WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonietje

Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:51

Afbeelding

Anoniem

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:53

Er staat een volledige lijst op KWPN.nl
Weinig dragers op zo’n populatie

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:56

Alleen maar fijn toch! Ben nog wel altijd benieuwd naar Totilas.

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:59

96% geen drager. Dus zo enorm groots is het niet

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:12

Jammer dat de Gelderse hengsten er (nog)niet tussen staan.

aantal valt enorm mee zo.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:27

Jester_ schreef:
96% geen drager. Dus zo enorm groots is het niet


Hier niet bij blue horse zitten ze op 3 uit de 10

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:39


fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:41

Wel mooi, in deze proportie lijkt het me goed eruit te fokken.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:42

fokfanaat schreef:
Heb al drie dragers van sir donnerhal gezien.

Nou dan mag ik helemaal juichen dat ik vandaag het bericht kreeg dat mijn Sir Donnerhall geen drager is. *\o/*

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:42

Super Petraaken gefeliciteerd!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:46

Later dit jaar de Rubiquil laten testen. Daar zal ik wel niet zo veel geluk mee hebben vrees ik. Nou ja is zoals de NRPS voorzitter zegt gewoon een extra puzzelstukje waar je mee rekening moet houden.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:47

quote="fokfanaat"]Wel mooi, in deze proportie lijkt het me goed eruit te fokken.[/quote]

Idd mooi ,maar voorlopig nog niet, met meer dan 500 dragers alleen al van Everdale( en Total heeft er ook eem behorlijk aantal gedekt)

Ik ben wel benieuwd hoeveel die nog zullen dekken..

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:50

petraaken schreef:
Later dit jaar de Rubiquil laten testen. Daar zal ik wel niet zo veel geluk mee hebben vrees ik. Nou ja is zoals de NRPS voorzitter zegt gewoon een extra puzzelstukje waar je mee rekening moet houden.
hoezo? Is Rubiquil drager ?
Fijm vam je andere merrie !

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:52

Maar er zijn veel meer merries dus ook meer dragers. Ik ben benieuwd wat het beleid wordt. Dan is het nog afwachten wat er uit Duitsland naar voren komt.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:54

KahluaB schreef:
petraaken schreef:
Later dit jaar de Rubiquil laten testen. Daar zal ik wel niet zo veel geluk mee hebben vrees ik. Nou ja is zoals de NRPS voorzitter zegt gewoon een extra puzzelstukje waar je mee rekening moet houden.
hoezo? Is Rubiquil drager ?
Fijm vam je andere merrie !

geen idee maar met 2x Roemer in haar stamboom (via vader en via haar moeder) die zoals mij bevestigd is door Iron Spring Farm wel drager was zou het mij niet verbazen als ze drager blijkt te zijn.

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:01

Die kans zit er in, petraaken, ik hoop het niet voor je want dat maakt het wel een stuk gemakkelijker. Ik denk dat veel merriehouders hiermee zitten. Wat als bijv. je elite preferente prestatiemerrie drager blijkt te zijn? De dragernakomelingen van Everdale zullen zelf ook al weer het gen hebben doorgegeven. Het is niet voor niets zolang onopgemerkt gebleven. De merriestammen zijn toch de basis van een fokkerij en het overzicht is van de stand van dit moment. Wat van alle hengsten die in het verleden hebben gedekt en de merries waar het in zit?

Ik vrees dat het geen eenvoudige optelsom is.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:49

Fijn dat er nu een hoop zijn getest. Inderdaad niet veel op de KWPN hengsten populatie, waarschijnlijk dat het nu pas opvalt aangezien het nu net een aantal populaire hengsten zijn.
Als je alles een beetje gaat uitpluizen kom je toch uit bij Duits (trakhener) bloed, dus opzich ook wel logisch dat er richting Dekenmarken en Duitsland meer dragers zijn.
Ik zit zelf lekker te puzzelen, maar zodra je te ver weg gaat zijn er zoveel opties en zoveel lijnen die terugkomen dat het lastig te zeggen is. Er zijn er wel een aantal die opvallen, maar dat blijft nu nog speculeren.

