KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:51

Ik kom even binnenvallen: Ik ging vroeger heel veel naar CK's en Pavo. Dit jaar had ik tijd over en dacht laat ik ff naar Houten en Ermelo gaan.

Ik ben mij kapot geschrokken! En niet over de kwaliteit van de paarden, daar zeg ik niets over. Maar de hoeveelheid ( of meer niet) van de Pavo starts. Zowel Ermelo als Houten was een A4tje vol. Ermelo had 11 starts! En dan heb ik de 4,5 en 6 jarigen bij elkaar opgeteld. 10 jaar geleden kon je van 8 uur sochtends tot 18 uur savonds Pavo kijken. Het was een bomvol programma!
Houten was niet veel beter.

Dan nog even over het publiek. Vanmiddag in ERmelo zat er een handjevol mensen. Het was gewoon genant.

Iemand enig idee waarom die CK's en Pavo's totaal niet meer leven?


Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:10

Jester_ schreef:
Ik denk dat er teveel competities zijn. Het zijn veelal hengsten, die moeten ook nog dekken, je hebt de hengstencompetitie, wk selectie, subli cup, gewone selecties voor regio's/NK. Je kan niet overal tegelijk zijn met je 4jarige paard..

10 jaar geleden had je echt niet een stuk of 100 a 200 meer ggk hengsten. Normaal zat Ermelo bom en bomvol met Pavo paarden ( Ok, 80% had er niets te zoeken) maar het was erg druk, net als CK Brabant.

Pavo is volgens mij een verplicht onderdeel voor de GGK hengsten, al meet het KWPN met veel maten wat dat betreft.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:23

Dat WK was er 10 jaar geleden ook al :D

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:29

Mijn gevoel zelf zegt dat mensen steeds minder waarde hechten aan een predikaat of aan de pavo. Er staat daar een selectief clubje mensen te keuren en vriendjespolitiek is niet iets wat niet gebruikt wordt :D
Zelf sta ik ook niet te springen om mijn dieren voor te stellen, waarom zou ik, de sport is veel interessanter. Moet je je paard laten keuren aan een jury waarvan je van te voren niet weet hoe hun pet staat? ( al zullen ze dat echt ten goede trouw doen in hun beleving)

Ook het publiek is er gewoon niet meer, de interesse is er niet. Ik gok dat over een paar jaar er geen CK meer is.


Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:17

Hc en pavo was wel degelijk een traject waaraan de ggk hengsten moesten meedoen tenzij dat afgelopen 2 jaar is veranderd. Wel konden ze direct instromen in de halve finale.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:53

paardje schreef:
Van die mening was ik eerder ook en daar houd ik zelf helemaal niet van. Dit jaar toch maar weer eens mee gedaan, gewoon voor de ervaring. Ze zaten er inderdaad weer tussen, maar vergeleken een aantal jaren geleden viel het me wel reuze mee. Heeft er denk ik ook mee te maken dat hert nu meer een proef is die gereden wordt.

Er deden er ook maar bar weinig mee, dus heel veel vergelijkingsmateriaal had je niet :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers