Veulendeken..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 19:32

ik zag op marktplaats iemand die een veulendeken te koop had. Maar een veulen draagt toch geen deken, of had ik dat altijd verkeerd begrepen?
Wat koop je wel allemaal voor een veulen, alleen t halster? (afgezien van poetsen enz.)


Yentl
Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:34

eum ja ze doen dat wel voor een fries een deken zodat ie niet verkleurd maar een veulendeken nee

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jantina
Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:05

Dat is eigelijk hele grote onzin, tenzij je veulen iets heeft oid, ziek ofzo.
Je veulen staat buiten, ontwikkeld een giga- vacht ongeacht welk ras het is en zal het niet koud hebben. Je doet toch niets met je veulen, dus hij kan gerust een dik pak haren hebben, hij zweet toch niet!

Het enige wat je voor een veulen nodig hebt zijn wat vriendjes in de wei en een halstertje met een touw.

janna
Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:09

f
Laatst bijgewerkt door janna op 22-03-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 12:10

Normaal gesproken hoeft een veulen geen deken. Maar soms doen ze het wel als het een heel laat veulen is en het rotweer buiten is. Of als het heel erg vroeg is natuurlijk (februari bijvoorbeeld)
Vaak zijn het 3 dekentjes, in 3 verschillende maten omdat veulentjes heel snel groeien.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Wil je een gesprek onder vier ogen voeren, dan is een Korte Wandeling verstandiger dan met zijn allen te gaan Hossen"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-08-07 13:11 ]</font>

Pink_Horizon
Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:21

Lijkt mij niet echt nodig, maar ja sommige mensen denken daar kennerlijk anders over.
Voor Pinky had ik aleen poetspullen, een halstertje (2) en wat halstertouwen. Meer heb je eigenlijk niet nodig lijkt mij

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:34

Onze laatste veulen was een "foutje"..
(zie profiel)

het diertje werd geboren op 3 januari en aangezien wij vinden dat een veulen de kans moet hebben om lekker buiten te rennen en te spelen, hebben we haar tot eind maart met een dekentje op laten lopen.
's nachts ging hij meestal af...

littleroosie
Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:35

Bij divoza staan ze ook te koop :?

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 15:42

zelfs in de winter schijnen ze ze niet nodig te hebben hoor.
heb thuis een boek waarin veulens staan die midden in de winter zijn geboren en gewoon buiten lopen.
mIsschien moet je ze ff een paar dagen op stal houden en als het rustig weer is kunnen ze best naar buiten. veulendekens ONZIN. het moet ook niet gekker worden

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 15:44

ik heb altijd geleerd dat dekens te zwaar ware voor hun maar toen hadden ze geen speciale. ik vind een deken zielig, dat zit toch alleen maar in de weg bij zulke sprongen?

visje
Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 15:57

IK hou sowieso niet echt van dekens op paarden, maar ik kan er nu wel in komen dat Sjuimpje dat heeft gebruikt bij een veulen van januari. :)) Is het een leuk paardje geworden ? :+

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:02

Citaat:
Op 2001-08-07 16:57, schreef visje:
IK hou sowieso niet echt van dekens op paarden, maar ik kan er nu wel in komen dat Sjuimpje dat heeft gebruikt bij een veulen van januari. :)) Is het een leuk paardje geworden ? :+

Ik ga deze week weer kijken, ze staat nu in een groep en ben al een paar maanden niet meer geweest.
Cowgirl, ik denk dat je pas zulke uitlatingen kan doen als je zelf een veulen hebt gehad die omstreeks die tijd is geboren.
Ik heb het namelijk eerst 2 dagen zonder geprobeerd maar dan lag ze te shaken op de grond!
Het is ook niet zo dat ze alle dagen met een deken op stond, als het zonnetje scheen stond ze zonder alleen vorig jaar hebben we een flink aantal koude periodes gehad waarbij we haar niet zonder konden laten staan.

btw, de dierenarts die haar een veulenprikje kwam geven heeft zelfs nog een compimentje gemaakt omdat ze op deze manier gewoon lekker buiten kon staan!

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-01 16:03

even offtopic maar tis zinloos om er een nieuwe topic over te maken, opfok stallen, gaat dat per ras? of kunnen er allerlei rassen door elkaar

Balte
Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 18:00

Mijn veulen is eind maart geboren maar het heeft toen nog flink gevroren. Ze stond te bibberen in de stal. Ze had ook helemaal geen dikke donzige vacht maar eerder fijn haar. Op advies van de veearts heb ik toen een dekentje gekocht en eenmaal ze het gewend was, had ze duidelijk deugd van de warmte. Gelukkig werd het na een week weer warmer want zo'n veulendeken is heel erg vlug te klein.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers