Nog meer veulens van Furst Jazz verwacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Nog meer veulens van Furst Jazz verwacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:01

Ik heb mijn nieuwe merrie ook laten insemineren door Furst Jazz. Het is een voorlopig keur merrie van Apache uit een keur-merrie van Metall. Over 1,5 week scannen en hopen dat ze meteen drachtig is.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)



carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:08

Ja, zeker spannend! Het gaat om deze merrie hieronder. Het zijn slechte foto's hoor, ik heb haar nog maar een paar weken geleden gekocht en ze was zeker 100 kg te mager. Ze trekt gelukkig weer wat bij. Ze is voorlopig keur met mooie punten en kan fijn lopen, maar ze is erg schraal en heeft bijna geen spier op haar lijf. Ze is van Apache x Metall.
Omdat ik haar nog maar net had vond ik de hengstenkeuze erg lastig. Op stand is het maar een heel gewoon merrietje en ze heeft net te weinig body / maat. In beweging is het een waanzinnig fijn paard.

[ img ]


[ img ]


https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 155/givoli


Wat waren voor jullie de beweegredenen om juist voor Furst Jazz te kiezen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Nog meer veulens van Furst Jazz verwacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:01

Helaas was ook mijn merrie niet drachtig van de 1e inseminatie. Ook niet gek hoor, na 3x in een week tijd te zijn verhuisd. Ze had daar bij Van Uytert ook erg veel stress op stal, dus deze keer blijft ze thuis. We hebben inmiddels een eigen (zelf gebouwde) opvoelbox dus nu kan het ook makkelijker. Opvoelen zonder opvoelbox was geen succes dus die is wel echt nodig bij haar.

Ze is nu weer mooi hengstig, morgenochtend weer scannen en dan hopelijk zo snel mogelijk weer insemineren voor poging 2.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:08

Hoe is het met jullie merries ondertussen?

Ik ben geswitcht van hengst. Helaas was ze weer niet drachtig van Furst Jazz, terwijl de hengstigheid / inseminatie enzo allemaal optimaal waren. In de wandelgangen had ik ook vaker gehoord dat Furst Jazz wel heel erg veel merries moet bevruchten dus de spermakwaliteit zal dan misschien toch wat minder zijn als bij een wat minder populaire hengst.

Na overleg met V. Uytert ben ik nu gegaan voor High Five. Dus nu maar duimen dat ze van deze hengst wel drachtig word. Helaas, maar goed, liever een veulen van High Five dan geen veulen en we schieten al best op in het seizoen dus vandaar deze keuze.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola
Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Nog meer veulens van Furst Jazz verwacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:48

Wat grappig Nina! Ik heb een wat kleine, bloederige merrie die meer front mag hebben. Merrie heeft zeer goede gangen en een enorm mooi ondertredende achterhand, maar front verdient aandacht. Dus vandaar de keuze op High Five.

Jij gefeliciteerd met je drachtige merrie!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers