Bojar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody
Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 09:38

Kent iemand deze hengst en heb je er misschien informatie over en een foto van?


Dees
Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 11:07

Heb deze hengst afgelopen week gezien op de nationale NRPS keuring. Imponerende grootgeraamde donkerbruine hengst van 1996, afstammeling van NRPS hengst Bachelor en ik meende een Cassini-merrie (in ieder geval een holsteiner). Er waren ook veulens van deze hengst op de centrale keuring en die scoorden vrij hoog. Kortom, heel interessant dier om mee te fokken als je niet perse KWPN wilt fokken. De hengst zelf was derde in de rubriek Bestgaand rijpaard grote maat, maar had beter kunnen scoren als hij ontspannender was geweest, vooral in stap. Zijn halfbroer van dezelfde eigenaar De Lange, Bugatti, was tweede. Ook Bugatti-veulens waren mooie en goedbewegende veulens. Een redelijk groot aantal merries uit Bachelor werden die dag ster en/of keur verklaard. Ik vond het heel interessant om ze echt te zien, overweeg serieus om met Bojar te fokken. Ik zag Bojar liever dan Bugatti, maar dat verschil is niet heel erg groot. Heb helaas geen foto voor je.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cody
Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 11:36

Ik overweeg niet om zelf te gaan fokken met Bojar maar heb gister een dochter van hem gezien (de stalgenoot van Des, het paard van Riette) en dat vind ik zo'n verschrikkelijk mooi beestje dat ik wel benieuwd was naar Bojar.
Heb al eerder een zoon van hem gezien, ook een prachtbeestje dus ik ben wel erg nieuwsgierig geworden naar Bojar zelf.

Cody
Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 16:12

Iemand anders die deze hengst kent?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jaap_2005, Ubermetrics en 65 bezoekers