KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:00

Ik lees mee en kom nog even "last minute" binnenvallen.

Ik heb een 3 jarige van Eye Catcher waarmee ik over drie weken naar de keuring ga.
Ze is nu tegen de 1.70m en erg slungelig maar ik ga de gok toch wagen. Ze heeft een fantastische galop en kan goed stappen. Draf komt erin het werk goed uit maar los niet zo dus ik ben benieuwd...
Ze heeft in gebruik ook een mooie hals als ze er zin in heeft, maar ze is van ichzelf erg braaf en relaxt dus het wordt een uitdaging om haar er wakker voor te zetten. Ze is werkelik nergens van onder de indruk :+

[ img ]
[ img ]

@Marije; mijn merrie staat nu voor op ijzers, maar gaat twee weken voor de keuring rondom.


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:16

Bedankt! Ik ben ook heel benieuwd.

Ze loopt +- 4 keer per week. Meestal 1x buiten aan de fiets en de rest bijgezet aan de longe of de hele bak, soms cavaletti of kleine sprongetjes en met warming up lekker halsstreken en overgangen.
Verder regelmatig stappen buiten aan de hand. (En natuurlijk verder lekker op de wei).

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:05

Wat is de reden om niet een jaar te wachten?
Ze komt toch in dezelfde leeftijdscategorie en lijkt mij makkelijker om je paard er goed voor te krijgen zonder veulen aan de voet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:53

Dat is waar. Het kan ook zeker, maar vroeg het me gewoon af ;)



Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:39

Zo he! Dat is nog eens een score om trots op te zijn. Het is ook een mooie merrie! Gefeliciteerd.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:01

Mijn merrie ligt goed op schema. Ze staat er goed voor. Ietsje vetter dan ik zou willen misschien maar niet overdreven. Ik moet over een paar dagen en ik ben heeeeel benieuwd of ze zich gaat laten zien.

Vorige week heeft ze een trap gehad (gelukkig alleen schamp van langs haar beschermer glijden) en was haar been fors dik, maar gelukkig nu alleen nog een bultje op de wond zelf en ze loopt goed. Ik dacht even dat het avontuur voorbij was voor het begonnen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:28

Beauty hoor! Dat komt wel goed.(ik kan trouwens nergens los oefenen want mijne springt graag en makkelijk hekken van 1.30m en er is nergens een volledig dicht binnenbak hier :Y) )

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:47

Hier teleurstellende score. 60/65??? Met commentaar wat ik voor de helft totale onzin vond. De galop was wat minder dan thuis maar in drie gangen heel veel ruimte, actie en buiging in de gewrichten. Mooie balans. En vervolgens zulke punten.
Nou ja, jammer, maar voor de fok heb ik haar niet en ik krijg bijna van iedereen complimenten dat het een mooi paard is (ook van kenners), dus ach ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:18

[ img ]

[ img ]

Dit is letterlijk haar casual draf in de wei als 2-jarige toen ze overbouwde was. Spuuglelijk paard, draaft als een natte krant haha.

Oh ja, ik krijg van iedere hoefsmid die haar ziet te horen dat ze mooie en hele correcte voeten heeft, maar het KWPN vond haar verzenen erg laag. Overigens werd dit niet genoemd bij een merrie die echt niet eens een straal had zo laag...

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:25

Ik ben zelf gelukkig heel blij met haar en ze heeft het beste karakter wat ik ooit in een driejarige tegen ben gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:16

Elisa2 schreef:
Fellor, jammer..die lage verzenen las ik ook veel bij de nieuw ingeschreven hengsten dit jaar, weer een nieuwe hype ofzo.


En als het nou nog een beetje zo was dan zou ik het nog snappen, maar ze heeft echt keurige voeten met een hele normale "hiel" eronder.. Sommige paarden stonden echt op dramatisch hoge en steile/kleine torentjes. Dat is een stuk ongezonder..



Leuk altijd om te zien hoe de jonkies veranderen na wat toiletteren en een beetje werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:44

Vulina schreef:
Bemerking is wat een groot woord misschien, maar ze vonden dat de sprongen 'mooier ontwikkeld' konden zijn.. Ze zijn mooi droog, ik zie er echt niks aan.


Hier hetzelfde.. merrieheeft veel bot/gewricht over alle brnen maar er is niks mis mee. Ze is een flink paard (bijna 1.70m nu als driejarige) maar er is niks raars aan. Ik heb het idee dat het ook een beetje foutenkijken is soms want er waren paarden van bekende stallen met steile minivoetjes die geen bemerking kregen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers