KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:06

Hoi allemaal. Leuk om jullie ervaringen zo te lezen!
Onze 4-jarige merrie gaat dit jaar naar de EPTM. Onder het zadel laat ze zich veel beter zien dan los en ze is nogal snel gespannen, dus meer beoordelingsmomenten leek ons handiger voor haar. Nu is dit voor ons de eerste keer, dus ben heel benieuwd hoe dat eraan toegaat. Op internet vind ik echter weinig informatie. Klopt het dat ze bij de aanlevering voor de 5 weken test door de eigen ruiter moeten worden voorgereden? En dan neem ik aan netjes ingevlochten enzo? En hoe zit het met het harnachement? Laat je je eigen spullen daar achter? Ik gebruik mijn zadel nl ook voor ons andere jonkie en zou hem daarom niet graag 5 weken kwijt zijn.


friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:00

Bedankt voor jullie antwoorden! Ze staat op de reservelijst voor de test van 11 juni, dus we hebben nog niks toegestuurd gekregen. Als ze er niet bij kan wordt het pas december, dus dan hebben we nog even

Succes vandaag!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:15

Wauw, mooie punten! Gefeliciteerd

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:30

Sue_ schreef:
Bij andere evenementen staan wel gewoon de inschrijvingen/ startlijsten toch? :)
Zou dit niet een gevalletje "verkeerd uploaden" zijn?


Dat hoopte ik ook, maar heb de organisatie een mail gestuurd en kreeg alleen te horen dat ik ter plekke een boekje kon kopen.
Maar zet dan niet op fb dat je de startlijst online zet, want een lijst met geregistreerden is niet echt een startlijst. Van de veulenkeuring in Harich stond ook op fb dat er een startlijst online stond, maar als je op de link klikte stond daar niks. Dus er gaat wel meer fout daar geloof ik.

Onze merrie staat nu 2 weken in Ermelo voor se EPTM. Nog 3 weken geduld hebben

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:10

Succes vandaag!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:11

Gefeliciteerd en succes!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:40

Voor die van ons nog 1 week te gaan in de EPTM en dan komt ze weer thuis. Kan ik eindelijk zelf met haar aan de slag

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:50

Lily_Fee schreef:
friesvamke schreef:
Voor die van ons nog 1 week te gaan in de EPTM en dan komt ze weer thuis. Kan ik eindelijk zelf met haar aan de slag


Wat fijn! Goed om te horen dat ze niet teruggetrokken is. Dan komt het predikaat wel goed toch?


Ze waren wel tevreden over haar, dus daar gaan we stiekem wel een beetje van uit. Maar nog niet te blij worden en gewoon nog een week geduld hebben :)

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:38

Gefeliciteerd met de sterren. Wat balen van Klarissa Cheytjuh

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:52

Onze merrie is vandaag elite geworden op de EPTM. Superblij mee!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:18

Esplendido schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de EPTM?


Onze merrie heeft afgelopen zomer de EPTM gelopen, en wij zijn er heel tevreden over. Ze is voor de 5-weekse test gegaan. We hebben haar in februari laten beleren (erg jeugdig paard, was toen 3,5 jaar), daarna nog een paar maanden de wei op, en toen in juni 2 weken voor aanvang van de test nog even terug naar degene die haar beleerd heeft.
We zijn bijna elke week wezen kijken bij de training, en ze gingen supernetjes met haar om. Ik kon er daarna ook zo mee wegrijden thuis (had er zelf nog niet op gezet). Ze worden 5 dagen in de week gereden, maar soms ook maar 10 minuutjes, had echt niet het idee dat het te veel was voor de paarden die toen in de test liepen. En er worden ook geen gekke dingen gevraagd, vooral rechtuit en op eigen benen lopen. Die van ons was de enige 4-jarige geloof ik, maar de rest kon het ook prima aan.
We hebben nu geen jonge paarden die nog voor de keuring moeten, maar in de toekomst zouden we het zo weer doen.

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:53

Ik weet het niet. Degene die examen doen halen het bijna allemaal, maar een deel krijgt al eerder advies om het paard op te halen

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:39

Heeft iemand ervaring met de herkeuring? Net heeft de jury naar een totaal ander paard gekeken dan wij geloof ik

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:18

Dankjewel Gomir, had het gevonden inderdaad. We gaan het idd nog overleggen met een aantal mensen of het slim is.
We hadden de enige ruin bij de dressuurpaarden, nr 83. Zou ook alleen voor preferentschap van de merrie zijn, voor hem zelf maakt het niet zoveel uit.

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:27

Vulina schreef:
Wij hebben vorig jaar 1 voor de herkeuring gedaan. Doe het nooit weer.. Laat ik het zo zeggen; het was alles behalve anoniem/onafhankelijk. Van te voren besprak de jury de merrie even met de jury van de eerste keuring. Toen wisten wij gelijk genoeg :')


Hmmm, das wel jammer. Wanneer was het toen ongeveer? Erg laat in het seizoen of wel vrij snel na de keuring?

Heb er met de friezen wel goede ervaringen mee, maar daar wordt het geloof ik ook veel vaker gedaan.

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:41

Gefeliciteerd!

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:03

Gefeliciteerd Luffwinny.
Wij zijn ook blij met onze trainingsstal. Ze hebben hem meerdere keren meegenomen om te oefenen, tot hij bijna te relaxed was
We hebben hem toch opgegeven voor de herkeuring, dus maar heel hard duimen op net een paar puntjes erbij.

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:54

Gefeliciteerd allemaal!

Vraagje: als een paard als driejarige voor de keuring is geweest en geen ster wordt, kan ze dan het jaar erop weer? En kun je het jaar erop ook nog via een IBOP ster worden? Kan het niet echt vinden op de KWPN-site. Bij de friezen is het heel normaal om voor graadverhoging het jaar erna/aantal jaren erna nog een keer te proberen, maar zie dat bij de kwpn-ers niet zo vaak gebeuren.
We hebben die van ons voor de herkeuring aangemeld, maar zijn bang dat het gewoon nog wat te vroeg komt voor hem (is sinds mei nog weer 3 cm gegroeid, dus erg smal en slungelig, is ook nog eens een juni-veulen), dus als het kan zouden we het liever volgend jaar nog eens proberen.

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:02

Wauw, gefeliciteerd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers