bva auctions (rietjes sperma)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:21

Vergeet niet dat er nog veilingkosten overheen komen en dat het in sommige gevallen om hengsten gaat waarbij geadviseerd wordt om 4 rietjes per inseminatie te gebruiken. Er komen dan ook nog extra inseminatiekosten overheen omdat je dat dan via de da moet doen en dan tikt het alsnog best aan. Er zit zeker wel wat leuks tussen, maar dan is het wel zaak om te weten hoe de kwaliteit is.



Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:47

Ibbel schreef:
Hoe krijg je op zo'n manier een dekbon en een papier bij je veulen? Of, met andere woorden, waar komen die rietjes vandaan? Niet van de hengstenhouder(s) die deze hengsten op dit moment nog steeds aanbieden lijkt me? Maw, als je ook nog extra kosten moet maken om uberhaupt aan te tonen dat je veulen van die hengst afstamt wordt het ook weer duurder...

Die krijg je van de dierenarts/inseminator die je gebruikt. Ik heb ook nog wat rietjes liggen en krijg er gewoon netjes een papier bij.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:04

Ik heb een aantal jaar geleden 4 rietjes gekocht van een hengst en heb er tot nu toe eentje gebruikt (en 1 veulen). Als het sperma goed is, je een merrie hebt die pakt bij diepvries en je hebt een da die er ook echt goed in is (zoals bijv De Graafschap) dan heb je in theorie aan 1 rietje voldoende.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:29

ajesca123 schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden 4 rietjes gekocht van een hengst en heb er tot nu toe eentje gebruikt (en 1 veulen). Als het sperma goed is, je een merrie hebt die pakt bij diepvries en je hebt een da die er ook echt goed in is (zoals bijv De Graafschap) dan heb je in theorie aan 1 rietje voldoende.


Ik heb er ook aan zitten denken maar waar sla je ze dan op? Doe je dit bij je dierenarts? En aan wat voor kosten moet je dan denken?

Dat kan bij de meeste dierenartsen, ik betaal rond de 50,- per jaar voor de opslag voor de overige rietjes (totaal, dus niet per rietje). Het jaar dat ik er 1 of meer gebruik is de opslag kosteloos, maar dat verschilt ook per da.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:10

In welke regio zit je blijham?

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: bva auctions (rietjes sperma)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:27

Er zit ook steeds een jaar opslag bij, weet iemand waar? Ik wil de volgende ronde meebieden, maar het hangt voor mij wel af waar het vandaan komt.

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:34

dblijham schreef:
Dat jaar opslag is bij de verkoper Jeroen Strik. Hij is fokker en hengstenhouder.

Dank je!

Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:15

Peppertree schreef:
Heeft er iemand uiteindelijk veulens van deze rietjes?

Ik heb destijds in 2018 ook rietjes (First Promise) gekocht op deze veiling, dit jaar zelf geïnsemineerd (met scannen door de dierenarts) en ze is nog drachtig ook. Wel de 40 dagen scan nog afwachten voor de zekerheid maar voor nu vind ik het een mooie stunt dat het gelukt is.

Voor degenen die er een veulentje van hebben, hoe hebben jullie het aangepakt met de veulenregistratie en het aanvragen van het papier?

Degene die heeft geïnsemineerd kan een verklaring voor het stamboek afgeven. Dat heeft in het verleden mijn DA ook gedaan voor de rietjes die ik gekocht had.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers