Goede opfok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:35

Hallo, ik wil binnenkort mijn merrie laten dekken, maar nu wil ik alvast even uitzoeken wat een goede opfok is. En wat eventueel de kosten ervan zijn.

Regio maakt niet uit. Ik ben bereid heel Nederland of Belgie door te rijden. Ik zoek een opfok waar het veulen in een groep komt te staan en lekker in de wei kan lopen om zo zijn plek te leren kennen en lekker kan opgroeien.

Wat zijn jullie goede en nare ervaringen en kosten mochten jullie dit prijs willen geven. Ik heb al veel op google gezocht maar niet echt iets gevonden. Ook hier via de zoek machine en wiki kan ik vrij weinig vinden.

MVG

X_Sam_X
Berichten: 339
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:46

Eagles Ranch op Texel *\o/*
Heerlijk opgroeien met veel vriendjes maar ook met een paar ouderen voor de opvoeding. Mijn merrie staat op een enorm stuk land daar in een gemengde kudde, al de hele winter. Ze krijgen genoeg hooi bij en er is toezicht, prijzen vallen ook heel erg mee, die kun je op de site vinden.

Dit was vorige week, het is echt prachtig daar voor de paarden.

Afbeelding

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:20

Veel opfokbedrijven bieden in de winter geen weidegang, maar vaak komen ze dan wel dagelijks een paar uur in de paddock.

Overigens zitten er 2 goed bekend staande opfokbedrijven redelijk bij jou in de buurt:

www.kleinpopkensburg.nl - Middelburg
www.anicare.nl - Oude-Tonge

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:25

Ik rijd een paard dat staat op stal De Ontginning: http://www.deontginning.nl/Opfok.html in Dalfsen, dichtbij Zwolle.

Verder gaan ze volgens mij altijd naar buiten, hoelang weet ik niet... Zie er altijd heel veel paardjes staan. Weet eigenlijk niet zoveel over de opfok, maar je kunt natuurlijk altijd even bellen of mailen! :)

Hoop dat je wat kan vinden!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:26

F-AM --> KS.

In de kraamstal lopen er ook wel diverse topics over opfokstallen. Al zullen er misschien wel al nieuwe plaatsen zijn bijgekomen of enkele weggevallen.

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:48

bedankt voor het goed zetten, ik twijfelde al.

Ziolette, bedankt ik ga eens kijken en contact opnemen :).

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 04:59

Die van mij staat bij ani care ben zeer tevreden Ze staan in de zomer in een kudde op de wei In de winter gaan ze als het weer het toe laat in de paddock Moet wel zegen dat dit niet elke dag is hij is er voorzichtig mee wat dat betreft Maar mijn ventje van bijna 2 ziet er super goed uit En de boxen zijn zo groot en mooi licht Dat ze echt genoeg beweging hebben Hele dag onbeperkt hooi in de winter dus ze vervelen zich niet

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:14


xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:16

dresjoepie: mag ik bragen hoeveel je betaald?

mocht je niet openbaar willen gooien mag het ook in pb :)

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:20

Mijne staat bij verboon in Schiedam ben er super over te spreken. In de winter staan de in grote stallen en komen ze een paar uur in een mega overdekte paddock en in de zomer staan de in mega weilanden waar ze ook nog eens om de zoveel tijd worden verweid zodat ze altijd gras hebben. De weilanden zijn eigenlijk nooit naar dat vind ik een groot plus punt. Je bent altijd welkom bij je paard en in de winter mag je er alles mee doen dus uit de groep halen enz. Ze zorgen erg goed voor je paard en je word van alles op de hoogte gehouden ze gaan netjes naar de smid, worden geënt en zijn dagelijks in handen.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:20

Ik hoor over de Eifel opfok altijd hele goede verhalen. Maar dat is natuurlijk wel heel ver, dus dat moet je wel willen natuurlijk.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:51

ik heb hele slechte ervaringen met verschillende opfokadressen. (dood, ondervoed, en met ernstig letsel weer opgehaald).
Een merrieveulen zou ik bij de moeder op dezelfde stallocatie aanhouden en ja een hengstveulen toch naar de opfok. Echter dan wel een waar ik regelmatig kan komen kijken en controle kan houden.

Helabitha

Berichten: 354
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: haarlem

Re: Goede opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:20

Ik zou altijd een opfok kiezen waar je zo nu en dan langs kan en vaker als dat nodig bijv als je veulen ziek is. (Tenzij je de opfok heel goed oid). Ik heb hele goede ervaring stal zwetsloot in oud ade, bij leiden.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:25

Ik hoor goede verhalen over De Lindehoeve in Emst:
http://delindehoeve.nl/

Buurpaard van mijn pony komt daar net vandaan en zijn eigenaresse was erg tevreden over de service. Tarieven staan op de site.