KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:59

Mag ik mij ook melden?

Ik ben bezig met de 3jarige van de staleigenaar. 11 juli moet zij voor de keuring.

Ik had gelijk een vraag. Er zit tijdens longeren zo weinig looplust in en ze is heel sterk tijdens longeren. Helaas ook geen roundpen en dus word ik de hele bak doorgesleurd omdat ze de bocht dan niet wilt maken :x

Als ik haar uit de wei haal moet ik haar ook voortslepen i.p.v. dat ze gewoon lekker meeloopt.

Los wilt ze zich wel redelijk laten zien gelukkig.

Ik ga in ieder geval lekker meelezen en proberen mee te kletsen als dat mag

Billini❤️❤️



N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:55

Ja kan wel maar moet ik het ook elke x weer weghalen dus ben nog bezig met verzinnen hoe. Vorige x dat ik 2 lomgeerlijnen aan elkaar had geknoopt en dat als afscheiding had gebruikt ging ze er doorheen

Billini❤️❤️

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:51

Nee ze weet het ook niet zo goed hoor we zitten in een leerproces maar zonder de juiste middelen (zoals roundpen) word het wel moeilijker gemaakt. Zeker omdat ze ook geen looplust heeft.

Daarom ben ik opzoek naar een oplossing ;) wat voor mij handig werkt en waar zij niet doorheen gaat

Billini❤️❤️

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:36

Elisa2 schreef:
Grappig hoe werkwijze's verschillen, ik deed voorheen toen ik nog veel jonge paarden zadelmak maakte ze altijd eerst los in de roundpen zodat ze de zweep snapten en het idee dat ze om je heen moeten lopen. En daarna pas aan de longe. Maar het maakt niet uit hoe je het doet, als je maar een methode hebt die werkt en je ze geen ongewenste dingen aanleert..wat hierboven wel het geval lijkt te zijn.



Nouja ongewenst gedrag vind ik een groot woord eerlijk gezegd. Ze word uiteraard gewoon gecorrigeerd als ze het doet en gaat al beter dan eerst, ik vind het ook niet erg als ze het af en toe niet snapt. Maar wat ik wel erg vind is dat een 3 jarige geen looplust heeft, geen wil om te werken. Ze kreeg eerst 1 hele schep biks per dag dat is nu sinds een week verandert naar 3/4 marstall müsli met zwarte haver per dag.

Ik ga morgen rood wit lint meenemen een daarmee ens proberen een cirkel te maken en kijken wat ze dan doet.

Verder is het een super lief paard hoor, zet geen stap verkeerd, nergens bang voor en nergens van onder de indruk en een echte kroeldoos.

Billini❤️❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers