KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:00

Ik meld mij hier ook even.
Mijn paard gaat begin november ook naar de ibob. Ik hoop dat ik der voor deze tijd nog een keer l2 met winst kan starten. Overig is ze ook drachtig, dus er zit enige haast bij :p ze is gelukkig wel al voorlopig keur en geprokt. Ik ben benieuwd, ook naar het niveau wat op de ibob bereden word!


Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:23

Fanny, ik start ook in rucphen. Alleen laat ik haar wel rijden door ienamd die iets beter kan sturen, durfde het zelf niet aan haha.
Maar mijn merrie is ook al negen, dus die moet inmiddels al best wat laten zien. Ga proberen om haar nog voor die tijd l2 te starten.

Hoe oud is jouw paard en hoe goed/hoog moet ze dan lopen?

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:25

Beetje late reactie, maar ik heb mijn paard vrijdag naar de ruiter gebracht. Zij rijd hem dan een kleine twee weken en dan brengt ze hem voor. Hopen dat die ring daar in Rucphen niet te eng is, want afgelopen week kreeg ik mijn paard de ring niet eens door. Beloofd wat :Y)

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:04

Ik had mijn paard twee weken geleden af gemeld voor de ibob. Maar ze heeft gisteren alsnog haar keur/elite predicaat mogen ontvangen door een winstpuntje in het z! *\o/*

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:02

Hoi, ik ben vorig jaar hier komen volgen/meepraten, omdat mijn merrie de weg naar 'inmiddels' elitemerrie heeft belopen. Nu ga ik morgen naar de mortel met mijn veulen en heb ik hier meerdere mensen over gehoord..

Wie gaat er heen en onder welk nummer? Misschien dat ik dan wel even leuk kan komen kijken!

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:42

Ik zou dan ook gewoon ergens anders nog een keer gaan. En misschien iemand van buitenaf eerst ff laten kijken of die er iets aan ziet.

Mijn veulen liet zich in de eerste ronde goed zien. Mocht die door naar de kampioensronde, gaat die daar alleen maar kei hard rond galoperen en bokken, zo jammer. Wel nog een derde plek gehaald, maar toch wel heel zonde!

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:07

Die van mij is als 9 jarige in een jaar tijd van stamboekmerrie naar elitemerrie gegaan. Duss ze goed in elkaar zit, zou ik het gewoon een lans geven

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:31

Gewoon op de normale manier. Moet ik wel zeggen dat ze uit een goed lijntje komt en toentertijd haar 'veulen' aangewezen was voor het verrichtingsonderzoek. Ze is als driejarige naar de keuring geweest, maar is toen echt zwaar ondergewaardeerd, want de kwaliteiten heeft ze zeker.
Nu dus in de volgorde ster, prok, voorlopig keur en toen naar het z gereden. Waar we eigenlijk eerst de ibob van plan waren, maar dit door omstandigheden (in een week tijd) omgegooid naar een z proefje met winst. Zelf had ze daarvoor nagenoeg niks gereden, l1

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:15

Gaaf paard Irisje <3 !
Wanneer ga je haar voorbrengen voor de ibib?


Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:03

Hallo, naast dat ik dit topic volg uit interesse voor de nieuwe jonge sportpaarden, bedacht ik me dat ik hier wel mijn vraag kon stellen. /Ik zit namelijk al een tijdje met het dilemma of ik mijn paard in training wil laten zetten voor haar sportpredicaat. Ze heeft al z1 gelopen, maar voor het z2 met winst zal ze wel een aantal maanden in training moeten, wat ook aardig wat kost.
Vinden jullie dat het sport predicaat grote voordelen heeft m.b.t. het fokken. Of is deze meerwaarde minimaal en niet alle moeite waard. Ik wil mijn merrie namelijk ook niet dekken in dit jaar. Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen!

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:04

Heel erg bedankt voor de uitgebreide info en aanvullingen hierop.

Ik zal proberen overal zo duidelijk mogelijk op te antwoorden.

Merrie is inderdaad een kwpn'er. Ze is op dit moment z1 en daarbij elite. Ze is in december 2016 gestart in het z1, met twee weken training. Rest heb ik toendertijd zelf voorbereid. Wel heeft de ruiter aangegeven dat ze voor het z2 wel een aantal maanden moet komen, omdat ze nogal heet wordt in galop, dus de wissels etc zulen wel wat tijd nodig hebben. Zelf ben ik hier niet kundig genoeg voor. Ook is het hierbij niet handig om haar dragend te hebben. Opzich helemaal niet erg om haar een jaar leeg te laten, maar dan moet het sport predicaat het wel waard zijn zeg maar!

Merrie wil ik wel voor mezelf houden in principe en ik wil er nog meerdere veulens uit fokken. Ze is op dit moment ook dragend en ik hoop hierbij op een merrieveulen, om later ook eventueel het fokken door te zetten. Verder denk ik dat het prijstechnisch het nog prima 'waard' is om met mijn merrie te fokken. Ze komt uit een goede lijn. Eerste veulen is in 2016 goedgekeurd bij het kwpn en veulen van vorig jaar heb ik voor een mooie prijs kunnen verkopen op de prinsjesdagveiling.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:20

Ziolette schreef:
Ik sluit me aan bij Kahlua, ik heb je merrielijn bekeken en ik ben normaal ook voorstander van sportpredikaten, maar in jouw geval snap ik de twijfel (zeker gezien de kosten die je moet maken) of je het wel of niet moet doen. De merrie is met haar eerste veulen al "hengstenmoeder" geworden en komt uit een zeer bekende stam met ontzettend veel sport. Qua opbrengsten van de veulens denk ik niet, dat dat heel veel verschil gaat geven als de merrie zelf ook het sportpredikaat nog behaald. In die zin vraag ik me af of de kosten van een jaar leeg laten + training opwegen tegen het sportpredikaat . Al blijft het natuurlijk wel een predikaat dat mooi op haar CV zal staan als ze het wel zou hebben :).

