WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 02:07

Onder het Hoefslag artikel wordt Total Us genoemd als sire. Of die informatie correct is weet ik verder niet.


Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 02:08

Onder in de reacties
Laatst bijgewerkt door Lanoca op 02-05-18 02:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:26

Gelukkig maar, als Alderman I inderdaad de eerste hengst met dit gen is geweest zal de mogelijkheid dat twee genen elkaar juist in dat gebied vaker zullen treffen.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 06:47

In het artikel staat dat het veulen n/n is. Het ziet er niet goed uit, maar dat moet dus een andere oorzaak hebben.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:18

Dat veulen krijgt de diagnose Decubitus. Eigenlijk een heel raar stuk. Het gaat in de titel over WFFS maar daar zijn geen foto’s van. Wel foto’s van twee andere ziekten.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:42

Ja Angelpam, succes met het nemen van een beslissing. Als dit het enige veulen zal worden voor deze merrie is het toch extra lastig.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:25

Wat ik niet begrijp is dat er dus in 2012 onderzoek is gedaan en de DNA probleem bekent is geworden en dat er pas in februari 2018 een veulen in Amerika onderzocht wordt en voor dit gen getest. Wie investeert in het onderzoek voor iets dat praktisch nooit voorkomt, of hoeveel komt nooit aan het licht?

Je zou toch eerder verwachten dat je heel wat onverklaarbare zieken veulens had, waarna onderzoek zou beginnen.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:52

Ja maar de resultaten zijn in de doofpot gestopt begrijp ik. Is het dan zo gemakkelijk om een test te maken en waarom zou je dat doen als het zo onbekend is?
Van Olst kwam eerder heel vrij en vooruit strevend over, met deze publicaties komt dat toch anders over bij mij.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Re: WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:15

Dat ben ik geheel met je eens, in Australie vroegen fokkers al een paar jaren geleden naar wat ik hier van af wist. Ik moest bekennen helemaal niets, waar heb je het over? Nu door een dame in de USA waar men waarschijnlijk toch anders naar het stamboek aan kijkt is de hele zaak aan het rollen gegaan. Nu er een test voor is, is het er mee om gaan en hoeft het geen probleem op te leveren.

Er zullen nog wel meer mutaties in de populatie zijn, ik hoop dat wanneer iets dergelijks in de toekomst ontdekt wordt dat men er sneller openheid aan geeft. Die wijsheid van de hengstenhouders om maar een andere hengst te proberen komt nu toch anders naar mij toe.

Lanoca
Berichten: 366
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:46

Precies Mooney, Van Olst was een paar jaar geleden ook al eens benaderd , heb ik in een van de links in dit topic gelezen. Toen wou hij van niets weten, als hij echt vooruitstrevend was geweest had hij toen op onderzoek uit gegaan uit eigen beweging, dan had Nederland voorop gelopen in plaats van USA.

In de verdere landen wordt uiteraard veel diepvries gebruikt en dan gaat men voor bekende hengstenlijnen. Misschien dat het hier door juist in Amerika naar voren is gekomen? De KWPNer is in Australie en waarschijnlijk ook in de USA nog steeds exclusief terwijl het in Nederland toch erg gebruikelijk is om een volle KWPNer te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Liiesjjj, Miiej, Mizsz_Kitty, Nicollevs, pluklief, wisanda2003 en 38 bezoekers