KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:17

Oh handig topic! Ik wil misschien ook met mijn 3 jarige naar de keuring. Om het eens mee te maken. Zag al een oefenavond, misschien is dat eerst wel verstandig.
Ik heb er nul verstand van, nooir gedaan en nooit bezocht. We willen de merrie wel laten dekken :j

Ze is een Latour x Iroko x Burggraaf. Dus ze zal ook moeten vrijspringen. Dit heeft ze enkele keren gedaan maar het lijntje moet nog geoefend worden



Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:25

Heb ik.
Hier was ze net bij mij
[ img ]

En dit was 2 weken dat ze hier al is.
[ img ]

Ik heb haar nog niet zo lang :+


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:51

Leuk! Ik heb geen idee of mijn merrie in de smaak zou vallen.. foto's staan wel pagina terug. Ik vind haar wel leuk :))

Hoor je op een oefendag ook commentaar op je paard? Of is dat exht puur oefenen met voorbrengen.


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:06

Hier verkopen we ook net zo makkelijk nakomelingen van merries die niks hebben :j is ook maar net waar je aan wil verkopen, met welk doel zeg maar.
Maar het lijkt mij ook gewoon makkelijk kunnen met veulen aan de voet, als alles gewoon goed verloopt. Lijkt me ook wel fijn, denk dat sommige paarden het ook wel op prijs stellen :))



Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:20

Ja dat geloof ik gelijk _O-
Heerlijk is dat ook!


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:21

Zijn zulke keuringen ook vrij om te kijken voor publiek?
Als voorbereiding lijkt me dat nog wel leerzaam, omdat ik nooit zoiets heb gezien.

Krijg je ook tips als je op een keuring bent? Lijkt me ook erg leerzaam, want alle eerste keren zijn moeilijk. Maar wil het voor mijn eigen ervaring doen, dus dan heeft wegbrengen geen zin. Ze hoeft ook niet top te zijn, maar voor haar ontwikkeling is het al een hele leer.
Qua training doen we vrij weinig, meer richting het zadelmak maken eigenlijk. Ze is ook nog geinsimineerd vorige week.

[ img ]
[ img ]


Vind het heel interessant om jullie voorbereiding hier te volgen, en hoe jullie hart er ligt. Mooi om te zien. En jullie jonkies zien er echt super uit!


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:53

Sue_ schreef:
Cioccolato schreef:
Zijn zulke keuringen ook vrij om te kijken voor publiek?
Als voorbereiding lijkt me dat nog wel leerzaam, omdat ik nooit zoiets heb gezien.

Krijg je ook tips als je op een keuring bent? Lijkt me ook erg leerzaam, want alle eerste keren zijn moeilijk. Maar wil het voor mijn eigen ervaring doen, dus dan heeft wegbrengen geen zin. Ze hoeft ook niet top te zijn, maar voor haar ontwikkeling is het al een hele leer.
Qua training doen we vrij weinig, meer richting het zadelmak maken eigenlijk. Ze is ook nog geinsimineerd vorige week.

[ [url=m/9Vy8dc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LtuH3n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind het heel interessant om jullie voorbereiding hier te volgen, en hoe jullie hart er ligt. Mooi om te zien. En jullie jonkies zien er echt super uit!


Echt leuke merrie! Je krijgt op de keuring zelf geen tips. Zou dan iemand meevragen die weet hoe het werkt. Scheelt een boel gedoe.

Je kunt btw gewoon gaan kijken bij de keuringen hoor! Zijn toegankelijk voor publiek! :)

Wanneer wou je met haar naar de keuring?


Hebben nu even niks op de planning haha. Hopelijk zijn er ook keuringen later dan mei/juni. Maar moet dat nog even bekijken. Anders wordt het dus wat eerder. Die het dichts bij is valt gelijk met een familie feest. Zul je altijd zien..


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:57

Thanks! Longeren pakken we nu wel weer op :j

Ja ben lid! Heb ook al een boel gelezen maar is toch anders dan het echt. Maar het helpt al wel heel veel!


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:36

Ik doe ook altijd singeltje om in de stal terwijl ze los staan of worden vast gehouden. Laat de even in de stal staan tot ze er eigenlik mee gaan eten. Dus normale gang van zaken. Dan gaan ze eens mee naar de baan


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:35

Ik wou daar ook geen omdat het om de hoek was. Helaas valt het samen met een familie feest. Zonde


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:10

Worden er ook vaak oudere merries aangeboden? Ik heb een merrie van 10 jaar, volgend jaar. Nooit aangeboden, maar zou dat de moeite nog zijn?


Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:19

Mijne loopt L springen. Ik wil namelijk ook niet hoger met haar komen, daarom de keuze om een veulentje te fokken.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 45 bezoekers