KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:33

Hey leuk, had dit topic nog niet gezien. Hoop dat mijn hengst vrijdag mee kan doen. Is zaterdagnacht uit zijn stal gebroken, heel de deur eruit gemept en is toen bij de merries aan de overkant over de stalwand gaan hangen. Heeft daarbij de halve stal verbouwd. Uiteindelijk viel de schade relatief mee. Oppervlakkige snijwond op zijn pijpbeen (geneest gelukkig heel mooi) en diepe schaafwonden onder zijn kogel. Dat laatste veroorzaakt een wat dikkere koot nu. Morgen kijken of hij recht loopt en dan beslissen of we vrijdag gaan of uitstellen naar maandag.

Pluk de dag!



BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:06

Ja was even schrikken, maar heb nog hoop dat hij op tijd hersteld. Herkeuring is maandag al dus dat levert ook maar 3 extra dagen op. Voorlopig nog maar uitgaan van het positieve.
Het is nummer 472, Governor x Ferro

Pluk de dag!

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:21

Ja inderdaad, gelukkig deed hij het niet 1 dag van tevoren, het kan altijd erger hè?

Heb hem vanochtend voor het eerst weer gelongeerd. De eerste 2-3 passen liep hij iets voorzichtig (denk dat de schaafwonden een beetje trekken), maar daarna liep hij gelukkig helemaal recht. Ik vond het zoó spannend, was er helemaal misselijk van vanochtend haha.
Dus we gaan er maar voor vrijdag, kan alleen nog maar beter worden nu (mits hij niet iets nieuws verzint). *afkloppen* Dierenarts maakt een verklaring dat zijn iets dikkere koot veroorzaakt is door een ongeval (oorzaak is duidelijk zichtbaar, maar verklaring schijnt nodig te zijn) en dan hopen dat dit allemaal nog iets op gaat leveren.

Pluk de dag!

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:27

Onze hengst ging vrijdag niet door, maar dat hadden we al begrepen voordat hij gelopen had toen we zagen wat er wél doorging. Hij moest meer rijtypisch zijn ( geen idee wat ze daar mee bedoelen). Geen negatieve dingen verder, gangen waren voldoende, hij moest alleen nog krachtiger worden met meer afdruk in galop en draf. Ik ben tevreden, het commentaar klopt met wat ik zelf ook zag. Hij liet zich wat minder zien dan thuis, zag aan hem dat hij het toch wel erg spannend vond allemaal. Het was een fantastische ervaring. Heb samen met mijn dochter een hele leuke en toch ook spannende dag gehad. Hij werd echt hengst daar, had af en toe mijn handen echt vol aan hem.
Op de terugweg naar huis was hij zo moe dat hij tegen de trailerwand hing te slapen. Toen was het weer echt een puppy-paard.
Ik ga hem nu opgeven voor de online sales, alleen moeten ze daar klinisch en röntgenologisch gekeurd voor zijn. Ik heb hem eind april röntgenologisch laten keuren en daarna prok certificaat aangevraagd, hoop dat dat geldig is hiervoor. Klinische keuring krijg ik voor dinsdag (laatste inschrijfdatum) wel rond maar rest zie ik niet haalbaar voor dan. Vind het financieel dan toch ook wel een dingetje als hij dan nóg een keer foto's zou moeten laten maken. Maar daar bel ik morgen het KWPN even voor.
Mocht hij niet genoeg opbrengen op de keuring dan koop ik hem terug, laat hem castreren en ga ik hem zadelmak maken.
Ben benieuwd.

Pluk de dag!

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:40

Elisa2 schreef:
Welke was van jou BusyMissy?

Nr 472, Governor x Ferro

Ik wil ook gaan kijken in den Bosch maar weet nu nog niet wanneer ik vrij kan krijgen, wordt waarschijnlijk in het weekend.

Pluk de dag!

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:30

Bedankt voor de link firegirl!
Hij staat er mooi op :)

Helaas zijn de röntgenfoto's niet meer geldig voor de veiling, dan moet ik hem dus volledig opnieuw laten keuren en dat kost me meer dan €500,00. Heel jammer maar dat ga ik dus niet doen.
Baal enorm hiervan. Als ze dit nou vooraf meedelen, dan had ik hem later in het jaar laten keuren.
Nou snap ik waarom de hengstenhouders dat altijd in het najaar doen. Dacht altijd dat dit te maken had met het overgaan van weideseizoen naar binnen, maar dit zal er ook wel mee te maken hebben dan.

Pluk de dag!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 11 bezoekers