie is nog drachtig geworden daar. dus 2018 gedekt daar. veulen is vorig jaar juni geboren

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:21

Dolce1 schreef:
mijn haflinger komt ook uit de bloedtapperij in Panneden, Vorig jaar heeft ze ook een bont veulen gekregen. Graag zou ik met mensen in contact komen die hier ook een paard vandaan hebben en evt een bont veulen

groetjes Diane

Dat vind ik best bijzonder dat jouw Haflinger een bont veulen heeft gekregen,omdat de Haflingerkleur heel sterk vererft.

Risxx
Berichten: 143
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:23

anjali schreef:
Dolce1 schreef:
mijn haflinger komt ook uit de bloedtapperij in Panneden, Vorig jaar heeft ze ook een bont veulen gekregen. Graag zou ik met mensen in contact komen die hier ook een paard vandaan hebben en evt een bont veulen

groetjes Diane

Dat vind ik best bijzonder dat jouw Haflinger een bont veulen heeft gekregen,omdat de Haflingerkleur heel sterk vererft.

Eender welke kleur x heterozygoot tobiano hengst = 50% een bont veulen. Daar heeft de Haflinger merrie verder helemaal niks mee te maken.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Een eigen pony, maar waar komt ze vandaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:34

O okay. Omdat de kruisingshaflingers die in wel zie eigenlijk dan ook meestal haflingerkleur hebben.

cissy
Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:42

Haflingerkleur is 'gewoon' vos dat is niks bijzonders.
Dat is recessief dus zet daar een homozygote bonte op en je krijgt kleur.

Is oud topic dat weet ik, maar die bonte waarbij AQHA wordt gezegd kan never nooit AQHA zijn, want AQHA is het quarterstamboek en een quarter is nooit bont.
Kan hooguit APHA zijn als het een geregistreerde paint zou zijn.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Thumbelina
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:38

100 jaar later, maar...
Onze Cappuccino komt ook van Bouwman in Pannerden! Zij komt uit 2008 en heeft meerdere veulentjes gehad. Ze is 1,28 hoog!

[ img ]

Ook ik ben mega geïnteresseerd in alle paardjes die daar vandaan komen en hoop haar kinderen nog eens voorbij te zien komen.
Dit is een van haar kinderen.

[ img ]

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Een eigen pony, maar waar komt ze vandaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:39

Die bonte van de vorige pagina kan nooit een AQHA zijn. AQHA is quarterhorse, en die aanvaarden geen bonte paarden. In het beste geval is het een APHA, maar ik vermoed gewoon een pinto.

Born to slide, forced to work

sanveck
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:33

Thumbelina schreef:
100 jaar later, maar...
Onze Cappuccino komt ook van Bouwman in Pannerden! Zij komt uit 2008 en heeft meerdere veulentjes gehad. Ze is 1,28 hoog!

[ [url=m/nSqKy3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook ik ben mega geïnteresseerd in alle paardjes die daar vandaan komen en hoop haar kinderen nog eens voorbij te zien komen.
Dit is een van haar kinderen.

[ [url=m/ZLogou.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn pony komt ook bij Bouwman vandaan in geboren daar, wij hebben haar nu 2 jaar en pony heeft heel veel talent zo jammer dat afstamming niet bekend is :-( maar moet wel new forest inzitten

sanveck
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 14:35

sevke schreef:
Die bonte van de vorige pagina kan nooit een AQHA zijn. AQHA is quarterhorse, en die aanvaarden geen bonte paarden. In het beste geval is het een APHA, maar ik vermoed gewoon een pinto.



Het ligt eraan waar paspoort is uitgegeven die van ons heeft ook stempel AQHA paspoort maar pony is een new Forrest, waarschijnlijk goedkoopste paspoort uitgifte

Vosje25
Berichten: 224
Geregistreerd: 12-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:11

Thumbelina schreef:
100 jaar later, maar...
Onze Cappuccino komt ook van Bouwman in Pannerden! Zij komt uit 2008 en heeft meerdere veulentjes gehad. Ze is 1,28 hoog!

[ [url=m/nSqKy3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook ik ben mega geïnteresseerd in alle paardjes die daar vandaan komen en hoop haar kinderen nog eens voorbij te zien komen.
Dit is een van haar kinderen.

[ [url=m/ZLogou.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk nog een van daar Wat een knap beest zeg
Die van mij is inmiddels bijna helemaal schimmel geworden
[ img ]

[ img ]

Ben wel benieuwd hoe het met de rest vergaan is!

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Een eigen pony, maar waar komt ze vandaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:52

[ img ]
De bonte is er ook 1 van. Verkocht uit de laatste groep in 2015.

Filip17
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:00

Hallo iedereen,
Ik ben ook al even op zoek naar de namen van de vader en moeder van onze pony en vond zo dit forum want blijkbaar komt hij ook van bij Bouwman in Pannerden. Geen idee wat het dier allemaal heeft meegemaakt maar het is wat ons betreft de liefste en mooiste pony en daarbij dan nog eens een topper want mijn dochter rijdt er het ene na het andere prijsje mee in dressuur en binnenkort gaan we er zelfs nationaal mee rijden.
Maar mocht er toch iemand iets meer over weten, zijn officiële naam is Bergs-Sep-09-92 (beetje vreemd wel), wij noemen hem gewoon Sep. Hij is een vosje, ruin en intussen 14 jaar.
Ik ben wel heel blij te kunnen vaststellen dat er toch wel wat pony's in een leuk stalletje terecht gekomen zijn. Mijn dochter is er dagelijks mee bezig, aan aandacht geen tekort.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers