KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:47

Mag ik mij ook weer melden? :D

Twijfel nog steeds een beetje, want ze was een laat veulen en vorig jaar heel ziek geweest. Jolisa begint nu pas een beetje te ontwikkelen. Ze is van Uphill x elite pref IBOP sport v. Vincent x Balzflug. Mijn idee is om de komende maand wat fanatieker te gaan longeren en dan de knoop doorhakken.

[ img ]

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:00

Leuk om het topic weer een beetje te volgen!

Heeft iemand hier ervaring met het klaarmaken van een merrie met veulen aan de voet? Mijn merrie was vorig jaar nog te jeugdig, maar begint nu mooi uit te zwaren. Ik twijfel daarom tussen begin juli voorbrengen of IBOP/EPTM in het najaar. Eind juni is ze 4 jaar.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:24

yvonnepuntnl schreef:
Sue_ schreef:
Nee, maar de merrie is al wel ster geworden dus zo dramatisch zal het ook niet zijn.

Nee, maar er is nog altijd een verschil tussen een stermerrie en een keur of elitemerrie.
Op de laatste CK in Gelderland werden in de rubriek waarin mijn merrie liep ook een aantal ster-sportmerries niet bevorderd.
Die van mij wel hoor :D


Vond ze anders in N-H wel erg soepel! Vroeg mij bijna nog af wat de waarde van een elitemerrie dan nog is. Z dressuur is voor mij anno 2018 niet direct een bijzondere prestatie meer..

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met het geven van premies op veulenkeuringen? Zie het in de uitslagen niet meer terugkomen, maar bij de speciale veulenkeuringen in het noordoosten worden er blijkbaar nog wel premies genoemd.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:28

Chique merrie ajesca

Die van mij (Toto Jr. x Armani) staat nog op een ander adres, wil haar eind deze maand ophalen om alvast wat te longeren en hobbelen in de molen. Eind april gaat ze voor 8 weken richting de trainingsstal voor het keuringsklaar maken.

Hee VValar :wave:

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:11

Vandaag mijn Toto van bijna 3 weer opgehaald bij haar opfokadres. Ze is nog niet de grootste, maar als ze gaat bewegen dan verandert ze helemaal. Trainingsstal zag het ook wel met haar zitten voor het keuringsklaar maken. Nu beetje thuis in de molen en longeren en dan hopelijk in juni naar de stamboekkeuring. Foto volgt nog :)

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:16

https://youtu.be/uc8DOnxlNVk
Dit is mijn 3-jarige. Ik ben toch geneigd om haar eerst te laten beleren en daarna pas voor de keuring of test. Vind het voor mezelf eigenlijk belangrijker dat ik straks in de zomer alvast wat kan sturen.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:30

Zonde Bucephalus! Hopelijk is ze snel weer beter. Waren er nog grote wijzigingen t.o.v. de normale opname voor Corona?

Dat klinkt niet goed Gomir..

Vvalar, jullie springmerrie doet maandag ook mee toch?

Hier last minute besloten om met een 4-jarige naar de opname te gaan. Voorbereiding is niet zo perfect en lang als normaal, maar het is nog ook zonde om het helemaal niet te doen.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:21

Zonde ajesca en rockey! Je hoopt toch op een mooie prestatie.

Om die reden (en nog wat) uiteindelijk vandaag niet naar de stamboekopname gegaan. Ze liep hier thuis in de rijbak onder het zadel top, eigenlijk veel beter dan los. Gaan nu op korte termijn voor de IBOP.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh
Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:34

gomir schreef:
Het heeft weinig te maken

Ik heb eind mei beide polsen gebroken bij een ongeluk in de wei. Nu uit het gips, maar nog niet in staat om te longeren (over rijden hebben we het al helemaal niet...)


Wow, heftig! Sterkte, ik hoop dat je straks weer kan longeren, maar ook rijden.

Vvalar, van harte gefeliciteerd met de mooie punten van jullie merrie. Leuk paard ook zo vanaf de foto’s. Gaan jullie voor de IBOP in november?

Liaan, hoe is het met jouw M?

Succes morgen Kendra :)

Ajesca, ik snap je afweging. Zou niet te lang wachten met de IBOP, helaas weet ik uit ervaring dat er vanalles kan gebeuren: mijn fokmerrie kreeg op de keuring magere punten, is gewoon een beste merrie. Wel voorlopig keur. Daarna kreeg ze een ernstig ongeluk en elite zal er nooit meer inzitten, terwijl ze dat wel met gemak zou halen :( Lang doortrainen is te risicovol. Gelukkig fokt ze goed.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers