WFFS 'Warmblood Fragile Foal Syndrome'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 06:12

Wel nuttige aanvulling, deze is in de vs er aan overleden

[ img ]


Wat betekent dat Everdale drager is als ik me niet vergis. Misschien al bekende kost?



troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 06:52

Idd de helft vd info! Hier de rest van de info: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... esten.html

En daarin ook de link naar het eng stuk.

De naam van de hengst wordt daarin niet genoemd. Zal wel niet mogen, politieke overwegingen enzo |(

Het diertje is getest trouwens dus diagnose staat vast.

NatasjavE schreef:
Maar is dat veulen doodgegaan aan dit syndroom. Want dat lees ik in je bericht niet terug. Je moet denk ik wel erg uitkijken met dit soort berichten dat ze echt aangetoond zijn want je kan ook een paard onnodig beschuldigen.

Maar als het zo is dan kan je al een stapje verder puzzelen. De moeder heeft het dus en Everdale heeft ook Duits bloed.

Vader van Everdale is een Rheinlander(een aan Westfalen verwant stamboek) wat is de afstamming van de moeder?

De moeder
https://www.horsetelex.de/horses/pedigr ... 3/dorothee

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:48

NatasjavE schreef:
Verontrustend vind ik dat ik op het eerste oog geen overeenkomsten zie in afstamming.

Ja Absatz.....maar dat is zeer oud bloed. Als hij het zou zijn dan zou het mijn inziens onder tenminste de westfalers en rheinlanders veel vaker moeten voorkomen.
Maar goed heb er ook nog niet zo precies naar gekeken.


Hopen dat mensen massaal gaan testen en de uitslag bekend maken, dan zal er snel meer duidelijkheid over komen

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:19

Interessant jacco!

Al is het wel zo dat dit puur over cutting gaat, in de reining topbloedlijnen vind je het veel minder terug (net als de pleasure lijnen). En bij reining wil je ook zeer lenige dieren, al is bij cutting het elastische nog een stukje extremer natuurlijk.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:57

Mer1980 schreef:
Op de site van Hilltop Farn staat onder nieuws ook een bericht van GJ van Olst waarin hij aangeeft dat Everdale drager is.


Zo dat is snel! Vanochtend zag ik het nog niet staan. Verstandig ook, geheimzinnig gedoe gaat toch tegen je werken als er sterke vermoedens zijn.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:09

Jacco_79 schreef:
i Berichten over testuitslagen USA komen mondjesmaat binnen, waar blijft de NL berichtgeving van alle betrokken partijen?


Het testen zal tijd in beslag nemen. Als ik het goed begrijp is dit vrij nieuw nog dus dan is het best logisch dat ook de berichtgeving even duurt.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:57

Bucephalus schreef:
Reken er maar op dat het dragerschap verspringt in een lijn, het kan zomaar verdwijnen en weer ergens opduiken, daar hebben we gewoon de afgelopen decennia ongemerkt mee te maken gehad. Wat als je een super nakomeling/opvolgster hebt gefokt, die drager is, zet je die nu dan aan de kant, terwijl je dat eerst niet zou hebben gedaan? Ik niet.


Nee maar ik denk wel dat je dan, wetende dat je een drager hebt, ongeteste en dragende hengsten aan de kant zet. Zat geteste en vrije hengsten als alternatief immers.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:34

angelpam schreef:
De scan is geweest en mijn merrie is heel mooi drachtig van een een groot vruchtje. |(

En nu?


De vraag is wil je (ruwweg) 25% kans op ellende en 75% kans op een goed veulen accepteren? Als die getallen acceptabel zijn vooral doorzetten, als het te mager is afbreken en met andere hengst insemineren.

Ik zou afbreken maar dat is zo persoonlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 43 bezoekers