Petraaken, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, vooral als Roemer wat verder weg zit ;).

Ik denk dat met deze aantallen testen voor dekken gewoon de verstandigste keuze is. De dragers zullen door veel fokkers ook worden gemeden dus vooral die populaire hengsten zullen wat minder populair worden, wat voor de bloedspreiding alleen maar goed is.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:17

Over die Duitse hengsten, ik kon het zo gauw niet vinden, maar heeft iemand enig idee of die veelbesproken hengst Secret drager is van wffs?

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:01

DreamGuide schreef:
Over die Duitse hengsten, ik kon het zo gauw niet vinden, maar heeft iemand enig idee of die veelbesproken hengst Secret drager is van wffs?

Tot nu toe niet bekend.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:15

Ilse_123 schreef:
Fijn dat er nu een hoop zijn getest. Inderdaad niet veel op de KWPN hengsten populatie, waarschijnlijk dat het nu pas opvalt aangezien het nu net een aantal populaire hengsten zijn.
Als je alles een beetje gaat uitpluizen kom je toch uit bij Duits (trakhener) bloed, dus opzich ook wel logisch dat er richting Dekenmarken en Duitsland meer dragers zijn.
Ik zit zelf lekker te puzzelen, maar zodra je te ver weg gaat zijn er zoveel opties en zoveel lijnen die terugkomen dat het lastig te zeggen is. Er zijn er wel een aantal die opvallen, maar dat blijft nu nog speculeren.

Petraaken, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, vooral als Roemer wat verder weg zit ;).

Ik denk dat met deze aantallen testen voor dekken gewoon de verstandigste keuze is. De dragers zullen door veel fokkers ook worden gemeden dus vooral die populaire hengsten zullen wat minder populair worden, wat voor de bloedspreiding alleen maar goed is.

hoeft inderdaad niet zo te zijn maar het zou wel kunnen verklaren waarom ze vorig jaar maar niet pakte van Total US.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:28

Quir schreef:
Alleen maar fijn toch! Ben nog wel altijd benieuwd naar Totilas.

Aangezien de andere Totilas-zonen vrij zijn lijkt mij de kans groot dat het bij Total US van de moeder komt. Maar dat is ook speculatie uiteraard.

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:03

weet iemand of rousseau wel of geen drager is omdat zijn moeders vader roemer is?
Ik wil mijn merrie met hem dekken maar ga ook eerst mijn merrie testen omdat in haar ook roemer zit en ze heeft ook een aantal duitse hengten in haar lijn zitten donnerhall en kosolany.


En weet iemand of de hengsten van Helgstrand al getest zijn.
(heb nu zelf een veulen van For Emotion)

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:16

Interessant om te volgen dit. Zie in de geteste hengsten veel Hannover, en dan met name donnerhall terug. Is natuurlijk ook veel gefokt met donnerhall, ben benieuwd of hij drager is.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:16

Roodvos schreef:
Quir schreef:
Alleen maar fijn toch! Ben nog wel altijd benieuwd naar Totilas.

Aangezien de andere Totilas-zonen vrij zijn lijkt mij de kans groot dat het bij Total US van de moeder komt. Maar dat is ook speculatie uiteraard.


Dat kan zeker, maar ik ken twee Totilas merries die wel drager zijn (en ook een merrie veulen uit een totilas moeder die drager is, waarvan de vader nu dus vrij is. Dus eigenlijk drie). Wat uiteraard ook van moeder kan komen, maar vandaar dat ik benieuwd ben.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:55

Jullie zijn niet de enigen die twijfels hebben over het testen van en de registratie... Janssen en Van de Sande hebben een advocaat en gaan hertesten met eigen verzameld haar.

Hij moest even vallen, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik begrijp de denkwijze, alleen of het nu op deze manier moet... komt over als een slechte verliezer.