Ze is nog relatief jong, dus misschien is het een optie om haar alsnog voor dat predikaat te laten trainen, als ze de komende jaren een jaar niet wil pakken of een laat veulen heeft.



Nou, dit zijn precies inderdaad de overwegingen die ik zelf ook al had. Fijn dat ik het hier heb ingebracht en iedereen zo meedenkt. Inderdaad misschien over een aantal jaar als ze een keer leeg blijft, maar mocht er ooit een blessure of iets optreden, kan het natuurlijk niet meer. Dus ik wil de keuze in iedere geval wel al hebben gemaakt en hier achter staan.

@ KahluaB: Mijn merrie is een Johnson x Variant, dragend van Desperado.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 1/cyraniek

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:41

@Lily_Fee: Zou je willen toelichten wat je uit deze info aanspreekt waardoor je het zeker zou doen?
Leeg laten wil ik in principe niet, zou echt puur voor het sport predicaat zijn...

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:45

Bedankt voor het meedenken en delen van jullie mening, heb ik echt wat aan :)

Ik neigde al naar het sportpredicaat, maar ben daar nu weer een stapje zekerder van.
Ik ga is kijken naar wat de mogelijkheden zijn tussen de drachten door en wie weet is het allemaal wat makkelijker te regelen als dat ik denk.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:05

Goedemorgen bokkers,

Ik kom even dit topic omhoog schoppen voor een vraag naar jullie eerlijke mening.
Ik heb een knappe 3 jarige Desperado merrie die ik graag naar de keuring wil doen dit jaar.
Door omstandigheden is het me helaas niet gelukt om vroegtijdig te beginnen met trainen.
De merrie ziet er goed uit en kent sinds kort het longeren met bijzet. We zouden nu welgeteld 5 weken hebben tot ze op de stamboekkeuring moet verschijnen.

Vinden jullie dit een (krap, maar) oke tijdsbestek om haar nog goed klaar te stomen voor de keuring (vooral qua bespiering) of zouden jullie het in deze situatie anders aanpakken? En zo ja, welke manier? Hard aan het werk is geen probleem. Mijn twijfel ligt voornamelijk bij de vraag of dit genoeg tijd is om haar mooi in de bespiering te laten komen. Het streven is natuurlijk om haar zo best mogelijk uit de verf te laten komen met een nette beoordeling. Bedankt alvast voor het meedenken.

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:35

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ja, Sky_as; daar heb je wel een punt. Ik wil haar dus wel top voor stellen, want het gaat om de enige merrie die ik aanhoud uit mijn hengstenmoeder en waar ik later zelf misschien ook mee wil gaan fokken. Ze heeft dus wel een reputatie hoog te houden en ik ben ook wel van haar kwaliteiten overtuigd. Dus het zou zonde zijn als ze door mijn streverige plan geen nette punten kan halen.

Goede voorbereiding is dus erg belangrijk in jullie ogen en hoe ze er nu voor staat qua conditie. Ik heb vanochtend, wel na het werken en afspuiten, een foto van der gemaakt die ik zo online probeer te plaatsen. Dan hebben jullie misschien een beter beeld van mijn merrie.

Plan b zou dan een thuiskeuring later in de seizoen zijn of gewoon de ibop in het najaar? Of volgend jaar naar de keuring, maar dat is misschien ook niet voordelig of wel?

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:16

Geen technische hoogstandjes qua fotografie of opstellen, maar hopelijk genoeg om jullie een beeld te zien van mijn merrie :)

[ img ]
[ img ]

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:44

Ja lastig he Seven. Bedankt voor je berichtje. Ik vind het een knappe merrie. Opzich ziet ze er qua bespiering ook niet verkeerd uit toch? Was ze thuis al lang onder het zadel of aan de longe voordat je haar wegbracht?

Blijft altijd spannend idd. Waar ga je met haar naar toe? En wat heeft je uiteindelijk over de streep getrokken om het toch op deze manier te doen?

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:59

Goedenavond,

Ik schop dit topic weer eventjes omhoog. Ik ga over twee maanden naar de keuring met mijn 4 jarige merrie. Merrie is een Desperado x Johnson en ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen. Vorig jaar hebben we een jaartje overgeslagen, omdat ik haar nog te jeugdig vond. Foto is alweer van eventjes terug, maar dan hebben jullie een beeld!

[ img ]


Zijn er nog meer mensen die naar de keuring gaan dit jaar?
En iemand misschien enig idee waar je ergens naar een oefenkeuring zou kunnen?

Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:11

Hallo,

Ik heb even een korte vraag en het kwpn is maandag pas weer open. Ik zit in de knoop met de data in mijn regio. Mag je ook gewoon de keuring in een andere regio
inschrijven? Het gaat om een vierjarige merrie, dus ze hoeft niet naar een kampioenskeuring ofzo. Wel hopelijk door naar de centrale keuring voor het voorlopig keur. Alvast bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers