KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:15

Goed om te horen Sue! Hoe ver ben je nu met alles? Zo'n leuk proces he! :D

Hier gaat alles ook goed. Zaterdag voor het eerst op het land. [***] is nu erg aan het groeien en uitzwaren dus wil haar even wat tijd geven. Goede keus om haar vorig jaar voor de CK thuis te houden ivm guppypony haha.

Moet nog even zien of ik dit jaar CK doe of pas na sportpredicaat.. Keuzes keuzes.


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:34

Super leuke naam Vulina. Ja, alleen kon ze echt nog wel veel spier bij krijgen. Nu heb ik meer tijd/voorbereiding. Ik wil dit jaar ook gaan starten en heb geen haast. Heb wel een hengst op het ook (Finest Romance) maar hij moet eerst 14 dagen test lopen..

Fijn dat het zo goed gaat Sue, heerlijk. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:05

Ah super leuk een Up to Date Gomir, ben echt mega gek op dat bloed. Zulke fijne paarden en veelzijdig. <3
Inderdaad veel uit het hoge noorden, hier uit Noord Holland dus altijd vast aan Midden Beemster.
Gefeliciteerd Carmuh!

Hierbij recente foto van [***] (begin maart)
[ img ]

En een foto van februari 2017 haha, net een week uit de opfok of zo, als ik dit zie vraag ik mij af hoe snel je ze toch weer 'knap' krijgt met training, voeding en aandacht.. :D
[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:43


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:40

KahluaB - kan via Instagram/Facebook? En ander misschien jonge paarden topic... :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:21

Ze mist wel wat belangrijke spieren die je wel makkelijk ontwikkelt met bijvoorbeeld longeren en dan stoppen met rijden. Wie weet loopt ze los heel anders (dat doet mijn merrie ook, zeker jonge paarden lopen niet allemaal zo netjes als ze net zadelmak zijn) en scheelt dat.
Ken je niet toevallig een voorbrengen oid die haar kan beoordelen op jouw stal, of het zin heeft?

Is dit trouwens Juna bij opfok breukelenhof vandaan?

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 19:11

Wat leuk om te zien! Ze stond samen met mijn merrie, [***], in de groep!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:26

Safrou schreef:
Vulina schreef:
Heeft je merrie het sport predikaat al? Want anders kan ze geen ster worden op een thuis keurig en kan ze dus niet naar de ck.

Heeft ze die wel al, dan maakt het niet uit wanneer je gaat. Mag over 5 jaar ook nog wel. Als ze maar ster zijn..


Ik bedoelde een stamboekkeuring...


Als je gewoon een A of vol papier KWPN merrie heb kun je je gewoon inschrijven voor de stamboekkeuring zonder thuiskeuring.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:27

Kahlua, wanneer moet je naar de keuring? Fijn dat ze zo braaf is <3

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:56

Hier is de CK halverwege juli. Twijfel om te gaan.
Zit zelf nu met mijn hand in het gips en [***] heeft vakantie zolang het traject duurt.
Ze staat wel in topconditie nu ze weer op beemster gras staat, bizar hoe een paard dat goed kan doen! <3
Dit was 2 weken geleden, maar ik heb zo 1 2 3 niemand voorhanden die haar goed kan longeren en uitbesteden vind ik niks. Anders maar eerst sport en dan rond een jaar of 8 gaan.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:26

Opbouwen... eerst opleggen, aaien etc, en dan steeds stapje verder. Hoe oud is de merrie? Misschien ff hulp van een pro inschakelen.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:55

Nou zou er eentje die naar voren schiet zeker niet vastzetten in de box..
Door iemand laten vasthouden en een handig iemand de singel om laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:06

Sue_ schreef:
Citaat:
Sue_: Kienola M (Governor x Dayano) ~ 2 juni IJsselmuiden
Kahlua B : Kahlua ( Feel Good x Elite Jetset D)~ 12 juni Varsseveld.
Paardje: Irit de Landra (Chippendale X Jazz) ~ 29 juni Houten (CK)
bobje26; [***] ([***] x [naam]) -21 juli Beemster (CK, onder voorbehoud v mijn herstel)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:25

Wauw wat een punten! <3 super goed.

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:47

Die van mij staat er nu te dik bij maar die is met een poep en een scheet weer op de ribben dus vind het niet zo heel erg. Dinsdag gips eraf en dan kan ik haar weer oppakken!

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:29

Ik heb vandaag weer gelongeerd sinds 4 weken. Ze is echt mooi bijgetrokken en gegroeid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:51

_Nynkeeee_ schreef:
Ik kom even binnenvallen, al lees ik wel regelmatig stilletjes mee. Ik heb 2 twee-jarige merries die ik waarschijnlijk volgend jaar op de keuring wil aanbieden. Eentje is KWPN maar de ander is Oldenburger. Ik weet wel iets van de KWPN keuringen maar totaal niets van de Oldenburger keuringen. Nu gaf de staleigenaar aan dat ik de Oldenburger ook over kon laten schrijven naar KWPN om het makkelijker te maken. Wat zouden jullie doen?


Wat is haar afstamming? Er is kans op een A of B papier. In het geval van een B papier zou ik het niet doen. A papier is te overwegen, mijn merrie heeft ook een oldenburger vader en A papier. :)

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:28

Ik had dit om;

[ img ]

En dan nog glans op haar ogen en neus, zwart hoefspul wat zwart opdroogt.


Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:24

Elke dag kilo's seniores priores instoppen. Onze merrie pakt dit snel op zonder extreem heet te worden :)
Andere optie is bietenpulp maar vind dat zelf niet zo..

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:03

Prikpaaltjes met draad? Klinkt alsof de merrie geen idee heeft wat ze moet doen eigenlijk :')

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:38

Ik ben weer flink aan het longeren! Maar vind het zo saai haha, mis het rijden echt.
Mijn vaste voorbrenger is op vakantie tijdens de CK dus ik denk om niet te gaan om heel eerlijk te zijn..

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:42

Ja, ik weet het maar moet wel echt iemand zijn die haar goed kan voorstellen (niet te veel druk etc) anders kan ik net zo goed niet gaan. Ze lopen tot slot maar 1 a 2 rondjes en die moeten dan wel 100% goed zijn vind ik.
Misschien dat ik iemand even via Facebook vraag.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:40

Sue_ schreef:
bobje26 schreef:
Ja, ik weet het maar moet wel echt iemand zijn die haar goed kan voorstellen (niet te veel druk etc) anders kan ik net zo goed niet gaan. Ze lopen tot slot maar 1 a 2 rondjes en die moeten dan wel 100% goed zijn vind ik.
Misschien dat ik iemand even via Facebook vraag.. :)


Ja zou het daar echt niet om laten! Snap je wel hoor, maar het is ook zonde als ze het mist.


Ja, ik ben vorig jaar ook niet gegaan dus heb geen haast. Twijfel tussen eerst sport en dan keuring als oudere merrie. Wil toch niet fokken met haar in de dichte toekomst .. Zou meer voor de moederlijn zijn om die mooi compleet te houden..

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:33

Veel succes vandaag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lauke, Nina1999, Ubermetrics, Umeo, Yv81 en 9 bezoekers